Vruchtbaar na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Anoniemer, 20 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniemer

    Anoniemer Nieuw lid

    20 jun 2021
    2
    0
    1
    Drie weken geleden ben ik bevallen en ik vloei nog steeds een beetje. Nu hebben mijn man en ik onveilige seks gehad...
    kan het zijn dat ik nu vruchtbaar ben en dus kans heb om weer zwanger te zijn of niet?
     
  2. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Anoniemer vindt dit leuk.
  3. Dizzle

    Dizzle Niet meer actief

    Als het goed is heeft je verloskundige je hier ook voorlichting over gegeven?

    Het kan dat je alweer vruchtbaar bent inderdaad. Ik moest echt een heel gesprek voeren over anticonceptie en dat je écht alweer vruchtbaar kunt zijn.

    Heb je niet het advies gekregen om 6 weken te wachten met seks na de bevalling?
     
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.994
    5.821
    113
    Ik werd 5,5 week na de bevalling (na 3 van de 4 keer dan) alweer ongesteld, dus waarschijnlijk rond 3,5 week na de bevalling alweer een eisprong gehad. Dus het kan zeker.
    Nu is het misschien sowieso niet handig als je nog vloeit om seks te hebben ivm infectiegevaar, maar als je dat risico wil nemen en nog geen nieuw babietje wil dan in ieder geval veilig doen :thumup:
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    toen de gyn me aan t hechten was wees ze me direct op t feit dat je direct weer vruchtbaar bent.
    Dus ja t is mogelijk.
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.857
    15.292
    113
    Dit advies heb ik ook nooit gekregen. Mij is verteld te wachten tot ik niet meer vloeide, dit was alle drie de keren na drie weken het geval.
     
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ook niet het advies gekregen om vanwege infectiegevaar nog niet intiem te zijn zolang je nog vloeit?

    Je kunt zeker alweer vruchtbaar zijn.
     
  8. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Na drie weken lag ik compleet in de kreukels. Moest niet aan seks denken. Je kunt zeker zwanger zijn. Hier compleet voorgelicht door de kraamverzorgster
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.950
    17.002
    113
    Vrouw
    Herkenbaar:rolleyes:bij de 1e was ik een paar maanden uit de running op dat gebied . Fijn zo'n knip :| vooral ook leuk dat ze dan in de kraamweek over anticonceptie beginnen hahahh
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  10. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    In de kraamweek pas? Hier werd er voor de bevalling al op gewezen.
     
    Zuul en Spectre vinden dit leuk.
  11. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.639
    3.012
    113
    Vrouw
    Hier werd het zelfs meerdere keren verteld in de kraamweek. Door de kraamzorg en verloskundige.

    Mijn V lag helemaal aan gruzelementen, dus ik moest hier sowieso niet aan denken. En al helemaaaaaaaal niet als je nog vloeit, is gevaarlijk ivm infectiegevaar.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    Hier was de kraamhulp erg jong en ging t gesprek niet aan haha, uiteindelijk de verloskundige en de gyn

    Mijn V was meer een X geworden.

    Maar dat laatste is zo belangrijk, geen seks als je nog vloeit. dat kreeg ik mee vanuit ziekenhuis al
     
    Zuul en Prettykitty vinden dit leuk.
  13. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.639
    3.012
    113
    Vrouw
    Haha een X.
    Ja, hier vacuümpomp en knip was bang dat het nooit meer goed zou komen hahaha, maar is niks meer van te zien gelukkig.

    Lijkt mij ook echt nasty. (terwijl je nog vloeit) o_O
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    O jee! Jij kreeg ook een mooi borduurwerkje cadeau
    Haha ik kreeg bij nr 2 te horen:zo, inderdaad een groot hoofd zie ik, oooooo ik zie dat je eerder enorm bent uitgescheurd, meid had je geen last van die littekens?? *puf puf* de schaar leg ik nu weg hoor, het scheurt vanzelf wel *puf puf* (ondertussen denken: halllllloooooo hij moet er nog uit!!)
    Tijdens het hechten zie ik de verloskundige in opleiding enorm bedenkelijk kijken naar mijn doos, terwijl de verloskundige hecht: jaaa je ziet het nu niet en je ziet ook niet wat het moet worden, maar ik dit straks aantrek is de krater weer dicht. Ze kijkt naar mij: komt goed hoor!

    God wat had die vrouw geen filter en vind ik t nu werkelijk hilarisch haha, was een super VK overigens. Ze deed het top! Maar was wel een flapuit maar met geweldige hechtvaardigheden! De vk in opleiding was onder.de indruk. Prachtig hersteld ook. Dus ze was mijn held! :D (ze omschreef het slagveld en ik was blij dat ik t niet heb gezien)

    En nee vloeien en seks brrr
     
    LizMe, Zuul en Paardenbloem vinden dit leuk.
  15. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Hahaha ik denk dan terug aan mijn gyn (bijna met pensioen, geweldige man) die zei nou mevrouw, dan wil ik het toch even over de anticonceptie hebben. Want u denkt er nu wellicht niet aan, maar als uw man een keer een avondje thuis komt met bloemen en een oppas heeft geregeld….
    Tenzij er een 4e in de planning staat, is het goed de opties te overwegen. Wellicht kan uw man eens langskomen in het ziekenhuis voor een gesprek?

    Nogmaals, geweldige kerel:D
     
    LizMe en Beausecret vinden dit leuk.
  16. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.303
    5.921
    113
    Vrouw
    Haha ik heb 6 weken lang geplast met een bidon erbij. Weet nog dat ze een paar uur na de bevalling in de apotheek aan mijn man vroegen of we nog een kinderwens hadden. Geen haar op mijn hoofd. :roflmao: Inderdaad gesprekken met kraamzorg over vruchtbaarheid gehad, ook zonder spotting te hebben gehad kun je een eisprong hebben, dus dat was geen veilige graadmeter voor het begin van een nieuwe cyclus.

    Maar goed, alleen maar heel fijn dat je weer direct seks wilt/kunt hebben en het lichamelijk goed voor je voelt. Ik zou inderdaad even wachten tot je bent gestopt met bloeden ivm kans op infectie, en daarna weer aan de pil of condoom als er (nog) geen kinderwens is.
     
  17. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.303
    5.921
    113
    Vrouw
    Oh hemel, en dan lig je daar. :roflmao: Maar inderdaad, het komt allemaal weer goed. Je zag van de knip bij mij niet eens wat na hechting, maar gevoelsmatig kwam het nooit meer goed. :roflmao:
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  18. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Zelf hier begon de vk over anticonceptie. Terwijl dat hier toch redelijk overbodig is:roflmao:
     
  19. rossi1

    rossi1 Actief lid

    9 okt 2012
    246
    154
    43
    Hier begon de vk er ook over in de kraamweek en bij de nacontrole. Ook overbodig, gaf ik ook, maar ze wilde het er toch over hebben want je weet maar nooit. Nou als het zo is, dan is het van harte welkom!

    @ts, misschien een beetje laat, maar ja je bent direct vruchtbaar als je geen borstvoeding geeft. Ik was zelf na 6 weken weer ongesteld en met 4 weken stopte het vloeien al. Dus ja, ik had direct weer zwanger kunnen zijn.
     
  20. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja hier is vriend echt onvruchtbaar, dus geen ‘je weet maar nooit’ verhaal! Volgens mij was ze het een beetje vergeten. Want daarna begon ze erover dat dames ook om andere reden aan anticonceptie willen. Formuleer je eerste vraag dan anders:roflmao:
     

Deel Deze Pagina