VSM Caulophyllum Thalictroides D6 als voorwerk

Discussie in 'De bevalling' gestart door Zolief, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    #1 Zolief, 22 feb 2013
    Laatst bewerkt: 22 feb 2013
    Vanaf 37 weken de volgende tabletjes of druppeltjes van VSM Caulophyllum Thalictroides D6 gebruiken schijnt de bevalling te bevorderen.

    Dosering tabletjes: 3 x daags 2 tabletjes.

    Het schijnt te helpen bij:
    - Het rijpen van de baarmoedermond.
    - inknippen of scheuren bij de meeste vrouwen die dit gebruikt hebben is niet nodig.
    - Het herstel na de bevalling schijnt sneller en beter te gaan.

    Wie is er bekend met deze tabletjes of druppels? En wat is je ervaring?

    Ik ga het proberen dus vanaf 37 weken ga ik dit slikken (heb ze besteld bij de apotheek). De tip heb ik gekregen op de cursus Samen Bevallen. De cursusleidster heeft dit gehoord van een verloskundige praktijk die dit voorschrijft aan alle zwangere vrouwen aan het einde. Het schijnt heel goed te werken en wordt dus een nieuwe rage :D
     
  2. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Vond nog een stukje over de tabletjes:

    Caulophyllum tabletjes;


    Sinds het voorjaar van 1999 hebben wij ervaring met zwangeren die vanaf 37 weken homeopathische tabletjes gebruiken. Omdat er geen bijsluiter bij de druppeltjes of tabletjes zit, hierbij wat meer informatie voor zwangeren die van plan zijn ze te gebruiken. Het gaat om Caulophyllum thalictroides tabletjes van VSM dosis D6. Dosering: drie maal daags twee tabletjes onder de tong laten oplossen. Inname: een half uur voor de maaltijd innemen. De tabletjes zolang mogelijk in de mond houden om opname via het mondslijmvlies te bevorderen. Werking: Aan het einde van de zwangerschap bevordert caulophyllum de “rijping” van de baarmoedermond. Caulophyllum bevordert de ontsluiting en vergemakkelijkt de bevalling door de wee-ondersteunende werking. Na de bevalling kan je in de zelfde dosering doorgaan om de kraamzuivering te bevorderen en langdurige, overvloedige kraamvloed of baarmoederslijmvliesontsteking te voorkomen

    Vanaf 1999 dus al bekend.. haha! Maar goed graag hoor ik ervaringen van het gebruik van deze tabletjes!
     
  3. Pin

    Pin Lid

    4 mrt 2012
    71
    0
    6
    Gelderland
    Hmm, ik ben heel benieuwd, lees mee :)

    Vraag me alleen wel af hoe het dan verschil maakt qua inknippen, dat ligt toch gewoon aan je huid (elasticiteit) :(

    Groetjes, Pin
     
  4. Nientjje

    Nientjje Fanatiek lid

    15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik kreeg ze inderdaad mee van de verloskundige, anders had ik het niet gedaan. Maar dat was best laat, al rond 40 weken. Ik was 2 dagen met de tabletjes bezig en toen ben ik bevallen. Mijn baarmoedermond was goed verweekt, ik ben wel ingeknipt. Had vast weinig met de tabletjes te maken, want was er nog maar net mee bezig ;).
    Maar als het geen kwaad kan waarom niet proberen.
     
  5. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    @pin: De tabletten schijnen dus juist te helpen de bekkenbodemspieren beter te kunnen ontspannen, oftewel het wordt van onder elastischer!
     
  6. Merryl

    Merryl Fanatiek lid

    25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Had het nooit gezien nog, maar lees even via google naar een paar ervaringen en het ziet er positief uit. Weinig bloedverlies en ook de kraamzuivering gaat sneller. Lijkt me geweldig. Vloei normaal 6 weken. Wil het nu wel minderen als het daarmee kan. Een knip of scheur voorkomen geloof ik niet.
     
  7. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Tegen het inknippen geloof ik niet zo in. (ik had een ruggeprik en was zo ontspannen als het maar kon, en had ook een knip nodig)

    Maar als het voor de verweking zou helpen, zou dat al mooi zijn.
     
  8. dilara1

    dilara1 Bekend lid

    25 apr 2012
    896
    1
    0
    Ben ook benieuwd maar kan je dit ook zelf kopen??
     
  9. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Gewoon bij de apotheek bestellen. Het is een pot van 200 pilletjes voor 12,50. Kun je dus zo'n 5 weken mee doen. precies genoeg als je niet 2 weken over tijd loopt.
     
