Ik wist niet dat je zelf ook meebetaald aan de nieuwe inrichting (ik kijk het ook eigenlijk nooit hoor) maar ik dacht dat het gesponsord werd. Dan wel extra zuur als het je eigen geld is. Maar ik zou ook nooit aan zo'n programma mee durven doen.
Bij de meeste programma's waarin inrichtingen en dergelijke veranderd worden moet je betalen en dat zijn geen misselijke bedragen. Alleen "Help mijn man is klusser" (dacht ik) gebeurt dat niet. Juist omdat je het uit handen geeft, zou ik het zelf niet doen. Kan me het ergens wel voorstellen als je allebei extreme smaken hebt (vergeleken met elkaar) waar je samen niet uitkomt, kan ik het me voorstellen. Ergens dan. Want volgens mij kan je ook een stylist voor jezelf uitzoeken, niet specifiek van een dergelijk programma. Maar goed, deze mensen hebben de beslissing wel genomen om het te doen. Dan kan het inderdaad tegenvallen.
Ik weet dat "vroeger" bij eigen huis en tuin ook een bepaalde hoeveelheid zelf ingebracht moest worden, maar dat ze bijv. van de accesoires die neergezet werden bij het showen van het eind resultaat dan bijna alles weer in een vrachtwagen werd ingeladen en terug naar de winkel ging. volgens mij is dat bij dit programma niet. maar op TV en voor allerlei programma's worden zoveel bijzondere dingen gedaan. Ook bij het kopen zonder kijken, hoe ze zo'n hele verbouwing, nieuwe badkamers/keukens etc voor een paar 10.000 euro extra altijd voor elkaar weten te krijgen is ook alleen maar doordat de bedrijven in dat programma genoemd worden. Er wordt altijd wel wat extra gevraagd aan de kopers, maar dat is vaak echt veel minder dan wanneer je deze dingen zelf moet gaan regelen. uiteindelijk is het wel een groot bedrag, maar een fractie van wat je zelf had moeten betalen, als je het zonder TV programma had geregeld.
Sowieso is alle arbeid ‘gratis’. Ik vond de smaken helemaal niet zo extreem en er had echt wel iets meer robuustheid van hem in kunnen zitten. Ach ja, eigenlijk altijd gaat het wel goed. Ze vragen toch ook altijd, wat moet er absoluut terugkomen of blijven. Vaak gaat het dan om grote dingen zoals ze vloer die dan wel opgeschuurd wordt.
Dat is wel zo, maar alleen je benedenverdieping kan je daar echt wel mee doen hoor.. Ik las net dat ze dus €40000 hebben betaald. Begrijp niet waarom je dan met zo’n programma mee doet en niet gewoon een eigen styliste in de hand hebben genomen!
Daar zit ook de keuken bij. Alle raambekleding van een a-merk. Ik en compleet hue systeem. Zo’n metalen wand met deur is ook wel aan de prijs. Zo’n bank is ook al snel 3000/4000 euro. Je bent er echt zo doorheen hoor. als ze daar bovenop zelf de arbeid hadden moeten betalen waren ze veel meer geld kwijt geweest. Maar ja, als het je smaak niet is dan is ‘goedkoop’ duurkoop. Ik hoop vooral dat die dochters het wel heel mooi vinden en de kant van moeder kiezen. Al blijf ik erbij dat ze wel iets minder roze hadden kunnen gebruiken. Fietje is normaal veel minder lieflijk in haar ontwerpen. Dus dit lijkt zelfs buiten haar normale sausje te gaan. https://www.vtwonen.nl/expert/fietje-bruijn?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Ik heb het nog terug gekeken nav de ophef. De reactie van die man is niet goed, maar Fietje is wel erg ver van zijn moodboard gebleven. Ik zag er weinig van terug. Het was vooral veel roze en aardetinten. Ook met zijn industriële strakkere voorkeur was er echt wel wat moois te maken met houtelementen en wat minder roze of misschien met beige of groen als pastel. De bank vond ik ook niet geweldig en de ombouw bij de trap vond ik ook niet super, maar ook niet onoverkomelijk. Een kleed is juist mooi. De keuken vond ik ook mooi, alhoewel een houten vloer daar ook mooi geweest was denk ik.
Dat vind ik dus ook. Die man reageerde behoorlijk heftig. Te heftig vind ik, maar Fietje had idd wel erg slecht naar zijn wensen geluisterd. Dit was niet een beetje roze, maar echt mega roze. Dus ik snap die man eigenlijk wel. 40.000 neerleggen is niet niks en als je dan ziet dat er zo slecht naar je wensen is geluisterd is wel heel erg balen.
Het is toch logisch dat een bedrijf niet wekelijks gratis spullen zomaar weggeeft? Vaste sponsoren die al jarenlang meedoen zijn niet gratis. En die medewerkers staan daar ook niet vrijwillig hoor. Daar betaal je gewoon voor met flinke kortingen. Het idee dat jij een gratis bankstel of complete tuin cadeau krijgt is natuurlijk onzin. Je moet minimaal inleggen en kunt verhogen voor bijvoorbeeld een keuken. Wil je controle dan moet je het gewoon zelf doen. Dat duurt natuurlijk veel langer en is stukken duurder. Dit was gewoon een nare vervelende man! Zijn eigen huis zag er echt niet uit. Arme vrouw denk ik alleen maar. En enorm gênant voor de kinderen dat hun ouders zo te kijk staan.
Ik zag een keer de Belgische variant "blind gekocht" Daar hadden ze 100.000 euro in dat huis gestoken en niet eens alles was af. Ik dacht echt van WTF heb je met 100.000 euro gedaan. Er was een nieuwe keuken en badkamer en verder was alles geschilderd, behangen en een ander interieur... Dat sloeg echt nergens op.