Vruchtbaarheid verbeteren om sneller zwanger te worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Els25, 1 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Ik hoop met mijn vraag niemand tegen het hoofd te stoten. Wij zijn pas 3 maanden actief bezig met zwanger worden, kan me voorstellen dat sommige vrouwen die al veel langer bezig vinden mij ongeduldig vinden. Dus voor hen; alvast sorry.

    Mijn vraag: wij zijn dus 3 maanden bezig met zwanger worden. Ik slik geen pil meer en neem iedere dag een tabletje foliumzuur. Maar kan je doen om vruchtbaarder te worden? Wij drinken geen alcohol.
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  2. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Gezond eten en bewegen, allebei, en niet roken. Veel meer kun je er niet aan doen. Dat is natuurlijk ook geen garantie, er kunnen medische redenen waarom het niet lukt maar dat is nu nog lang niet aan de orde.
     
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Je kan ovulatietesten gebruiken om zo je vruchtbare dagen te vinden en optimaal te benutten.
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  4. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Wij leven allebei gezond. We sporten, eten goed, roken niet en drinken niet.
    Mijn cyclus is altijd wat onregelmatig geweest, weet daarom mijn vruchtbare dagen ook niet precies.

    @Flamingooo welke ovulatietesten zijn het beste? En kan je gewoon middenin je cyclus beginnen? Ik weet niet precies hoe ovulatietesten werken.
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  5. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik heb de dipsticks van sensitest gebruikt. Daarmee ben ik zwanger geworden. Maand 1 gebruikte ik geen ovulatietesten, maand 2 wel maar was nog even uitvogelen hoe en wat, maand 3 wist ik dus al door de ovulatietesten wanneer ik vruchtbaar was en doordat ik daarop kon anticiperen ben ik zwanger geraakt. Ook ik weet dat 't niet voor iedereen zo simpel is! Maar als je dus goed vruchtbaar bent, kunnen ovulatietesten meer inzicht geven. Verder leef je al gezond zo te lezen :)! Veel plezier!
     
    Els25 vindt dit leuk.
  6. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    776
    411
    63
    Vrouw
    Ik heb die van clearblue gebruikt. Geen twijfels over de streepjes maar duidelijkheid dmv smiley. Bij eerste gebruik zwanger geraakt.
     
  7. Gabija

    Gabija Lid

    12 mrt 2019
    79
    43
    18
    Teunisbloem gebruikt, hierdoor kon ik me ei vinden met testen, in ronde 2 na gebruik zwanger geworden.
     
    Wizzy5, Els25 en Stresskipje vinden dit leuk.
  8. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Vooral niet teveel je leven aanpassen als je al gezond leeft, niet rookt en (veel) drinkt, en sport.
    Voor je het weet ben je bijna 1,5 jaar verder en heeft dat allemaal niets geholpen...

    Gewoon lekker je leven leven, foliumzuur slikken, evt ovulatietesten gebruiken. Maar laat je vooral niet gek maken door de baby-maak-gekte ;)
     
    Els25 en Stresskipje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina