Vruchtzakje ineens weg?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Stipjo, 13 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stipjo

    Stipjo Nieuw lid

    13 jan 2019
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hoi iedereen, ik ben nieuw hier en hoop dat jullie met mij mee willen denken want ik zit op dit moment ontzettend in onzekerheid :(
    Afgelopen jaar heb ik twee miskramen gehad.
    Nu ben ik voor de derde keer zwanger. Volgens eigen berekening 10 weken. Maar de echo's bij de verloskundige laten een ander beeld zien van een jongere zwangerschap.
    Dat was natuurlijk op zich al wel wat verontrustend.
    Wel is het iedere keer weer lastig om een echo te maken want blijkbaar ligt mijn baarmoeder ver naar achter.
    Van de week hadden we gelukkig toch een mooi beeld van een vruchtzakje wat was gegroeid en aan de rand iets wat leek op een hartslag. Het vruchtje zelf was moeilijk te zien.
    Een paar dagen later kreeg ik een klein beetje bruinverlies. Door eerdere miskramen meteen dikke paniek dus ik mocht direct langskomen voor een echo.
    Toen was ineens helemaal geen vruchtzakje meer te vinden. Alleen een rommelig beeld.
    Ik heb echt amper bloedverlies gehad en weet dus heel zeker dat ik het vruchtzakje nog niet ben verloren.
    Maar waar is dat dan gebleven???
    De verloskundige zei ook dat het niet zomaar opgelost kon zijn. Lijkt mij ook sterk in 3 dagen tijd.
    Haar verklaring was dat het misschien al in mijn baarmoedermond zat en binnen een paar dagen de miskraam op gang zou komen.
    We zijn al een paar dagen verder maar er gebeurt niks. Geen druppel bloed meer verloren.
    Nu komt bij mij de twijfel... Heeft ze het wel goed gezien?? Want vorige keren was het een echoscopiste die de echo maakte. En zij had dus al moeite. Dit was de verloskundige en met het betreffende apparaat was zij ook niet goed bekend. Dat kwam doordat ik zo onverwacht tussendoor ineens een echo had.
    Pffff ik wordt gek van de onzekerheid. Kwaaltjes blijven natuurlijk gewoon dus voel me zo zwanger. En merk dat ik zo moeilijk kan accepteren dat het foute boel is. Is mijn kleine sprankeltje hoop terecht?
    Volgende week krijgen we sowieso nog een echo bij de echoscopie. Wie heeft iets soortgelijks meegemaakt?
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Bij 10 weken verwacht je echt een kindje te zien. Niet een beeld wat jij beschrijft.
    Ik zou niet te veel hoop hebben helaas..
     
  3. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hebben ze een gewone of inwendige echo gemaakt ?
     
  4. Stipjo

    Stipjo Nieuw lid

    13 jan 2019
    4
    0
    1
    Vrouw
    Alle keren een inwendige echo
     
  5. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Via een inwendige echo kun je in principe alles goed in beeld brengen, ook als je baarmoeder naar achteren gekanteld ligt. Een rommelig beeld is helaas geen goed teken. Met tien weken zwangerschap zou je een kindje van ruim 3 cm lang moeten zien, met armpjes en beentjes. Als er al geen vruchtzakje meer te vinden is, is je lichaam het waarschijnlijk al aan het opruimen. Soms duurt het een poos voordat een miskraam op gang komt, en soms heeft je lichaam wat hulp nodig. Heel veel sterkte!
     
  6. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik had zoiets ook bij 10 weken. Alleen zag je toen al een kloppend hartje, maar was het kindje alsof het 6 weken was.
    Dat is dus helaas mis gegaan.
    Dus zou daar wel vanuit gaan helaas
     
  7. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Klinkt helaas niet positief... met 10 weken zou je al een bewegende baby moeten zien. En als zou je iets minder ver zijn dan zou je alsnog een duidelijk vruchtje met een duidelijk kloppend hartje moeten zien. Is het mogelijk dat je echt veel minder lang zwanger bent? In verband met je eerste positieve test enzo?

    Ik zou een nieuwe echo vragen. Want psychisch is het voor een vrouw moeilijk te accepteren dat je kindje (want zo voelt het nu eenmaal wel hoe klein het ook is) weg is.
     
  8. Stipjo

    Stipjo Nieuw lid

    13 jan 2019
    4
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben gisteren terug geweest bij de verloskundige en we staan voor een groot raadsel... Echo vorige keer bleek niet te kloppen want het vruchtzakje was helemaal niet weg. Sterker nog: het was gegroeid! Ook was er nog steeds iets te zien wat op een hartslag leek. Alleen baby zelf laat zich nog steeds niet duidelijk zien.
    Maar mijn gevoel bleek dus wel te kloppen dat die echo vorige week niet goed was. En we mogen dus toch weer hoop hebben. Ontzettend bizar!
     
  9. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Maar hoe kun je een hartslag hebben, terwijl er geen kindje in beeld gebracht kan worden? Hoe lang zou je inmiddels zwanger moeten zijn dan?
     
  10. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Je mag hopen! En dat vind ik super nieuws. Ik hoop dat volgende keer weer heel goed nieuws brengt. Snap wel de vraag die gesteld word... ze zien een hartje maar geen baby? Hoe dan precies?
     
  11. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Mijn baarmoeder ligt ook naar achter gekanteld. Maar met 10 weken (inwendig) zag je echt al een baby'tje bewegen. Hoe groot is je vruchtzak gemeten? Op welk zwangerschapsduur kwam dit uit?
     
  12. Stipjo

    Stipjo Nieuw lid

    13 jan 2019
    4
    0
    1
    Vrouw
    In ieder geval bleek het vruchtzakje niet kwijt te zijn. Maar is vorige week geen goede echo gemaakt.
    Er was geen duidelijke hartactie te zien maar iets wat leek op een hartslag. Aan de rand van het vruchtzakje zag je duidelijk pulserende bloedtoevoer die veel sneller ging dan mijn hartslag. Volgens de verloskundige zou dat wijzen op de mogelijke aanwezigheid van een embryo.
    Maar uiteraard kan het ook alsnog een 'leeg' vruchtzakje zijn. Onze kansen zijn 50/50. Dat is iig al meer dan eerder deze week toen werd vastgesteld dat ik een miskraam zou krijgen.
    Geen idee hoeveel weken ik nu zou zijn. Daar hebben we niet over gesproken.
     
  13. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Wat een onzekerheid! Ik hoop dat je snel postief nieuws krijgt. Dan kan je ten minste ook echt gaan genieten. Denk niet dat dat nu echt lukt.
     
  14. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hoe gaat het nu?
     
  15. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Heb je ook een foto van de echo's?
    Ben best nieuwsgierig daarnaar
     
  16. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het?
     

Deel Deze Pagina