vruchtbaar slijm, maar geen positieve ovulatietest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yaya1, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yaya1

    Yaya1 Lid

    17 jul 2007
    94
    0
    0
    We zijn nu een paar maanden bezig en er is iets me niet helemaal duidelijk.
    Eerst probeerde ik mijn eisprong te ontdekken door naar het slijm te kijken, geen zwangerschap tot gevolg. Maar nu ben ik ook ovulatietesten aan het gebruiken.
    Het valt me op dat ik al wel vruchtbaar slijm heb (lange rekbare heldere "draden"), maar de ovulatietest geeft totaal geen streepje aan (wel een controlestreepje). Heeft iemand dit ook meegemaakt? Wanneer zou nu mijn vruchtbare periode zijn? Wat kan ik het beste aanhouden?
    Ben benieuwd wat jullie ervan zeggen
     
  2. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Hallo,

    Ik ben ook bezig met ovulatietesten, welke gebruik je? Ik neem die van Matcare.
    Hoelang heb je dit vruchtbaar slijm al?
    Ik heb namelijk dinsdag een positieve ovulatietest gehad en zondag had ik reeds vruchtbaar slijm, dus het kan wel zijn hoor dat je nog een positieve ovulatietest krijgt één de volgende dagen.
    Er zijn vrouwen die al een week voor hun ovulatie reeds vruchtbaar slijm hebben, dus zeker geen paniek.

    Dit is nu mijn zesde ronde, k hoop dat het deze maand raak is hoor, toch een positieve ovulatietest gehad en toch al goed geklust, afwachten dus!

    Je kan ook elke morgen je temperatuur meten, na je eisprong is er een stijging van de temperatuur.
     
  3. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben ook deze maand (ronde 6) begonnen met ovu-testen. Ik moet zeggen dat mijn slijm ook niet helemaal overeen komt met de test. Afgelopen zondag een mega positieve test (de streep knalde er vanaf) en niet zo heel veel slijm. Nu heb ik al twee dagen superveel slijm (het voelt af en toe gewoon alsof ik in m'n broek sta te plassen) en negatieve ovu-test.

    Het brengt mij soms ook aan het twijfelen hoor! Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn en gewoon m'n NOD af te wachten. Ik weet wel dat als het deze ronde niet raak is, ik volgende ronde dan voor de digitale ovu-test ga. Dan is er tenminste geen twijfel mogelijk.
     

Deel Deze Pagina