vruchtbaarheidsbehandeling geweigerd om BMI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kellyska98, 13 okt 2022.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellyska98

    13 okt 2022
    8
    4
    3
    Vrouw
    Hoi lezers,

    Ik ben een (bijna) 24 jarige vrouw met PCOS. Ik en mijn partner proberen nu al een jaar om zwanger te raken en ik ben in dat jaar van 102 kilo naar 94 gegaan. Ik had namelijk gelezen dat meeste ziekenhuizen 35 als BMI grens hanteren, maar ook omdat ik niet lekker in mijn vel zit/zat. Ik zit qua BMI nu dus eindelijk onder de grens.
    Nu heb ik wel helaas van iemand gehoord die bij dezelfde ziekenhuis terecht komt dat zij is geweigerd voor OI voor overgewicht ondanks dat zij ook onder de grens zat...

    Ik ben nu bang dat ik na 4 maanden wachten in de zenuwen (de eerste afspraak is volgende maand) alsnog weggestuurd wordt. Dit zou een enorme klap zijn voor mij, maar ook vooral mijn vriend. Het ziekenhuis raad mij aan om gewoon te wachten tot de afspraak , maar ik ben er niet gerust op. Heeft iemand ook zoiets meegemaakt, zo ja, wat voor advies kreeg je mee? En heb ik het recht om er tegenin te gaan als ze me weigeren?

    Dankjewel!
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Volgens mij wisselt het per ziekenhuis een beetje welk bmi ze aanhouden. Wilden ze niet via de telefoon vast aangeven wat jouw ziekenhuis aanhoudt?
     
  3. Esther22

    Esther22 Actief lid

    8 feb 2022
    215
    185
    43
    Ik denk dat je het bij je eigen ziekenhuis moet navragen. Bij mijn ziekenhuis hanteren ze een bmi onder de 31!
     
  4. Kellyska98

    13 okt 2022
    8
    4
    3
    Vrouw
    Nee ze waren er heel vaag over, wel dat er over wordt gesproken maar ze willen niks kwijt over een specifieke BMI grens dus ik weet niet waar ik aan toe ben..
     
  5. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Mmm ja dan kun je weinig behalve afwachten. Ik had destijds een bmi van 31 en was geen probleem. Moet wel zeggen dat ik bij onze 2e poging veel betere resultaten had, toen flink afgevallen en gezonder gaan leven. ze zeiden bij onze intake dat het wel echt verschil maakt qua kansen, dus dat ze niet voor niets een Max bmi hanteren.
     
  6. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.047
    1.745
    113
    Bij ons ziekenhuis ben ik gewoon geholpen had toen bmi van 36 volgens mij, woog in elk geval 103.. ze zeiden wel ja afvallen zou goed voor je zijn en dan heb je ook hogere kans van slagen maar verder niks.
    IUI poging 2 was raak en ligt nu lekker flesje te drinken
     

Deel Deze Pagina