Vrouw laat jonge kinderen achter op snelweg om jerrycan te vullen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door hummeltje5, 16 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik vind het idioot dat haar man dat advies gaf! Die was niet in paniek immers....

    Die had gewoon de Wegenwacht en 112 kunnen bellen als ze zo in paniek was ...
     
    Huismuisie en Poolvos vinden dit leuk.
  2. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Precies dit.

    Ik heb het gevoel dat ze zo neergesabeld wordt om een voorbeeld te stellen.

    Van kijk eens, wat een trut, zorg dat, wat er ook gebeurt, je niet op haar lijkt.

    Overigens vind ik de acties van deze vrouw behoorlijk dom, enig inzicht in de mogelijke gevolgen lijken hier volledig afwezig.

    Maar, afgezien dat dit hier ook heel nare consequenties voor de kinderen had kunnen hebben, kom ik toch wel vaker mensen tegen in het verkeer bij wie ieder verkeersinzicht op dat moment totaal verdwenen lijkt te zijn.
     
  3. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Het siert je dat je het van haar kant wil bekijken hoor. Probeer ik ook altijd. Maar het is gewoon een domme keuze om dit zo te doen. Een echte impuls actie lijkt dit niet, omdat ze eerst belde naar haar man
    Ik zou ook absoluut mijn kleintjes niet alleen laten. Ze had keuzes genoeg over wat ze kon doen zonder haar goudklompjes zo in een losse auto te laten.

    En de berichtgever.. Ja alles voor de likes he..
     
  4. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Rijkswaterstaat had een rijbaan al afgesloten omdat ze stil kwam te staan op de vluchtstrook. Ook was er een berger onderweg.

    Ik begrijp echt niet dat je de snelweg oversteekt. Echt de domste beslissing die je kunt maken. Bel gewoon de ANWB, die komen heus wel (helaas uit eigen ervaring ook een keer langs de kant van de weg gestaan zonder benzine. Achteraf bleek dat m'n brandstofmeter bleef hangen :rolleyes:)

    Overigens heeft die berger haar alsnog naar het dichtstbijzijnde tankstation gesleept.
     
  5. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    De benzinemeter werkt niet bij elke auto even betrouwbaar. Mijn oma heeft vorig jaar een tweedehands auto gekocht die verder in prima staat was, tot hij er ineens mee ophield op de snelweg. De indicator werkte niet goed. Plus je kunt het een keer compleet vergeten om te tanken in alle stress. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het een goed idee is om over te steken, ze had politie en/of wegenwacht moeten inschakelen. Maar een keer met lege tank komen te zitten kan de beste overkomen.
     
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het echt ontzettend dom. Over een snelweg rennen met of zonder kinderen in je auto? Dat doe je gewoon niet. Je kan overal wel excuses voor gaan zoeken maar het is gewoon stom en ondoordacht. Bel 112 en voor mijn part zoek je dat tel nummer op van het tankstation waar je aan de overkant staat en anders de anwb , leg de situatie uit en ze komen je helpen maar zomaar een snelweg overlopen kan gewoon echt niet.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  7. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Jeetje he, jullie typen in volle verstand.
    Zij was op dat moment waarschijnlijk in paniek en heeft haar man opgevolgd.
    Domme actie, maar dat snapt ze waarschijnlijk nu zelf ook wel en kan ze zichzelf ook wel voor haar kop slaan.
    En laten we dan vooral veilig thuis weer inschakelen, die heeft het al druk genoeg zo vaak als dat sommige meiden hier op het forum zeggen, dat ze ingeschakeld zouden moeten worden.
    Geen idee hebbend wat de consequenties dat kan hebben, terwijl ze verder waarschijnlijk een prima moeder is.:rolleyes:
     
    Gewooniemand, Wij2018 en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit valt onder pech en misschien zelfs een noodsituatie.

    Je mag zelfs niet eens in je auto blijven zitten als je op de vluchtstrook stil komt te staan. Dan behoor je het voertuig te verlaten en de ANWB te bellen. Rijkswaterstaat besluit dan of ze de snelheid dan 1 of meerdere banen naar beneden zetten dan wel een rood kruis plaatsen.

    Heel nobel hoor dat ze het zelf wilde oplossen... maar die onder deze omstandigheden op deze plek. Daarbij is het met een reden verboden om over de snelweg te lopen. Dan is er gewoon een steekie los als je dit doet.

    En waarschijnlijk was haar tank leeg. Die tank had nooit leeg mogen raken voor ze bij een tankstation was. Auto’s hebben een flinke marge wat betreft de signalen die hij afgeeft.
     
