Vrouwen aan de pil ruiken 'de ware' niet meer

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Wilma, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Vrouwen aan de pil ruiken 'de ware' niet meer

LONDEN - Vrouwen die de anticonceptiepil slikken, kunnen de ideale partner niet meer ruiken. Ze kiezen vaker een man die genetisch op henzelf lijkt, waardoor er een grotere kans is op vruchtbaarheidsproblemen, relationele problemen, scheidingen en kinderen met erfelijke gezondheidsproblemen.
    Chris Heijmans

Dat berichtte The Independent woensdag.

Onderzoekers van de universiteit van Liverpool lieten honderd vrouwen die niet aan de pil waren ieder aan zes t-shirts ruiken van mannen die genetisch wel en die genetisch niet op hen leken.

Diversiteit

De vrouwen kozen veelal voor mannen met andere genen. Daarna gingen de vrouwen aan de pil en werd het onderzoek herhaald. De vrouwen neigden toen juist mannen te kiezen met hetzelfde DNA als zijzelf.

De mens is geneigd te vallen op iemand met andere genen om diversiteit te behouden. Uiterlijk en uitstraling zijn belangrijk bij de eerste ontmoeting, maar lichaamsgeur bepaalt met wie een langdurige relatie wordt aangegaan.

Opgewonden

Genetische diversiteit is vooral in het immuunsysteem aanwezig, waar ook in combinatie met huidbacteriën de lichaamsgeur bepaald wordt. Mannen die aftershave of geurtjes gebruiken maken mogelijk 'een fout' , want vrouwen kunnen hierdoor minder snel opgewonden raken.
    (c) ANP

Bron:nu.nl

2. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    :) :) oeps dan moet ik me zorgen gaan maken :) :)

maarre mijn man lijkt zeker niet op mij!

3. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

nou mijn vriend is echt totaal het tegen overgestelde van mij hahahahaha en ik ben toch al vanaf mijn 15e aan de pil :D

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik wilde dit net gaan posten. Wat een verhaal he! Maar zelfs zonder de pil vind ik mijn mannetje lekker (ruiken) hoor....

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    en ik slik de pil niet maar ruik ook niks en toch verschillen me mannetje en ik dag en nacht.

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    :( Juist... en dan nu nog een onderbouwde mening grag hoé de pil hier voor zorgt....?

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ben al vanaf m'n 12e aan de pil, maar mijn vriend lijkt in de verste verte niet op mij ;)

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja dat vind ik nou ook altijd zoiets...ze zeggen wel dat t zo is...maar n beeetje uitleg waarom dan zou ook leuk zijn. Vooral als je geintereseert bent in dit soort dingen :rolleyes:

Was toch ook echt aan de pil toen ik mn man aan de haak sloeg. En die lijkt ook idd in de verste verte niet op mij. Lichaamlijk, geestelijk en karakter helemaal niet.
    Enige wat we n beetje overeen hebben is interesse in history en muzieksmaak....naja en n voorliefde voor reptielen en dieren in t algemeen en kinderen. :p

9. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    wilma dan heb je al meer dingen samen gemeen dan me vriend en ik hahah
    alleen onze dieren liefde komt overeen al ben ik er extremer in en onze liefde voor elkaar natuurlijk en onze internet verslaving maar de rest is echt allemaal anders tussen ons hahah

10. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik geloof hier niet zo in, 100 vrouwen vind ik niet erg representatief.
    Volgens mij berust de uitslag op toeval, bovendien staan er geen percentages in het artikel.

11. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Hmmm ik was niet aan de pil toen ik hem leerde kennen ;) 'Helaas' lijken wij twee wel ontiegelijk veel op elkaar :D

12. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Oei, ben ik eindelijk weer van de pil af... ruik ik door de Van Gils of de Antheus nog niet dat ik de juiste keuze heb gemaakt door met mijn man te trouwen :-k :)

13. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Als ik jou was, zou ik gewoon een scheiding aanvragen hoor Kiki.
    Met dit soort dingen kun je beter geen risico's nemen.

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat is wel erg drastisch hoor Anabella... Gewoon zorgen dat hij n week geen toegang heeft tot douche of deo en dan kom je er vanzelf achter hoor Kiki. 1 x goed snuiven en je weet t! Scheiden kan je dan altijd nog mocht t mis zijn :p

:)

15. en vieze sokken ruik je door de pil heen.

Deel Deze Pagina