Waar slapen overdag baby 2 wkn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moppiepoppie, 15 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ha allemaal,

    Mijn zoon is nu 2 weken en aangezien hij niet zomaar meer in de box in slaap valt maar gaat jengelen en daarna heel hard brullen, vroeg ik me af, waar leggen jullie jullie kids te slapen overdag? Heb m net voor t eerst boven in de puckababy gelegd maar hij heeft tien minuten gegild en na driekwartier begon hij wéér. Helpen in slaap vallen lukt ook niet echt want op
    de arm zakt ie wat weg, maar 1x verzitten en hij begint weer te jengelen. Volgens mij is het echt vermoeidheid en omdat het pasgeborene er wat af is lijkt hij veel alerter en bewuster en lukt het overal in slaap vallen dus ook niet meer? Herkent iemand dit? En hoe krijgen jullie je kindjes van om en nabij de 2 wkn in slaap en waar? Box of bedje boven, of...?
     
  2. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.574
    113
    Wij hadden zo'n leipold mandje, dat zette ik overdag in de woonkamer. De slaapkamer was maar een deurtje verder trouwens, dus heel veel maakte het niet uit.

    De jongste legde ik vaak wel in de box trouwens, de oudste was net twee en vond het wel erg leuk om over de rand te kijken/eraan te gaan hangen
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Draagdoek, of samen met mij op bed. En heel af en toe sliep ze in eigen bedje of in de box.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.043
    113
    Wij begonnen met luidkeels gebrul door lactose dus niemand sliep (helaas letterlijk) maar als de rust in huis is zou je de wandelwagen kunnen overwegen. Draagdoek was ook een uitkomst alleen met mn bekken was t compleet mis dus. Insteek hier was dr eigen bedje maar met die aanvallen ging dat mooie voornemen compleet t raam uit. Dus draagdoek, toen (lactose probleem ontdekt en opgelost) wandelwagen vlakbij, toen wandelwagen in de hoek vd kamer, wagenbak in dr ledikantje en toen bedje, geen radio en geen tv klinkt saai maar ik was zo murf gegild dat ik dankbaar ff meepitte. Wij hadden trouwens beiden spuugdoekjes in onze nek liggen, als zij naar bed ging kreeg ze die spuugdoekjes mee, dat hielp echt goed.
     
  5. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hmm onze oudste sliep veel in zijn bedje op onze slaapkamer. In de box werd hij ook altijd onrustig. Ik weet niet meer precies wanneer het begon, maar op een gegeven moment zijn we ook veel met hem in de kinderwagen buiten gaan lopen.

    Is je kindje de hele dag (en nacht) onrustig? Of alleen op bepaalde momenten?

    Mijn jongste is altijd onrustig in de ochtend en avond en is dan soms echt een paar uur achter elkaar wakker met hele korte slaapjes (5-10 minuten) tussendoor. Inbakeren helpt hem wel, en dragen in de draagdoek ook.
    Ook elke afwijking van het schema (wakker worden - eerste borst - luier verschonen - tweede borst - slapen in bed) maakte hem extra onrustig. Nu pas (bijna 6 weken oud) kan hij tegen een kleine deviatie hiervan.
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.259
    3.497
    113
    Hier vielen ze de eerste weken nooit zelfstandig in slaap. Ze vielen bij mij in slaap en met geluk kon ik ze wegleggen. Allebei in het begin op de buik, anders schrokken ze weer wakker. De oudste is een buikslaper gebleven, de jongste niet.
    Zelf in slaap vallen in eigen bed hebben beide kinderen hier geleerd rond de 3 maanden, nadat ik er dan ook een week of 2 goed in had geïnvesteerd.
    De eerste weken sliepen ze dus bij mij, in de kinderwagen, babynestje of draagzak. De jongste sliep wel rustiger boven, dan hoorde ze al de herrie van d'r broer niet of ik legde d'r in de kinderwagen en zette haar buiten neer (zomerkindje).
    Oh ja, ik heb beide kinderen ook nog een poosje ingebakerd (voor ze op de buik gingen), dan moest ik ze ook wel in slaap wiegen, maar werden ze niet wakker door rond zwaaiende armpjes als ik ze overlegde. Maar echt een succes was het bij beide niet. Je zou het natuurlijk kunnen proberen, een neefje van mij slaapt op die manier super.
     
  7. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Onze dochter sliep toen ze twee weken oud was al haar slaapjes op ons :) Ergens anders weigerde ze, en eerlijk gezegd vonden wij het ook heerlijk! Lekker bij je nemen, hoor! Ze zijn helaas maar heel kort zo klein.
     
  8. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw
    Eigenlijk op elke plek waar ze maar in slaap vielen. Mijn dochter veel op mij of in de wandelwagenbak. Met 3 maanden kon ze zelfstandig in slaap vallen.

    Mijn zoontje heeft de eerste maand alleen maar op ons geslapen en viel daarna alleen maar wandelend in de wandelwagenbak in slaap. Hij heeft pas met 7 maanden zelfstandig leren slapen.
     
  9. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Mijn baby valt in slaap bij mij op schoot, meestal aan de borst. Na een tijdje probeer ik hem dan weg te leggen en de ene keer lukt dat, de andere niet. Ik leg hem overdag in zijn wiegje dat in de woonkamer staat.
     
  10. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Met die leeftijd sliepen ze altijd op ons. Of in de draagdoek/kinderwagen.

    Dat je baby niet alleen in bed wil liggen is logisch. Hij is pas net op de wereld en snapt natuurlijk niet wat een bed is. Ook heeft hij nog niet het besef dat hij een individu is. Hij en jij zijn 1. En als jij er niet bent = paniek. Dit is een instinctieve reactie. En maar goed ook, want baby's zijn volledig afhankelijk van hun verzorger.
    Ik zou zeggen: geef je eraan toe. Wij zijn rond een half jaar gaan oefenen met in het bedje leren slapen.
     
    nizzie86, Zoe123 en Jessi79 vinden dit leuk.
  11. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Met 2 weken, vooral op mij. In de draagdoek of op mijn buik op de bank. Soms in de wagen. Eigen bedje kwam rond een maand of 5 á 6 voor de slaapjes overdag. (toen sliep hij trouwens op de opvang wel gewoon in een eigen bedje).

    en 45 min slapen alleen boven in bed is toch kei goed voor een pasgeboren baby? Dat is gewoon een hele slaapcyclus! Wat knap van je kindje zeg!
     
    nizzie86, Merell90 en Champetter vinden dit leuk.
  12. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen hoe jullie dat bij jullie zoontje hebben gedaan? Onze dochter van nu 5 maanden (naast dat ze nu in een grote "sprong" zit) slaapt ook alleen in de wandelwagen of op/tegen mij aan. Maar wil nu zo zachtjes aan, haar zelfstandig laten slapen.
     
  13. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens. Onze jongste is ook een baby die alleen bij mij slaapt of kinderwagen.

    Maar nu 5 maanden. Hoe oefen je dat? Met de andere 5 nooit gehad.


    Ts: zoals je leest je bent echt de enige niet en 45 min is echt heel knap! Inderdaad een hele cyclus!
     
  14. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Met twee weken is het pasgeborene er echt nog niet wat af hoor. Hier sliep ze met 2 weken op mij, of in de draagdoek. zelfstandig in slaap vallen was pas rond de 3 maanden bij mij (kan ook wat later zijn, weet het niet meer zo goed), maar heb het wil in kleine stapjes moeten doen.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  15. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Misschien heb je wat aan dit boek, baby’s in een droomritme, van Stephanie lampe. Staan voorbeeld ritmes in en heel veel tips. Mijn ukje is vandaag precies 3 weken, valt ook nog niet zelfstandig in slaap maar probeer hem wel zoveel mogelijk in zijn eigen bedje te laten slapen, lukt het niet dan in de draagdoek. Baby’s hebben wel baat bij regelmaat en een voorspelbare dag. Dus idd slapen- wakker worden-voeden-knuffelen-wakker in bed. Rond deze leeftijd kunnen ze ongveer 60 minuten op zijn. Tuurlijk is ieder kindje weer anders maar ik vind het wel fijn om een klein beetje een houvast hieraan te hebben.
     
  16. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Op mij.
    Evt in de draagdoek.
    Toen hij iets ouder was ook box en kinderwagen, maar het bedje overdag.. dat duurde nog eventjes.
     
  17. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw
    Op een manier die heel veel ouders lastig/niet leuk vinden. Wij hebben hem laten huilen, de eerste avomd heeft bijna een uur geduurd voordat hij ging slapen. Inmiddels huilt hij 5 min en slaapt dan.
    Zowel mijn dochter als zoon hebben huilen als prikkelverwerking en hebben het huilen avonds nodig om in slaap te vallen.
     
  18. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.679
    3.465
    113
    Mijn oudste viel meestal op mij in slaap. De middelste kon ik eigenlijk gelijk al wakker in zijn bedje leggen en dan viel hij heerlijk zelf in slaap. De jongste is een paar dagen oud, dus dat is nog niet echt representatief.
     
  19. MamavanS2018

    MamavanS2018 Nieuw lid

    17 jul 2019
    2
    0
    1
    Vrouw
    Onze baby sliep overdag bij ons op de borst en in de draagzak. Maar omdat we ook graag onze handen vrij hadden af en toe, sliep ze ook geregeld in de box op haar buik. Ze had erg last van krampjes en we merkten dat ze op haar buik hier minder last van had, en ze werd zo niet wakker door haar bewegende armen.
    We bleven er uiteraard altijd bij als ze sliep, ze lag er nooit zonder toezicht. En we hadden een kleine aerosleep in de box liggen.
    Pas toen ze sterk genoeg was in haar nek, hebben we haar overdag in bed gelegd. Dit was denk ik met 4 maanden.
     
  20. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Met die leeftijd op mij, dat heeft vrij lang geduurd, tot 3 maand ongeveer. Daarna kon ik hem wegleggen in de box en sliep hij verder. Nu (sinds 7 maand) speelt hij in de box en valt hij zelf in slaap, soms, soms ook aan de borst en kan ik hem wegleggen.

    In eigen bedje overdag heb ik bij alle drie eigenlijk niet gedaan tot ze een stuk ouder waren en nog maar één vast slaapje hadden. Dan kon ik ze ook wakker wegleggen en uitleggen dat het bedtijd was.
     

Deel Deze Pagina