Waar balen jullie van?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Lilou17, 1 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Laat ik voorop stellen dat ik de keuze van de politieke leiders snap en dat deze maatregelen nodig zijn tegen het coronavirus. Dit topic heb ik dus ook niet geopend om hier over te zeuren, maar om persoonlijke teleurstellingen neer te kunnen zetten. Want ik denk dat veel mensen het toch wel moeilijk hebben met situatie. En ik vind dat niet meer dan logisch!

    Deze hele situatie zorgt natuurlijk voor aardig wat baal momenten. Nu ben ik wel heel erg benieuwd waar jullie van balen op dit moment? Ik zal beginnen:

    * Ik vind het vreselijk voor mijn dochter dan ze niet naar de gym kan. Ze vraagt hier heel vaak naar en mist de andere kinderen waarmee ze zo graag speelt.
    * Ik vind het heel sneu dat mijn oma met COPD alleen thuis zit en dat niemand bij haar langs mag gaan. Ze was al eenzaam en dat wordt alleen maar erger.
    * De verloskundige heeft gebeld voor een intake en die moet telefonisch gedaan worden. Geen echo dus om te kijken of alles goed is met de baby. Door een eerdere miskraam baal in hier ontzettend van!

    Uiteindelijk is het geduld hebben en hopelijk komt alles straks weer langzaam op gang.
     
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.921
    113
    Vrouw
    Dat ons huwelijk niet door kan gaan zoals gepland, maar nu puur zakelijke bijeenkomst voor alleen gezin en geen borrel achteraf.

    Mis de contacten met mensen, alhoewel ik heel introvert ben. Gewoon even eruit.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  3. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    989
    1.712
    93
    Vrouw
    Het meeste van het feit dat ik niet langs kan bij mijn ouders,heb ze al sinds begin maart niet meer gezien en wie weet hoe lang het nog gaat duren, voordat ik weer bij ze langs kan gaan.

    Voor de rest valt het me heel erg mee moet ik zeggen.
     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Dat ons traject stil ligt nu. De vorige poging is mislukt en nu kunnen we voorlopig helemaal niks...:cry:

    Ik mis het gewone dagelijkse leven. Het kroelen met vriendinnen, het zien van mijn ouders.
     
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    misschien hele stomme en materialistische dingen.
    maar ik baal ervan:

    dat de kinderen hun vriendjes niet kunnen zien
    dat we niet zomaar naar familie en vrienden kunnen
    dat we allemaal niet naar zwemles/sportclubs kunnen
    dat evenementen niet doorgaan (dingen waar je voor traint of voor gespaart hebt)
    dat we niet even lekker naar musea en dierentuinen kunnen
     
    wendy339 vindt dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Voor mijn moeder dat ik haar nu niet kan helpen bij haar revalidatie zoals gepland.

    Dat vooral voor mijn oudste het wel heel veel is wat niet meer door kan gaan:
    School, schoolkamp, musical
    Voetbal, laatste jaar 3e divisie voorlopig en aanvoerder, geen voetbalkamp

    Dat vind ik sneu. Voor dochter dat ons weekendje Utrecht niet door gaat of voor zoontje Freek vonk, maar dat soort dingen kunnen worden ingehaald, vooral mijn oudste is hier de dupe.
     
  7. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    @Beausecret dat is zeker balen! Hadden jullie een grote bruiloft gepland? Kan me voorstellen dat je wel even een traantje wegpinkt als ze een prachtige dag hebt gepland.

    @Vergeten vallen je ouders in een risicogroep? Of jullie zelf? Wij gaan alleen nog naar onze ouders toe omdat we allemaal niet in een risicogroep zitten. Wel met de nodige regels natuurlijk!

    @Lisa280887 ik kan me heel goed voorstellen dat jullie heel graag door wouden gaan met de behandelingen en dat dit een flinke domper is! Ik duim heel hard voor jullie dat de eerst volgende poging een groot succes is!

    @mamameer we mogen ook balen van materiale zaken! Dat maakt ons gewoon mens. En ik deel ook al je punten hoor. Het is gewoon een hele vervelende tijd voor iedereen!

    @suus1983 vervelend hè als het je kinderen aangaat. Die teleurstelling is vreselijk! Wat een lastige situatie met je moeder! Mijn moeder is mantelzorger bij mijn opa thuis. Die gaat nog wel omdat er anders niemand is die voor hem kan zorgen. Hij is begin dementerend en kan dus gewoon niet te lang alleen zijn. Volgens mij zijn de regels daarvoor ook wat makkelijker. Mits je zelf gezond bent natuurlijk! Heel veel sterkte met de situatie!
     
    Beausecret, Lisa280887, Shay25 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat ik mijn vaders misschien wel laatste verjaardag gemist heb.

    Zijn geheugen gaat heel hard achteruit, dit jaar was hij nog echt jarig, met een beetje pech krijgt hij het volgend jaar niet meer mee.
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Het gaat nog goed ,baal nog weinig ergens van. Maar wij waren zoals aan onze vakantie toe Amerika in juni. Daarnaast weer een stop voor ons zwanger worden traject dat ik bijna denk het is genoeg. En daarom had ik de vakantie zo nodig om weer verder te kunnen.
     
