vrruchtje gestopt met groeien maar mijn buik groeit door.

Discussie in 'Miskraam' gestart door mellie76, 13 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mellie76

    mellie76 Nieuw lid

    13 feb 2008
    1
    0
    0
    Best allemaal,

    Ik ben gisteren voor 2de keer bij de verloskundige geweest voor een echo en helaas tot ons groot vedriet bleek het vruchtje niet gegroeid te zijn tenopzchte van de vorige keer.
    Bij 6 w en 3 d hebben we het vruchtje nog op de echo gezien, het zag er goed uit en je kon zelfs zien (nog niet horen) dat het hartje klopte.
    En nu bleek gisteren bij 9 w en 3d dat het vruchtje waarchijnlijk kort na die laatste echo is gestopt is met groeien en er was ook geen hartslag meer te zien Terwijl mijn baarmoeder/buik/vruchtzakje gewoon doorgegroeid zijn en ik was gewoon misselijk en nog steeds en alle andere kwaaltjes die daar bij horen. Ik heb zelfs al een behoorlijk buikje, zo onwerkelijk allemaal. Ze noemen het missed abortion, ik weet eerlijk gezegd niet of dat zo heet omdat het vuchtje gestopt en rest door gegaan is of dat het altijd zo heet bij een vroege miskraam.

    Nu zit ik op het internet en in boeken te lezen over het krijgen van een miskraam en over beschrijven ze het als iest dat gepaard gaat met buikrampen en bloedverlies, maar dit alles heb ik nog niet gehad en vuchtje leeft waarschijnlijk al zo'n 3 w niet meer. Maar je leest nooit iets over een vruchtje wat niet door goeit maar de rest wel. Ik wilde graag weten of andere van jullie dit ook mee gemaakt hebben en hoe jullie at beleeft hebben?

    Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor een extra controle en dan gaan ze ons ook vertellen over de verschillend mogelijkheden.
    Ik vind het echt heel moeilijk om dit te beslissen aan de ene kant wil ik de natuur zijn gang laten gaan, maar andere kant kan ik idee an een dood vruchtje in mijn buik (terwijl van buiten lijkt of er niks aan de hand is ) moeilijk verdragen.

    Gr melanie
     
  2. miriam25

    miriam25 Fanatiek lid

    9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    melanie wat een verschrikkelijk nieuws zeg je had zo gehoopt om je kindje te zien en dat het gegroeit was en nu blijkt dat het gestopt is met groeien helaas gebeurt he te vaak dat je niks merkt maar dat het kindje al gsstopt is met groeien je krijgt waarschijnlijk de keuze of wachten en hopen dat het vanzelf komt of curreteren of mischien wel tabletten.

    succes laat je door niemand leiden in de keuze die je gaat doen, daar kun je naderhand spijt van krijgen je moet doen waar jij je het beste bijvoelt echt niet laten leiden hoor.

    toi toi heel erg veel sterkte

    liefs miriam
     
  3. Mystic Sun

    Mystic Sun Bekend lid

    3 dec 2007
    884
    0
    0
    He meid, wat verschrikkelijk en voor mij zo bekend.
    We hadden eerst ook een goede echo maar bij de 2de echo bleek het kindje ook niet meer te leven.
    Ook ik had nog steeds een dikke buik en alle zwangerschapskwalen, dat komt omdat je lichaam gewoon nog denkt dat ze zwanger is.
    Bij mij bleek op de echo overdreven veel bloed te zien te zijn en daarom ben ik 2 dagen na de slechte echo gecurreteerd.
    Maar je krijgt idd de keuzes, curretage, tabletten of afwachten tot het zelf weggaat...
    Dit is een ingreep waarbij je mag kiezen tussen een ruggeprik of helemaal slapen, ik heb gekozen voor het laatste.
    S'morgens moest ik me melden en dan werd ik onder narcose gebracht en even later lag ik alweer op de kamer, het is me 100% meegevallen.
    Het is wel natuurlijk een aanslag op je gevoel en erg emotioneel..vooral als je wakker wordt en je buikje is weg....
    Normaal mag je dezelfde dag weer naar huis, maar ik moest vanwege koorts en teveel bloedverlies toch even een nachtje blijven.
    Eenmaal thuis werd het bloedverlies al minder en is nu naar krap 1 week geleden alweer helemaal weg, de pijn valt mee, net als een ongi-gevoel maar is snel weer weg en ik moet nu wachten op mijn eerste eigen ongi voordat we verder kunnen gaan proberen.
    Mijn borsten zijn ook al zéér gekrompen jammer genoeg, dus dat geeft aan dat de HCG in je bloed ook al aan het dalen is nu..

    Dit is heel erg moeilijk om te verwerken dus denk goed na over je keuze meid en ik wil je heel veel sterkte wensen...
     

Deel Deze Pagina