Waar bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Roosenzo, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.221
    1.287
    113
    Centrum België
    Vond het juist super - de verpleegsters stonden erop om meteen te bellen als ik een vraag had of met iets zat.
    Mocht na 4 nachten naar huis (+/- standaard) en heb zelf nog een nachtje bijgevraagd omdat de voeding nog niet super ging en ik me helemaal niet zeker voelde.
    OK, weet dat kraamzorg wel veel kan opnemen, maar voelde me echt op mijn gemak wetende dat ik dag en nacht mensen om me had.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Eerste keer wilde ik naar het ziekenhuis. Nou ja, mijn man wilde dat, en omdat hij er zo bangig over deed, had ik er maar in toegestemd. Alleen, het ging zo snel, dat we het ziekenhuis niet meer gehaald hebben en de oudste is dus thuis geboren.
    Dat is zo goed bevallen, dat we bij de tweede er niet eens meer over gepraat hebben, en die is ook gewoon thuis geboren.
    Ik vond het heel fijn, lekker relaxed, het was winter dus we hoefden niet met zon pasgeboren frummel naar buiten, niet steeds verschillende mensen om me heen, geen snoeren, geen overbodige routinecontroles, geen gepraat, geen gestress in de file naar het ziekenhuis toe, parkeerplaats zoeken, kaartje kopen etc. Bij de tweede wist ik natuurlijk al een beetje wat me te wachten stond en dat ik blijkbaar makkelijk beval, dus dat maakte de keuze nog makkelijker. En het klopte ook, ging nog weer sneller dan de eerste keer, dus geen spijt gehad.

3. Alita

Alita Niet meer actief

Ik wilde bij de eerste graag thuis bevallen maar moest in het zk door zwschapsvergiftiging.
    Naderhand erg blij dat ik in het zk was, sterrekijker 2uur persweeën ophouden, infuus gekregen want weeën namen af en uiteindelijk met vacuum geboren en toen wilde de placenta niet komen.
    Nee hoor ik was blij dat we in het zk waren en nu gaan we weer lekker naar het zk.

Ik vindt dat je best goed met rust wordt gelaten in het zk, je kunt in het zk net zo goed ontspannen. En in de douche staan vondt ik verschrikkelijk dus ons bad heb ik niet gemist hahaha..

4. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Ik wilde bij de 1e graag in het ziekenhuis bevallen,puntje bij paaltje moesten we ook naar ziekenhuis ivm langdurig gebroken vliezen.Ik vond het erg fijn allemaal,ben goed begeleid en eerlijk gezegd kon ik op dat moment niks meer schelen van hoe en wat als ie maar komt.Nu bij de 2e wil ik weer in het ziekenhuis.Ik hoor zoveel verhalen van thuisbevallingen dat ze toch opeens na ziekenhuis moeten omdat er complicaties zijn.Dat houd mij erg tegen.Dan maar direct in ziekenhuis,dat is mijn gevoel.

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

In eerste instantie was het de bedoeling om thuis te bevallen maar dit was meer omdat ik het belachelijk vond dat als je ervoor kiest om in het ZH te bevallen je moet betalen!!! Het was dus een principe-kwestie bij mij... Nu ik me wat meer heb verdiept in sommige dingen zijn wij er toch op teruggekomen. Wij willen dus toch in het ZH bevallen! Als er ook maar iets gebeurt dan voel ik me toch veiliger in een ZH. Succes met je keuze!

6. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik had een infuus en een draad op het hoofdje van de baby volgens mij. Maar 1 snoer is eigenlijk al genoeg om niet meer te kunnen doen wat je wilt en dat vind ik op zo'n moment wel erg prettig.

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ziekenhuis! Ik voelde me daar veel beter bij en gelukkig hadden we die keuze gemaakt, anders had ik daar toch naartoe gemoeten. Het werd namelijk een spoedkeizersnee en het was dus erg fijn dat ik er al was.

Voor eventuele 2de heb ik nu geen keus, moet in ziekenhuis bevallen wegens keizersnee, maar daar zou onze voorkeur ook weer naar uitgaan.

8. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik ben thuis bevallen, en het was een super goede keuze!

Heerlijk gelopen in mn eigen huis tijdens de weeen, heerlijk nog even onder mijn eigen douche gestaan!
    vriend had ook alles bij de hand (drinken, eten etc..)

Na de bevalling kreeg ik lekker een eigen boterhammetje, even bijkomen, beeb lekker in zijn eigen wiegje en ik lekker onder mijn eigen douch, in die tijd heeft de kraamhulp mijn bed verschoont,
    beeb geboren om 12 uur 's nachts, ze ging na alles klaar en uitgelegd was om 4 uur weg en om 8 uur stond de volgende hulp weer op de stoep :D
    tussen 4 en 8 heeft beeb alleen maar geslapen dus was heerlijk!

Het hartje hebben ze af en toe geluisterd met de doptone(net als bij de controles) maar niet echt heel vaak hoor!

de volgende dag hing alle was weer schoon op de lijn zonder dat ik er iets voor hoefde te doen....

ben ook op bezoek geweest bij net bevallen zus en schoonzus, in het ziekenhuis die een uur moesten wachten op een ontbijt (dan had ik allang onder mn bed gelegen ;)) en 1.5 uur moesten wachten op een douche.... daar moest ik echt niet aan denken ;)

Deel Deze Pagina