Waar koop jij de uitzet wb lakentjes, dekentjes etc.?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door tlc81, 15 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tlc81

    tlc81 Bekend lid

    22 jan 2012
    684
    126
    43
    Ik ben vast een beetje aan het snuffelen, maar ik kom er niet uit! Waar kan ik het beste onze spulletjes kopen voor het bedje, badje en alles wat daarbij hoort?
    Hoe is de prijs kwaliteit verhouding van de Hema t.o.v. de Ikea, zijn de spullen fijn? Of is de Wibra ook een prima keus? Of toch alles in 1x bij de babydump gekocht?
    Kortom: waar hebben jullie al dat linnengoed vandaan?
     
  2. tulip

    tulip Niet meer actief

    wibra geen ervaring mee, ik heb beddengoed , van prenatal, ikea en babyplanet, heb niet het idee dat de kwaliteit veel verschil maakt. Wel heb je bij de duurdere winkels wat meer keuze.

    Dekentjes van prenatal, die zijn wel een stuk dikker dan een zeeman dekentje bv.
     
  3. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hema prenatal ikea zijn prima. Wibra heb ik ook maar is erg krap qua maat of flink gekrompen en iig erg dun van kwaliteit, zou ik zelf niet voor kiezen.
     
  4. blauwespeen

    blauwespeen Fanatiek lid

    20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier eigenlijk alles van de Hema vandaan. Er was toen 3 dagen ofzo 10% korting en alles in een keer gekocht (100 euro was ik kwijt)
    Daarna nog een keer (toen het geboren was) wat dingen bij de zeeman gehaald. De kwaliteit is misschien even goed, maar ik vind die van de hema wat zachter. Me moeder juist niet. Dus het is ook per persoon verschillend.
    Hoeslakens ook een paar van de ikea, geen verschil met Hema. Allebei even fijn in gebruik.
    Dekentje hier alleen in de kinderwagenbak gebruikt. Onze jongen ging al na 4 weken over op een slaapzak.
    Dus tja, of het veel uit maakt ik denk het niet.
     
  5. kimberly22

    kimberly22 Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    hier ook alles van hema en prenatal. goede kwaliteit. minder goede ervaringen met winkels als wibra. de kleur vervaagd dan snel.
     
  6. Nicci1982

    Nicci1982 Niet meer actief

    Losse dingetjes Hema en prenatal.
    Dekens en lakens etc ga ik bij babypark halen. Daar is ook de kamer besteld en heb toen veel mooie spullen gezien. T is wel een stuk duurder maar was op slag verliefd!
     
  7. beccie

    beccie Niet meer actief

    bij mijn zoontje had ik bijna alles bij de hema vandaan,
    van badje tot lakentjes en hydrofiel doeken.
    ook veel kleding.
    ik heb ook een paar dingetjes bij de ikea gekocht.
    echt verschil in kwaliteit merk ik niet.
    ik weet niet of het spul van die dure babywinkels echt veel beter is. dat was toen voor ons gewoon veel te duur.

    toen mijn zoontje wat ouder werd kwam hier ook een wibra in de buurt, ik haal daar wel eens wat spullen op. maar heb wel het idee dat die kleding veel eerder krimpt en de plaatjes op bv pyamas snel vervagen.

    ik ga nu straks weer voor veel babyspul naar de hema. is mij altijd goed bevallen.
     
  8. Roxyroxx

    Roxyroxx Niet meer actief

    Hier ook veel van HEMA... Ze hebben vandaag en morgen nog 20% korting op bijna alles via hun webshop, was toen ook een keer en toen kreeg je op max 5 artikelen 20%, toen paar bestellingen geplaatst en opgehaald (en betaald!) in winkel met die 20% korting. Mocht je dus nog wat van Hema willen hebben (ik heb er dekens, ledikantlaken, wieglaken, witte rompertjes etc. van) dan zou ik zeggen sla je slag nog even!
     
  9. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor het matrasje en de dekens heb ik wel wat meer geld uitgegeven maar de moltons, hoeslakens wieg en lakentjes heb ik van babydump (eigen merk en jollein). Hoe ze blijven weet ik niet maar was een leuke 2 voor ... Euro actie op dat moment en daar wilde ik het wel voor proberen, na de eerste keer wassen zijn ze nog goed ;). Hoeslakentjes voor het ledikant heb ik van de kruidvat en die vind ik kwalitatief een stuk mooier dan die van jollein (heb ik voor de wieg en wagen). De duo-deken die ik heb voor het ledikant past ook in een overtrek dus als dat op een gegeven moment prettig blijkt te zijn is dat ook nog een mogelijkheid.
     
  10. Jet

    Jet Actief lid

    3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vond de lakentjes van de Hema aan de kleine kant en dus ook helemaal niet fijn met instoppen. Heb er nu twee van cotton baby en taftan, die zijn echt super fijn. Is even wat duurder maar goed kwaliteit en gemak wat je er voor krijgt is ook wat waard!
     
  11. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij hebben ervoor gekozen om duurdere merken te kiezen en om eerlijk te zijn nog geen moment spijt gehad. Ik heb. 1 setje eigen huismerk en je voelt en ziet echt het verschil. De lakentjes heb ik van quax en pericles. Ik weet niet of deze merken gekend zijn in nedereland. Maar na meer dan 3 jaar zien ze er nog steeds als nieuw uit. Het setje huismerk is even oud maar begint echt 'op' te geraken. Ook voor ons 2 de kinde hebben we gekozen voor duurdere lakens.
     
  12. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Ik kan ook Wibra afraden, past gewoon niet meer na een paar keer wassen. Kruidvat hoeslakens zijn wel goed en ook die van IKEA zijn prima. Verder had ik vooral Prenatal spul,goede kwaliteit.
     
  13. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Ik heb het meeste van de Hema, paar dingetjes van Prenatal. Prima kwaliteit, het meeste gaat nu al de derde ronde in bij ons.
     
  14. ivfje

    ivfje Bekend lid

    25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had hoeslaken van katoen en moltons gehaald bij de babyplanet en ze zijn allemaal gekrompen ondanks dat ik ze minderheet heb gewassen dan het voorschrift en niet in de droger heb gehad... omgeruild en wederim hetzelfde probleem dus daar haal ik niet meer van het huismerk....
    de duurdere dekentjes en lakentjes blijven mooier...
     
  15. Snowy82

    Snowy82 Actief lid

    19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Wij hebben bijna alles eigenlijk wel bij de Ikea gehaald, nu woon ik ook wel in Zweden :p
     
  16. Luja

    Luja Niet meer actief

    Wij hebben alles van de Ikea gehaald voor onze meiden.
    Dit keer het merendeel van de babydump met aangevulde dingen van Ikea.

    (Ikea beviel zo goed,sommige dingen MOESTEN we weer daarvandaan hebben.. Vooral het waskussen met twee hoezen erbij voor slechts een tientje.. En de kinderstoel voor elf euro.. Maar ook de slabbetjes hebben we van 10/15 winkels gehad en die van Ikea echt t fijnst!!)
     
  17. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hema, babydump en prenatal. Over allemaal tevreden.
     
  18. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Ik heb alles van de Hema deze keer en een dekentje gekregen van mijn moeder van Prenatal.
    Hema is goed spul, gebruik het ook al voor mijn eerste dochter.
    Matrashoesjes blijven lang mooi etc..
     
  19. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    HEMA.

    Nergens anders geprobeerd, ben tevreden met de kwaliteit/prijs verhouding daar ;)
     
  20. Anne1988

    Anne1988 Actief lid

    20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Hier alles van Hema en Babydump (Jollein), vind de Hema spulletjes beter!
     

Deel Deze Pagina