  10. norwegian-sky

    norwegian-sky Fanatiek lid

    7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Erg intressant. Mijn moeder heeft bij mij ook homeopatische pilletjes gebruikt.
    Mijn broer heeft ze namelijk een hell bevalling gehad van 48 uur.
    Ik was er in 2 uurtjes zonder al te veel pijn en zonder kleerscheuren.
    Denk dat ik dit tegen het eind ook ga gebruiken. Mijn bevalling duurde
    Namelijk 22 uur en ontsluiting vorderde ook niet lekker
     
  11. Marihi

    Marihi Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.198
    505
    113
    Ik heb het bij nr. 2 gebruikt, omdat ik bij de oudste 16 dagen overtijd liep en het toen bijna misging. Bij nr. 2 was ik maar 3 dagen overtijd! Toen nr. 3 kwam, wilde ik het weer gaan gebruiken, maar omdat toen schoonmoeder op sterven lag en ik bang was dat alles tegelijk zou komen, ben ik na paar dagen gestopt. Hij kwam 10 dagen overtijd, een week na de begrafenis. Nu ben ik weer begonnen met 35.4 weken, ipv 37 weken, omdat ik best wat eerder wil bevallen dan 40 weken ;). Ben heel benieuwd, de gyn stond er absoluut niet afwijzend tegenover, en de vk adviseerde om ook frambozenbladthee te drinken. Dat doe ik dus ook maar, baat het niet schaadt het niet... Er rommelt vanalles vanonderen, de kleine is inmiddels ook ingedaald, dat is nog nooit eerder zo vroeg gebeurt bij mij.

    Wat betreft inscheuren, dat heb ik bij de laatste twee niet gehad, terwijl de jongste bijna 9 pond was.
    O ja, ik gebruik de korreltjes, niet de tabletjes. 3xdaags 3 korreltjes. Het zit in een heel handig doseerflesje, echt over nagedacht.

    En nu maar hopen dat het werkt en dat de kleine niet zo lang wacht...
    M`n zus heeft het ook bij meerdere kinderen gebruikt, maar het hielp bij haar maar 1 keer (tenminste, ze is 1x spontaan begonnen zonder ingrijpen).
     
  12. norwegian-sky

    norwegian-sky Fanatiek lid

    7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Als je het op google intikt kan je het ook online bestellen.
    Aangezien ik de deur niet echt meer uit kan best handig
     
  13. evelientjuhh

    evelientjuhh Actief lid

    25 apr 2011
    131
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb de oilletjes van mijn verloskundige gehad om de baarmoedermond te laten rijpen en te laten verstrijken. Het heeft tot 2x toe geleid van potdicht tot 2-3 cm ontsluiting in 3 dgn tijd.. Bij de 1e daarna gestript maar pas bij 41+1 bevallen. Bij de 2e niet gestript en bij 39+5 bevallen! Ben wel bij allebei uitgescheurd dus daar heeft het voor mij niet bij geholpen. 2e was ook een turbobevalling van 1,5 uur.. Kan ook daaraan gelegen hebben ;) Ik ben wel weer supersnel hersteld zonder veel pijn!
    Wat mij betreft heeft het dus goed geholpen. Al heb ik niet die van VSM gehad, maar speciale vd verloskundige (is ook homeopaat) moest er 2 onder mn tong laten smelten en een paar dagen later 2 oplossen in water en op de 2 uur een paar slokjes van nemen.
    Hoe of wat het nou precies geholpen heeft.. geen idee, maar die 2-3 cm had ik toch maar mooi!
     
  14. Hilse

    Hilse Niet meer actief

    Klinkt goed dat spul! Maar eens even googlen :D
     
  15. norwegian-sky

    norwegian-sky Fanatiek lid

    7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Nog meer mensen met ervaring? Heb ze alvast besteld.dus ben erg benieuwd!
     
  16. Spring

    Spring Fanatiek lid

    17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Gaan jullie voor de pilletjes of druppels?
     
  17. norwegian-sky

    norwegian-sky Fanatiek lid

    7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Ik heb de pilletjes besteld
     
  18. Hilse

    Hilse Niet meer actief

    Heb ook de pilletjes besteld. Ben erg benieuwd naar ervaringen!
    Vanaf wanneer beginnen jullie?
     
  19. hopelessinlove

    hopelessinlove Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Ga ze ook straks bestellen!!
     
  20. norwegian-sky

    norwegian-sky Fanatiek lid

    7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Ik wil eerst de liggings echo afwachten. Hij lag laatst namelijk in stuit.
    Heb volgende week de echo. Als ie dan goed ligt wil ik met 1x per dag beginnen.
    Kijken of het nog niks doet en vanaf 36 weken opbouwen.
    Naar 3x daags 2. Wil niet het risico lopen dat ie veel te vroeg geboren word.
    Dus even afwachten
     

Deel Deze Pagina