hallo dames, Ik heb even een vraagje betreft de zorgverzekeraar. Ik zit nu bij Menzis en die vergoed tot je 40e 3 behandelingen. Ik word volgende maand 39 dus ik wil graag overstappen. Het liefst naar een zorgverzekeraar die meerdere behandelingen vergoedt. ONVZ geeft geen toestemming als je zelf al aangeeft dat je voor IVF gaat. Nu zie ik even door de bomen het bos niet meer, vandaar dat ik het hier even vraag. groetjes bol
IVF zit gewoon in het basis-pakket, dus elke zorgverzekeraar zal onder dezelfde condities je pogingen vergoeden. Volgens mij mogen ze je zelfs niet weigeren om die reden. Maar omdat het dus in het basis-pakket zit (3 vergoedingen) heeft overstappen mi weinig zin.
Er zijn wel een paar verzekeraars die meer IVF/ICSI-behandelingen vergoeden, maar meestal is het zo dat je dan al dat aanvullende pakket had moeten hebben voordat je in het medische circuit terecht kwam. Als je al met IVF/ICSI of andere vruchtbaarheidsbehandelingen bezig bent, zal helaas geen enkele verzekeraar je meer aannemen voor een aanvullend pakket waarbij meer behandelingen vergoed worden. Dus dat zal ontzettend moeilijk worden, ben ik bang. En de meeste verzekeraars hanteren inderdaad ook een leeftijdsgrens van 40-41. De basisverzekering vergoedt in elk geval drie IVF/ICSI-behandelingen met eventueel bijbehorende cryo-terugplaatsingen. Als je dan nog meer behandelingen wilt, moet je zelf gaan betalen helaas. Succes!