Waar doen ze het van?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door PotjeGoud, 23 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Vandaag deze serie ontdekt. Kon er geen topic over vinden, sorry als ik er over heen heb gekeken.
    Serie gaat over 4 gezinnen in Nederland met verschillende inkomens. Hoe komen ze rond.

    Wie kijkt er ook?
     
    Madeluc, dreumesje, Willemijntje19 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.109
    2.533
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik.

    Vind het leuk maar vind het ook ontzettend sneu soms.
    Als je het pas net ontdekt hebt dan is mijn mening heel erg spoilerig dus zal hem niet geven :roflmao:
     
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.987
    18.693
    113
    Niet gekeken, wel e.e.a over gelezen. Vind het jammer dat ze altijd zulke uitersten laten zien, zoals die miljonairs. Natuurlijk is het (commerciële) TV en het moet dus enigszins sensationeel zijn, maar heb het idee dat ze op zulke programma's nooit "normale" mensen laten zien.
     
  4. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    En toch vind ik ook bij dat miljonairsstel, zij is eigenlijk best normaal. Het kinderfeestje was over the top, maar verder zag ik van haar geen gekke dingen mbt kleding, vakantie, kerstdiner etc. Hij is degene met de idiote hobby's.
    En ik voel me toch rijker dan die vrouw. Mijn vent is even oud maar ziet er toch honderd keer beter uit, en heeft zijn aandacht bij het gezin.

    Ik denk dat je heel veel Giovanna's hebt in Nederland.
     
    einad, spruitje80 en Mammavantwee vinden dit leuk.
  5. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik kijk het ook pas sinds gisteren. Vind het erg leuk om te zien. Ik kan me wel irriteren aan bepaald gedrag hoor, ik ben benieuwd naar de rest van de serie. Ik heb pas 2 afleveringen gehad.
     
  6. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.319
    4.700
    113
    Vrouw
    Ja ik kijk het :)! Vind een leuk programma, alleen het rijke gezin daar walg ik echt wel een beetje van. En dan vooral van hem. Het gezin met 7 kids vind ik echt geweldig om te zien en volgen op Instagram :)
     
  7. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.729
    2.509
    113
    Vrouw
    Ja leuk!
    Ik vind dat arme gezin in de schuldsanering vreselijk, zo dom.
    Vrouw van het rijke gezin idd heel normaal, en ze werken gewoon keihard.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik vond hun ook eerst super leuk....tot ik wat meer zag :|
    Dat arme gezin vond ik in het begin ook tenenkrommend ... maar nu zou ik graag daar wonen als kind... wel zonder hoofdluis dan :roflmao:
     
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    volg je hun op Instagram?
    Die kinderen en dan vooral Julia steken de draak met al die negatieve reacties.
    Dat ze niks krijgen etc.
    Het valt echt reuze mee hoor ;)
     
  10. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik moest zo slikken toen ze geen feestje mochten geven en het cadeaugeld moesten inleveren en moeders geeft 6.000 euro uit aan een motor en les. Plus die vader ramt er aardig wat doorheen aan koffie en lunches op zijn werk.
     
    PotjeGoud vindt dit leuk.
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ja klopt hoor, maar de kinderen krijgen echt genoeg en ook nieuwe spullen alleen zie je dat niet.
    En ze gaan mega vaak met de kinderen op pad, maar ook dat zie je niet op tv.
     
    dreumesje en Cindy1977 vinden dit leuk.
  12. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Dat stelt mij wel gerust :D
     
    Dubbelgeluk en Neilia vinden dit leuk.
  13. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik heb gelezen dat kindje nummer 8 onderweg is. Poehhh 8 :D
     
  14. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Die is er al :D
     
  15. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Huh? 2 dgn terug was het nieuws dat ze zwanger is. Wanneer is ze bevallen dan?
     
  16. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ow sorry, dit is voor COVID...dus als ik reken....moet de baby er al zijn :D
     
    Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  17. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.319
    4.700
    113
    Vrouw
    Wat hierna al wordt gezegd, ze doen echt genoeg leuke dingen met de kids. Nu in de herfstvakantie ook, zoals ik het zie zijn ze bijna elke dag weg. Vind de kids er ook niet ongelukkig uitzien :)
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  18. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Ja je ziet natuurlijk ook niet alles in zo'n programma. Ga er maar aan staan. Zoveel mensen, zoveel meningen :roflmao:
    Ik mis eigenlijk alleen een gezin met een modaal inkomen. Voor de rest zijn er best veel mensen in Nederland vertegenwoordigd denk ik zo.