  9. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee hoor veilig thuis niet.

    Maar wel een cursus hoe gedraag ik me in het verkeer en een hele dikke boete.

    Ik moet er niet aan denken zo’n mens op mn bumper te krijgen als ik toevallig met 100+ km aan kom racen.

    En dat er hier nog mensen zijn die het voor haar op proberen te nemen snap ik echt niet. :eek:
     
    Louise11110 en amdaa vinden dit leuk.
  10. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Als ze van een lege tank in paniek raakt en over de snelweg gaat lopen, moet ze niet meedoen aan het verkeer.

    Voor zoiets bestaat echt geen excuus, dat doe je niet. Kinderen of geen kinderen in de auto. Zulke stresskip-acties zijn levensgevaarlijk voor iedereen die op dat moment daar reed.

    Sommigen doen alsof ze 3x over de kop is geslagen met de auto en verward eruit kwam.
    Maar ze stond gewoon op de vluchtstrook, dan HOOR je als bestuurder te weten wat je moet doen (gele hesje aan, gevaren driehoek, iedereen uit de auto achter de railing, bellen). Dat hoeft toch niet iemand aan de telefoon te moeten uitleggen?
     
    rums, MissFluffy, hummeltje5 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Serieus? Ren jij ook even 6 banen over?
    Ze had gewoon 112 moeten bellen
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  12. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Veilig thuis komt soms ook gewoon langs voor een gesprek over een veilige fysieke omgeving voor kinderen. Dit gebeurt ook als bijvoorbeeld een kind uit het raam valt of anderszins thuis groter letsel oploopt. Dat lijkt me hier een prima maatregel. Dan hoeft er verder niks aan de hand te zijn.
     
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik besprak dit vanochtend met mijn vriend.
    En hij snapte best dat zij in paniek kan zijn geweest, maar als het advies van haar partner was om de snelweg over te steken dan moet ie wel van der afwillen.

    Hoe kom je er in vredesnaam bij om de snelweg over te steken of om dat advies te geven!
    Er staan zovaak berichten op sociale media dat er iemand is doodgereden op de snelweg die was uitgestapt, pech had op de vluchtstrook of de snelweg overstak.

    En je kinderen in de auto laten zitten op de vluchtstrook mag ook niet.
    Als je pech hebt moet je achter de vangrail gaan staan.

    Dit is echt een idiote actie en ik mag hopen dat de ouders hier flink voor op hun sodemieter krijgen. Onverantwoordelijk.
     
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    In de berm staan met drie kleine kinderen is levensgevaarlijk imo. Ze zaten ingesloten want aan de andere kant zijn nog drie banen. 112 was naar mijn idee de enige optie. Wegen wacht duurt te lang.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    En haar man ook gelijk op cursus graag... Welke oetl#l geeft nou zo'n advies?
    Ja schat, steek maar fijn de snelweg over met je jerrycan pffff
     
  16. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    #37 Zonnestralen, 17 jul 2019
    Laatst bewerkt: 17 jul 2019
    Kijk eens even naar de foto. Vind je het dan nog steeds een goed idee dat ze achter de vangrail zou moeten gaan staan met de kinderen? Dat betekend dat ze met drie kleine kinderen de weg over had moeten rennen. Er zit een hele smale berm zonder vangrail, in een fractie van een seconde kan een klein kind vanuit daar de baan op rennen. De auto was denk ik nog de meest veilige optie. Maar dan met haar erbij wachtend op wat 112 zou sturen. Wegenwacht duurt een half uur tot een uur. Ik zou niet verwachten dat ze het langer willen laten zien als het met een beetje benzine op te lossen zou zijn (daar staat verder niks over in het bericht)
     
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    En dan zal ze als nog het advies krijgen om direct uit de auto te stappen en achter de vangrail te gaan staan.
    In de auto blijven zitten is levensgevaarlijk.
     
  19. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ook als ze dan met kinderen en al de snelweg over moet rennen? (ik zou in deze situatie sowieso bij het bellen gelijk vragen wat ik zou moeten doen. Want een echt 'goede' oplossing verder zie ik ook niet.)

    Hoe lang zou het duren om matrix borden op rood te zetten?
     
  20. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zie nu de foto.
    Ik zou dan in de berm zijn gaan zitten met de kinderen.
    Beter dan in de auto, je zal maar een vrachtwagenchauffeur treffen die even niet oplet en over de rechter streep gaat.
    Geen idee hoe lang dat duurt, communicatie met Rijkswaterstaat is vrij snel dus denk 30sec ofzo.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina