Waar is de oudste tijdens bevalling van 2e kindje?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Vennetje, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vennetje

    Vennetje Actief lid

    3 aug 2006
    261
    0
    0
    Hoi Ladies,

    Ik vraag me al een tijdje af wat de meesten onder jullie doen met jullie oudste kindje tijdens een volgende bevalling?
    Bij ons woont de familie niet direct naast de deur en bij de eerste had ik direct een flinke weeenstorm, dus de tweede zal vermoedelijk nog sneller gaan, denkt de vk.
    Ik wil graag thuis bevallen. Hoe losten jullie dit op?

    Groetjes
    Inge
     
  2. Towser

    Towser Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Hele organisatie hier, jammer dat baby zich niet laat plannen. Als die meiden al bij hun vader zijn blijven ze daar. Als ze op school zijn haalt of mijn moeder ze op of een vriendin. Dan moeten ze bij mijn moeder slapen, die gelukkig wel in de buurt woont.
    Toen mijn broertje werd geboren was ik twee en had mijn moeder ook niemand. Mijn broertje werd zo snel geboren dat mijn vader het zelfs gemist heeft, die was de kraamverzorgster halen, midden in de nacht (moest toen nog). Ik stond in mijn bedje te zingen (ik was bijna 3 , ik weet het zelfs nog vaag) en de zojuist gearriveerde kraamverzorgster kon me meteen uit bed halen om mijn broertje te laten zien.
     
  3. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Bij mijn ouders, mits de baby het weekend na hemelvaart besluit om geboren te worden, dan hebben we een probleem..
    Mijn ouders zijn een weekendje weg, dus we moeten hier iets zien te regelen. Helaas wonen wij hier nog niet zolang en kennen we nog niet zoveel mensen :(
    Maar wellicht wil mijn buurvrouw even op Nathan passen ofzo... :(
     
  4. miffy11

    miffy11 Niet meer actief

    #4 miffy11, 8 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2010
    wij hadden hetzelfde probleem, onze oppas moest 2 uur rijden..
    gevolg, een kwartier voor de geboorte kwam mijn vriend de kamer binnen lopen. (ben wel in zh bevallen)
    echt geen aanrader dus, dus hoop dat je nog op tijd iets anders kunt regelen.

    misschien zit er een 24 uur kinderdagverblijf bij je in de buurt waar je zonder contract terecht kunt?
    blijkt er hier in de buurt een te zitten die je kindje ook op haalt geloof ik. (klokje rond? omgeving tilburg). maar weet het ook niet zeker, ik ontdekte het ook te laat..
     
  5. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Moeten we nog even zien..
    Schoonfamilie zijn dan allemaal in Turkije. Mijn ouders wonen op meer dan een uur rijden afstand.

    Heb gelukkig nog even om wat te bedenken.
     
  6. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    als alles goed en rustig gaat hoop ik dat ons ventje gewoon thuis kan blijven. Mocht dat niet gaan of ik moet onverwachts toch naar het ziekenhuis dan bel ik mijn moeder of zus. Die wonen dichtbij en kunnen er binnen een paar minuten zijn!
     
  7. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik baal er eigelijk wel van dat mijn ouders een weekendje weg gaan als ik kan gaan bevallen. Ben dan rond de 38 weken.
    Heb direct gevraagd of dat ze op Nathan wilden passen als ik moest bevallen. Was geen probleem, dan kwamen ze lekker hier zodat Nathan niet zo over de zeik zou gaan. Ze wonen op 20 min. afstand.
    Maar nu hebben ze dus een weekendje weg geboekt, en omdat we hier verder weinig mensen 'goed genoeg' kennen hier zitten we dus met een probleem.
    Mijn broertje is 21 maar die vind ik nog niet verantwoordelijk genoeg. Zou mijn tante kunnen vragen, maar die heeft Nathan nog niet zo vaak gezien en ik wil niet dat hij helemaal overstuur raakt.
    Dus nu gaan we Rein zijn opa en oma maar bellen, of die hier dan een weekendje willen blijven. Gewoon gezellig, en als ik moet bevallen dat zij dan op Nathan passen.

    Ben eigelijk behoorlijk pissed op mijn ouders.... ik vraag nooit wat van ze, ze hoeven nooit op te passen. En gister begon mijn vader ook al moeilijk te doen als het tijdens werktijden zou zijn :( Gelukkig is mijn ma niet zo moeilijk, maar eigelijk hoeft het van mij niet meer dat oppassen. Hoop dat ze lekker op vakantie zijn als ik beval, en zij zich de ogen uit de kop schamen!

    Zo.... sorry hoor! Maar het lucht wel op.
     
  8. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    hier zouden mijn ouders het doen, maar omdat ik s'ochtends weeen kreeg is de oudste gewoon naar de creche gegaan en wij door met het ziekenhuis samen met mijn ma. daarna is mijn moeder de oudste gaan halen. eerst gaan eten thuis en daarna door naar het ziekenhuis
     
  9. Vennetje

    Vennetje Actief lid

    3 aug 2006
    261
    0
    0
    Aszz daar zou ik ook van balen, zeker als je het al gevraagd had! Gelukkig is de kans niet zo heel groot dat je precies dan moet bevallen, toch? Keep the spirit up!

    Vind het best lastig. Waarschijnlijk zullen we mijn schoonouders bellen. Die kunnen er dan wel binnen 3 kwartier ofzo zijn. Maar eerlijk gezegd zit ik er niet zo op te wachten dat zij het doen. Maar ja, da's wel de beste optie, denk ik toch.
    Eigenlijk zou ik haar het liefst dichtbij houden, zodat ze ook zo weer thuis kan zijn, en we ook gewoon eerst even tijd met z'n vieren hebben, voordat andere familie erbij komt. Zit er eerlijk gezegd niet op te wachten dat zij en mijn schoonfamilie de baby tegelijk ontmoeten. Vind ik geen prettig gevoel... :(
     
  10. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Nee dat is waar, gelukkig komen mijn man zijn opa en oma langs als ik moet bevallen. Ze blijven dus niet logeren maar rijden hiereen ( 1.5 uur rijden )
    Van mij hoeven mijn ouders helemaal niet meer op te passen, we hebben net flinke woorden aan de telefoon gehad. Het voelt echt alsof het teveel moeite is :( Alsof ik elke maand beval....

    Maar goed, we zien het allemaal wel weer.... Hoop dat we tegen die tijd wat meer contacten hebben die eventueel op kunnen passen.
     
  11. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik bel mijn moeder en die komt hierheen (al dan niet met mn vader). Ook snachts, mocht Mirre wakker worden (dikke kans, want ze slaapt licht). Mocht zij om een of andere reden niet bereikbaar zijn dan bellen we mn schoonmoeder.

    De bevalling van Mirre duurde 4u dus ik hoop dat dit weer zo voorspoedig gaat!

    ***

    IK zou het trouwens echt niet tof vinden als mn ouders een weekendje weg zouden plannen rond mn uitgerekende datum!
     
  12. daantje13

    daantje13 Lid

    4 jul 2008
    29
    0
    0
    Ik hoop dat onze zoon lekker thuis kan blijven als het 's nachts gebeurd. Of dat hij naar het kdv is als het overdag gebeurd.
    Mijn eerste bevalling duurde maar 5,5 uur en was 's nachts. Mijn moeder kan hier binnen 30 min zijn, die vangt hem op als het nodig is. Eventueel kan onze buurvrouw oppassen als hij 's nachts wakker wordt.
     
  13. Towser

    Towser Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik snap het wel hoor Aszz. Mijn moeder heeft volgende week ook ineens een feest op twee uur rijden.... Kon ze niet zoveel aan doen, want ze hoorde het nu pas en het is geen heel weekend maar toch, ik was gelijk in de stress. De baby zal toch dan wel net niet komen zegt ze dan ook nog....dat zal ook wel niet, maar het geeft toch een naar gevoel, dat iets anders belangrijker is of zo, terwijl je inderdaad niet elke maand een kindje krijgt en hoopt dat dit voor je ouders ook één van de meest speciale momenten in hun leven is. Ik wil met liefde op je kindje passen hoor, als het dichtbij genoeg is, maar ja, dat lost het probleem niet op. Misschien kun je het aan je ouders uitleggen hoe jij je erbij voelt, of heb je dat al geprobeerd? Vervelend dat dit nou zo tussen jullie in moet komen te staan, in je zwangerschap kun je dat toch er al niet zo goed bij hebben...
     
  14. Roosje23

    Roosje23 Fanatiek lid

    snachts thuis, overdag bij oma
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Aszz, hoe ver weg gaan ze? Kunnen ze niet vanaf hun vakantie adres naar jullie toe komen? Nathan gaat ook naar een kdv toch? Kan je misschien met een van de meiden daar wat regelen?
    Lijkt me heel vervelend als het zo moet gaan...

    Hier ligt het er aan wanneer de bevalling is wat we doen. We bellen sowieso mijn ouders als het net begonnen is, zodat ze weten dat we ze misschien nodig hebben.
    Als ik 's avonds weeen krijg, brengen we Eva gewoon thuis naar bed en bellen we m'n ouders als ik zo'n 8 cm heb (als dat 's nachts is). Dan wachten ze beneden en mocht Eva dan wakker worden, dan zijn ze er in ieder geval voor haar.
    Als ik in de loop van de dag weeen krijg, kijken we nog even wat we doen. Op maandag en vrijdag gaat ze naar het kdv, daar gaat ze sowieso naartoe, als het moet brengen en halen mijn ouders haar. Afhankelijk van hoe de bevalling gaat komen ze dan naar ons huis of ze gaan naar hun huis.
    Als ik weeen krijg als Eva ook thuis is, wil ik zo lang mogelijk bezig blijven (en dus ook met Eva), zo lang het gaat eigenlijk. Afhankelijk van wat ik dan wil komen mijn ouders hier en blijven hier met Eva, of ze nemen haar mee naar hun huis.
     
  16. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat jammer dat het zo moet gaan Aszz, hoop toch dat er nog een oplossing komt.

    Mijn ouders zien ook altijd overal een probleem in of vinden bepaalde dingen lastig. Toen ik bevallen was van mijn dochter moest ik nog 2 daagjes in het ziekenhuis blijven. De dag nadat ik s´snachts was bevallen zouden mijn ouders langskomen, maar lieten niet weten wanneer ze dan zouden komen. Aangezien ze met de trein kwamen en meer dan 2 uur onderweg waren hadden ze even moeten uitzoeken hoe laat precies de bezoekuren waren (die waren niet erg ruim, dus handig dat je dat van tevoren even uitzoekt of belt en vraagt). Op een gegeven moment belde ze dat ze 10 minuten bij me vandaan waren maar het was net rusttijd op de afdeling! Waren ze helemaal chagrijnig 'ja, wat moeten we nou dan?' 'We hebben zo'n afstand afgelegd en nu kunnen we niet eens even komen kijken, moeten we hier dan lopen rondzwerven?'

    grrrr
     
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb met mijn ouders afgesproken dat we eerst even een kwartiertje ofzo met z'n vieren willen zijn als gezin. Als ze Eva dan komen brengen, komt mijn vriend Eva beneden halen en als we klaar zijn halen we mijn ouders erbij.
    Mocht ik 's nachts bevallen en mijn ouders zitten beneden te wachten om eventueel voor Eva te zorgen, dan mogen mijn ouders even snel de baby zien om vervolgens weer lekker naar huis te gaan om te slapen en dan hebben we de ochtend erna wel weer contact wanneer ze weer welkom zijn :). Maar ik wil dus ook dat Eva haar zusje voor het eerst ziet met alleen ons erbij.
     
  18. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Wij hebben verschillende scenario's
    - overdag op maandag of dinsdag: kinderdagverblijf en bij uitloop haalt oma hem op (woont op 20 minuten)
    - 's avonds en 's nachts, in principe gewoon in zijn eigen bed zolang we thuis kunnen blijven (en daar hoop ik op)
    - overdag en we kunnen gewoon thuis blijven dan komt OF mijn zus OF mijn moeder naar ons toe om zoonlief te entertainen (andere dagen dan maandag of dinsdag)
    - indien een ziekenhuisopname dan komt oma naar ons toe en blijft zij in ons huis tot we (of papa) weer thuis zijn.

    We hebben met het kinderdagverblijf afgesproken dat we zelfs 's ochtends mogen bellen om te kijken of er plek is maar hier kunnen we niet op rekenen dus we hebben voor overdag altijd de achterwacht van oma!
     
  19. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    #19 Aszz, 9 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 feb 2010
    Tnx dames!

    Mijn ouders gaan naar het zuiden van Duitsland, dus een behoorlijk eind rijden.
    Maar goed, in dat weekend komen Rein zijn opa en oma wel langs als we bellen. Het is 2 uur rijden, maar met zo'n vaart zal het niet lopen gezien de 1e bevalling ( gaan we dan maar vanuit ) en ik probeer dan echt NIET te bevallen :p

    Nathan gaat idd naar het KDV, wellicht dat we daar wat mee kunnen regelen ja. Zal eens even een balletje opgooien.
    Het liefst heb ik hem natuurlijk thuis, om het zo normaal mogelijk te laten verlopen.
    Iets waar mijn ouders ook achter staan.

    Achja, we zien het wel weer hoe het loopt.
     
  20. wuppie

    wuppie Bekend lid

    16 jul 2006
    621
    0
    0
    Hier had ik een lijstje met opties. Eerste keus waren mijn ouders maar het ging zo snel allemaal, en ze moesten 3 kwartier rijden, daarna had ik de buurvrouw, en op de derde plek vrienden ook op een kwartiertje. Uiteindelijk ging onze dochter naar de buurvrouw. Het ging te snel. Als ik mijn ouders had gebeld waren ze gekomen op het moment dat de kleine man er al was...... En straks in september, gaan we het denk ik weer zo regelen. Meerdere opties, dat geeft rust.....
    suc6 met zoeken!
     

Deel Deze Pagina