Waar drogen jullie de was?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fran89, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fran89

    Fran89 Actief lid

    8 okt 2017
    142
    122
    43
    Vrouw
    Wij wonen in een jaren ‘30 woning met 1 etage en een berg zolder.

    Gelukkig hebben we een kleine bijkeuken waar de wasmachine en droger kunnen staan.

    Voorheen deed ik de was boven drogen, gewoon aan een rek in onze 3e “slaapkamer”. Maar met nummer 2 op komst zijn onze (krappe) 3 slaapkamers in gebruik. :) Boven op de overloop is geen plek, dus nu droog ik de was in de woonkamer. Maar ik vind dat zo rommelig... nu zit ik te denken of wij de kleine bijkeuken misschien ook kunnen gebruiken voor het drogen van de was.

    Ik zie heel vaak goede ideeën hier voorbij komen. Dus ik ben vooral benieuwd waar jij je was droogt in huis en mocht je ideeën voor mijn situatie hebben, dan hoor ik ze heel graag!
     
  2. MrsDiablo

    MrsDiablo Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Hier wasrekken aan de deuren. Als de was droog is haal ik ze weg. Ook heel ongezellig, maar er staat niets in de weg op de grond en dat is ook wel fijn
     
  3. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.886
    13.048
    113
    Vrouw
    In de herfstvakantie hebben wij onze het wasrek met onze zwemspullen in het bad gezet en daar laten drogen. Dit paste perfect.

    Thuis droog ik de was in een grote leegstaande slaapkamer, maar daar heb jij niets aan.
     
  4. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Wij hebben ook een klein huis en geen ruimte voor een droger. Onze oplossing is (ook omdat ons huis 100jaar+ is) de was s avonds/ s nachts in de woonkamer te drogen zodat dit de volgende dag op de slaapkamer nog even verder kan drogen (dan is het vaak ook wel weer droog). Anders wordt het huis te vochtig door de was!

    En bij veel was / handdoeken / beddengoed stoppen we het vaak in de droger bij paar buurgezinnen met droger. Best prima zo! Dus ik zou het regelen met buren misschien :)
     
  5. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik doe 90% in de droger... Alleen dingen met/van wol doe ik er niet in i.v.m. vilten/krimpen, zoals truien - hang ik over de rugleuning van een stoel te drogen - en dekbedden, deze hang ik over een slaapkamerdeur te drogen.
    Verder heb ik er totaal geen zin in om die enorme bergen was op te hangen; lang leve de droger ;)
     
    Poolvos en Oilell vinden dit leuk.
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier hangt het in een wastoren op de overloop.
    En de handdoeken, beddengoed etc gaat in de droger.
    Kinderkleding vaak ook, hij is er zo weer uit gegroeid dus dat durf ik dan wel aan.
     
  7. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik heb een rekje bij het trapgat. 8 lijntjes op de overloop en nog een los wasrek als ik veel was heb. Die staat dan bij de oudste op zijn kamer. Mijn bijkeuken is eigenlijk groot zat om daar 3 rekjes op te hangen en een rek te plaatsen maar daar is geen verwarming dus dan droogt het niet zo snel. Ik heb geen droger.
     
  8. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.053
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ergens in een trapgat?
     
  9. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Handdoeken, beddengoed ed in de droger. De rest in een wasrek op een van de slaapkamers. Van mijn vorige buurvrouw een wasrek voor in het hoge trapgat gekregen, zij is verhuisd en kon hem niet meenemen. Die moet ik nog bevestigen. Is dat misschien iets? Als je googelt zie je verschillende ideeen.
     
  10. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.230
    1.042
    113
    Buiten, en bij regen binnen aan een wasrek in de reserve badkamer. Zouden we die niet hebben denk ik op de overloop oid
     
  11. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.179
    261
    83
  12. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    3D45BC53-F9AE-4BBE-9FEF-2D12430473EF.png

    Zoiets zou ook kunnen, hing bij de vorige bewoners van ons huis in het trapgat. Maar boven bad dus ook een idee.
     
  13. Fran89

    Fran89 Actief lid

    8 okt 2017
    142
    122
    43
    Vrouw
    Waslijnen boven het trapgat is helaas niet mogelijk omdat de deur naar ons dak op de plek zit waar je de lijnen dan zou moeten bevestigen.
     
  14. Fran89

    Fran89 Actief lid

    8 okt 2017
    142
    122
    43
    Vrouw
    En helaas ook geen bad om dit kwijt te kunnen.
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  15. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.276
    7.833
    113
    Gelderland
    Ik merkte dat de was in de bijkeuken minder goed droogt. Hier drogen we het in de extra slaapkamer en ik hang lange dingen over het trapgat heen. Als ik makkelijk wil doen dan stop ik alles in de droger.

    Je hebt trouwens wel mooie droogrekken die je aan het plafond kan bevestigen. Zag er handig uit.
     
  16. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Ik droog zoveel mogelijk buiten.
    Als dat niet kan gaat het beddengoed, handdoeken ed in de droger. Andere spullen hang ik op het droogrek in de eerste gedeelte van de kelder. Dat staan ook de wasmachine en droger.
     
  17. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.652
    113
    Hier appartement, geen balkon. Wij gooien alles wat in de droger kan in de droger. We hebben een kleine inpandige ruimte voor wasmachine en droger / cv en wtw, die ook dienst doet als voorraadkast. De kleine niet-droger dingen zoals maillots, beha's en shirtjes met prints hangen aan de rekken van de voorraad-stellingkasten of over de stofzuiger in dat hok. Het is daar droog en warm dus dat gaat lekker snel. Grote dingen zoals jurkjes gaan in de badkamer aan een smal hoog rekje voor kledinghangers. Het droogt niet super, maar ik kan m verder nergens echt goed kwijt.

    In het vorige appartement ging de was aan lijntjes en een wasrek op het balkon. Bij vochtig of koud weer duurde het dàgen voor het droog was. Heel irritant. Bij vorst stond het droogrek midden in de kleine woonkamer.
     
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Hier de wasmachine, droger, droogrekken en strijkplank op zolder.
     
  19. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    327
    166
    43
    Hier idem. Wel een droger maar doe lang niet alles erin (ik droog eigenlijk alleen de handdoeken/keukendoeken/sokken/ondergoed in de droger).

    Hier bij droog weer gewoon een rek in de tuin en als het regent in de woonkamer. Ik plan het wel zo dat ik het savonds ophang en de volgende dag niet thuis zijn ivm werk. Als ik thuis ben vind ik een droog rek in de huiskamer ook rommelig.
     
  20. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik woonde piepklein en had het droogrek in de slaapkamer en lakens over de deuren etc. Had ook geen droger dus het moest wel. Ik was toen nog alleen, dat scheelt. Later verhuisde ik naar wederom een piepkleine woning, toen waren we met 2 personen en later zelfs met 3. Gelukkig toen wel een droger. Ons kind werd geboren in december en de kraamhulp wist niet waar ze heen moest met alle was:roflmao::roflmao:. Het duurde ook altijd 3 dagen eer het droog was... :rolleyes:
    Nu gelukkig een grote zolder :thumup::thumup:
     

Deel Deze Pagina