Vruchtbaar slijm /negatieve ovulatietest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door blijzwanger, 14 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blijzwanger

    blijzwanger Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Vraagje;

    ik zit nu op cd7 en merk al veel zgn ‘vruchtbaar slijm’ op. (Transparant en flexibel/rekbaar) ovulatietesten zijn echter nog heel erg licht. Mijn cyclus is gemiddeld 28 dagen.

    Op internet lees je dat dat slijm een paar dagen voor je ovulatie komt maar ik zie de test niet zo snel positief worden.

    Is er een andere reden voor dat slijm? Het valt me normaal echt alleen rond de ovulatie op. Het kan in ieder geval niet van gemeenschap geweest zijn. Of moet ik andere ovulatietesten aanschaffen? Ik gebruik nu luxmed testen (via bol.com)
     
  2. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het normaal is dat je het al vroeger hebt. Ik heb dit bijvoorbeeld ook al vrij snel na menstruatie en blijft dan soms echt tot eisprong, wat soms op dag 19 komt.
    Toen ik er naar zocht dan kwam ik uit op dat veel vrouwen het hebben en ook gewoon zwanger worden. Het kan wel zijn dat je eisprong er aan en dat je binnen paar dagen je piek hebt hoor.
     
  3. blijzwanger

    blijzwanger Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    ah oké! Het is me nooit eerder opgevallen maar het valt tegelijkertijd ook echt weer in de lijn der verwachting. Het is nu ronde 8 en iedere keer als ik denk dat ik een beetje door heb hoe mijn cyclus in elkaar zit loopt het weer ineens heel anders :roflmao:

    nou ja, in ieder geval prettig dat het nu al een goede omgeving is voor de zwemmers..

    Thanks!
     
  4. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Idd hier ook een week voor ovulatie slijm. Kan een paar dagen aanhouden. Zit wel een verschil in bij mij met helder slijm of rekbaar slijm en hoeveelheid.

    Je test kan snel oplopen hoor dus dat maakt niet uit. Gewoon doortesten en om de dag gezellig maken, dan zit je goed.
     
    blijzwanger vindt dit leuk.
  5. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ik had ook altijd een week lang dat slijm in opbouwende vorm.
     
    blijzwanger vindt dit leuk.
  6. blijzwanger

    blijzwanger Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Ik zie nu mn testjes ook donkerder worden dus idd een week van tevoren! Weet ik dat ook weer :)
     
    Roni7888 vindt dit leuk.
  7. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik heb het ook vaak al een dag of 5 ervoor
     

Deel Deze Pagina