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wat enorm kut :( leef met je mee.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    @suus1983 vervelend hè als het je kinderen aangaat. Die teleurstelling is vreselijk! Wat een lastige situatie met je moeder! Mijn moeder is mantelzorger bij mijn opa thuis. Die gaat nog wel omdat er anders niemand is die voor hem kan zorgen. Hij is begin dementerend en kan dus gewoon niet te lang alleen zijn. Volgens mij zijn de regels daarvoor ook wat makkelijker. Mits je zelf gezond bent natuurlijk! Heel veel sterkte met de situatie![/QUOTE]

    Mijn vader kan mijn moeder wel helpen en zelf zou ik ook nog wel gegaan zijn als mijn vader niet net begonnen zou zijn met prednison.. hij is 72, roker en slikt nu medicijnen die zijn immuunsysteem onderdrukken. Durf geen risico te nemen. Hij zelf ook niet.
     
  12. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Ik was dit jaar minder gaan werken. Bij mijn ochtenddiensten had ik heerlijk een paar uur voor mijzelf om ook te kunnen bestreden aan studie.
    Man zou een dag minder gaan werken, dat staat voor nu ook stil. Dochter kon dan mooi starten met zwemles. Ze was ook net gestart met turnen.
    Onze vrije dagen door de week zouden we extra aan zoontje besteden, over 2 jaar gaat hij ook naar school.
    Nu werk ik extra en vind ik dat ik veel van mijn dochter vraag, ze let veel op haar broertje.

    Ik mis dat we niet naar concerten kunnen en als gezin op vakantie.

    En ik mis de gezelligheid op mijn werk. Goede gesprekken met collega's. Slap lullen, even langs iemand lopen om wat te bespreken.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  13. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    - Dat de boodschappen duurder uitvallen (prijzen zijn omhoog gegaan lijkt het) en ik niet meer uitkom met mijn budget
    - Dat alle sportlessen en andere "sociale contact momenten" niet doorgaan, zoontje mist het heel erg (enig kind)
    - Dat onze verre reis waar we een aantal jaar voor aan't sparen zijn geweest geannuleerd is en we niet alles terugkrijgen (tickets + hotels los geboekt).
     
  14. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Wat vreselijk om te lezen! Deze berichten maken me erg verdrietig! Heel veel sterkte de komende tijd! Ik hoop dat jullie het straks toch nog in kunnen halen.
     
    Berte vindt dit leuk.
  15. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Heel begrijpelijk dat jullie die vakantie nodig hadden om even weer bij te tanken! Wat een traject hebben jullie al doorlopen zeg! Heel veel sterkte de komende tijd.
     
  16. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Dikke knuffel❤️
     
    Berte vindt dit leuk.
  17. PluisM

    PluisM Actief lid

    11 aug 2019
    164
    259
    63
    Vrouw
    Ik baal dat de laatste weken van m’n zwangerschap zo anders lopen dan ik had gehoopt. Geen relaxte laatste weken, maar spanning om gezond te blijven, hoe moet het met de bevalling als de ziekenhuizen net eind mei ook hun piek schijnen te hebben, er mag geen kraamvisite komen wat ik heel moeilijk en ongezellig vind, minder controles bij de verloskundige, behandeld worden als melaatse door alle afstand die bewaard wordt, sowieso dat je niet meer met mensen kan knuffelen en heel weinig sociaal contact hebt buiten een scherm om, weinig tot geen uitjes, de babyshower is afgelast waar ik zo’n zin in had, winkelen is niks meer aan met al die maatregelen etc.
    Tuurlijk gezond blijven en de gezondheidszorg ontlasten.. dat is het doel en het allerbelangrijkst. Maar blehh, ik baal wel dat het onbezorgde genieten van deze bijzondere tijd zo wegvalt.
     
  18. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Mijn vader kan mijn moeder wel helpen en zelf zou ik ook nog wel gegaan zijn als mijn vader niet net begonnen zou zijn met prednison.. hij is 72, roker en slikt nu medicijnen die zijn immuunsysteem onderdrukken. Durf geen risico te nemen. Hij zelf ook niet.[/QUOTE]
    Nee dan snap ik je volledig! Ik zou het risico dan ook niet willen nemen. Hele nare situatie. Veel sterkte de komende tijd voor jullie!
     
    87chantal87 en suus1983 vinden dit leuk.
  19. Msee

    Msee Niet meer actief

    Ik baal heel erg dat er zo weinig getest kan worden. Zo graag wil ik weten of de longonsteking van mijn man en het vele, vele hoesten van mijn zoon door Corona kwam of niet.
     
    Syane vindt dit leuk.
  20. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Ik mis het om niet even langs m’n oma’s in het verpleeghuis langs te kunnen. M’n man en ik hebben samen nog drie oma’s.

    Ik mis m’n werk en de contacten die ik daar heb. M’n werk ligt stil nu. Er is eenvoudigweg geen werk nu.

    De kinderen missen de juffen en hun klasgenootjes.

    Ik mis m’n familie waar ik nu niet heen kan.

    We misten twee weken geleden de begrafenis van een van onze oma’s. We mochten er als (achter)kleinkinderen niet heen.

    Het enige uitje wat ik nog heb is eens per week naar de Jumbo :)

    Verder doen de kinderen het gelukkig heel goed thuis!! Daar ben ik echt zo onwijs dankbaar voor.
     

Deel Deze Pagina