    Ik heb ook nog maar 2 afleveringen gezien

    Het rijke gezin, knap dat ze alles zelf hebben opgebouwd. Die auto's vind ik wel echt overdreven. Ik vind die vrouw ook nog wel aardig "beschaafd" omgaan met geld.
    Wat ik wel echt zielig vind, is dat ze alle dagen in dat restaurant eten zonder hun vader. Het ontbreekt ze materialistisch aan niets, maar huiselijke sfeer en gezelligheid heb ik nog niet echt terug gezien.

    Het hele arme gezin
    Ze lijken wel echt te proberen dat het de kinderen aan niks ontbreekt. Wat ik wel storend vind is dat ze met zo weinig geld, toch allebei roken en 7!!! katten hebben.
    Ze roken voor 25euro per week, 100 euro per maand is best een groot deel van het hele budget!
    Wat ik ook erg apart vond was dat ze dat hele haar van dat meisje gingen uitdunnen. :eek: Ik zou dat zelf nooit doen bij mijn dochters, maarja die hebben ook maar dun haar :p
    Oh en wat een belachelijk hoge huur zeg €900 voor een flat! Of ligt dat aan mij?

    De vrouw alleen doet het best netjes denk ik. Ze werkt, betaalt alles. Dochter vind ik dan wel apart. Thuis wonen, €1200 aan inkomsten van oa studiefinanciering. Lekker thuis wonen en dan alsnog een hoge studieschuld opbouwen :eek: zo zonde

    Het grote gezin - ze gaan leuk met elkaar om. Vind het goed dat ze de kinderen de waarde van geld leren. (Daar kan ik zelf nog wel een voorbeeld aan nemen :rolleyes:)
    Maar wat ik wel heel zielig vond is dat stukje van kinderfeestjes. Dat die vader zegt "maar moet je eens uitrekenen, 7 kinderen, hoeveel centjes dat kost" Dan denk ik, tja jullie kiezen voor 7 kinderen, die kinderen zelf niet. Vind dat wel echt zielig. Zo duur hoeft een feestje niet te zijn als je het thuis doet.
    Ook die pot op tafel, geld gaat erin, kunnen ze dan ook niet zelf kiezen wat ze met het verjaardagsgeld doen? En zou die envelop van die moeder met dat grotere bedrag ook die pot in zijn gegaan? :roflmao:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Altijd leuk om lekker bij verschillende gezinnen mee te kijken.

    Ik vind het grote gezin leuk en gezellig over komen. Bij sommige dingen/keuzes lijken idd wat scheef: wel motor rijden (les, aanschaf kleding, motor, etc.), maar geen kinderfeestjes vieren (dat hoeft toch niet duur te zijn?).

    Het miljonairs gezin vind ik ook wel leuk om te zien. Ik zou het nog geen uur uithouden met die man overigens, maar hij komt wel eerlijk over. Weet ook wel dat hij te weinig tijd met gezin door brengt, etc. Ik heb wel medelijden met die vrouw, lijkt me nogal eenzaam zo. Hoorde de laatste aflevering dat ze met de hele schoonfamilie in het kasteel wonen, dus wellicht valt de eenzaamheid wel mee.

    Ik kijk altijd een beetje met medelijden naar Giovanna(?). Prima inkomen, maar lijkt totaal niet te weten, te kunnen inschatten waar het geld blijft en welke keuzes ze moet maken. Alles wat haar geld kost, brengt een hoop stress met zich mee... En dochter mag van mij wel even een schop onder de komt krijgen en een grotere bijdrage doen in de huishoudpot, omdat je ziet dat moeders het financieel moeilijk heeft (tenzij moeders veel onnodig geld uitgeeft, maar dat idee heb ik niet). Of betaal bijv. die tickets naar Sicilië. Die dochter leende maximaal geld toch via DUO?

    Het gezin met de schulden: tja, tenenkrommend dat meer dan een derde van het weekgeld letterlijk in rook op gaat. Ik vraag me ook af of zij, als ze straks schuldenvrij zijn, niet weer in de fout gaan. Het beeld dat ik heb is dat ze wel heel erg afhankelijk zijn van andere mensen en instanties.
     
  20. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    de baby is er al ff hoor ;)
    De opnames waren vorig jaar en op het begin van dit jaar al opgenomen.
    5 september is de jongste telg geboren.
     
    Cindy1977 en Waxinelichtjes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina