Waar slaapt baby in camper?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door TanjaK, 18 dec 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    826
    633
    93
    Vrouw
    Hebben jullie tips voor een veilig slaapplekje in de camper. Mijn kleindocher is 11 maanden als ze map haar ouders met een camper op stap gaan. Er is geen plek voor een campingbedje op de vloer. Er zijn 3 een persoonsbedden, waarvan er tussen twee bij het hoofdeinde een extra tussenstukje zit.
    Ze hebbende volgende oplossingen bedacht.
    1) Papa alleen in bed en de baby naast mama,met hekjes om het matras (hoe stevig zijn dat soort dingen?)
    2) Papa alleen in bed en het matras van het tweede bed naast mama weghalen en daar een slaaptentje op zetten of campingbedje met zijrits (omdat het anders hoog wordt om de baby er in en uit te tillen)
    3) campingbedje met zijrit of tentje op derde bed, dat gemaakt wordt door tafel te verlagen en die aan de zitplaats "te plakken"


    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Een deryan tentje op 1 van de bedden?
     
  3. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Ja precies. Dit hebben wij vorig jaar in de caravan ook gedaan. Ideaal
     
  4. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    826
    633
    93
    Vrouw
    Hoe stevig is zo' n tentje in jullie ervaring? Kunnen ze daarmee niet omrollen als ze tegen een van de wanden gaan leunen?
     
  5. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Ik lees even mee, en tips over hoe ik een bijna 4 jarige en een van 11 maanden veilig kan laten slapen zijn welkom!

    Zo'n deryan tentje hebben we ook, maar lijkt me zoveel ruimte in nemen? De oudste slaapt daar nu altijd in (maar nog niet in camper meegeweest).

    Screenshot_20191218-120014.png
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tot nu toe zie ik bij familie ook de (goede) ervaring met een slaaptentje op het bed.
     
  7. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zou kunnen maar dan moeten ze echt heel erg hun best doen hoor. Als het tentje goed op het bed staat (dus in het midden en niet op het randje van het bed) is het prima. Mijn zoontje heeft afgelopen zomer in zo'n tentje geslapen in de vouwwagen (op het bed gezet, hij sliep naast zijn zus) en het ging heel goed. Ondanks hun ondeugende grappen en spelen is het tentje nooit omgevallen.

    Op de grond is ook nog een optie. Kijken of er voldoende luchtcirculatie is of dat het niet tocht. Zoontje slaapt bij opa en oma thuis ook op de grond in zijn tentje. Gewoon in een slaapkamer, zij hebben geen bed staan daar.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Wij hebben zelf 2 stangen met doek erom genaaid en dat bevestigt in de caravan. Als stevige uitval bescherming.
    Helaas was deryan tentje een ramp bij ons, hij sliep er echt niet in.
    En later hebben we gewoon opklapbaar bedhekje gebruikt, maar hij was toen 2,5 jaar. Of ouder zelfs.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  9. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wij hadden ook een tentje van Deryan mee op vakantie. Ze was toen 8 maanden, ging prima! Wij hadden het mee naar Cuba, omdat we daar bijna nergens babybedjes konden regelen. Het hielp meteen goed tegen de muggen.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  10. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Hier in caravan en tent ook een Deryan gebruikt. We hebben nu een camper en daar zou ik dat ook zo weer doen.

    Krijgt ie 's avonds laat nog wat te drinken? Dan beginnen op het grote bed achterin en na de voeding hrt rente op het voorste bed zetten voor de eet van de nacht. Dan kun je 's avonds zelf gewoon nog ergens zitten of in en uitlopen.
     
    TanjaK vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina