Winterbandenplicht Duitsland!

Discussie in 'De lounge' gestart door Friesin, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Wij gaan volgende week vrijdag een weekend naar Duitsland.

    De weersomstandigheden zijn momenteel tussen de 0 - 4 graden en er wordt regen en wat natte sneeuw verwacht.

    We hebben geen winterbanden!

    Gok nemen of winterbanden aanschaffen?
     
  2. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.836
    2.698
    113
    't Gezellige Brabant
    Dit haal ik van google.

    Verplicht bij winterse omstandigheden
    In
    Duitsland moeten motorvoertuigen uitgerust zijn met winterbanden tijdens winterse omstandigheden. Deze regel geldt ook voor ons Nederlanders. Winterse omstandigheden zijn volgens de Duitse wet: ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder of gladheid door ijs- of rijpvorming.

    Bij de temperaturen die je noemt kunnen zulke omstandigheden voor komen. Voor je eigen veiligheid doe je er goed aan ze wel te hebben. Ik weet niet wat voor straf/boete er op staat als je ze niet hebt en je wordt staande gehouden of als je een ongeluk krijgt.
     
  3. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Ik zou kijken wat de regels zijn en die toepassen.
     
  4. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Allemaal al gelezen idd.. Verstandig is om wel te doen:rolleyes:
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Zeker doen, je bent niet verzekerd als je een ongeluk krijgt volgens mij. Dan ben je de rest van je leven aan het betalen.
     
    Youtan en Huismuisie vinden dit leuk.
  6. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.869
    13.032
    113
    Vrouw
    Zeker doen! Als je een ongeluk krijgt ben je altijd schuldig op het moment dat je geen winterbanden hebt, ook al was het niet jouw schuld.
    Daarnaast ben je inderdaad niet verzekerd.

    Tijdens de avonden en nachten zal het trouwens nog kouder worden.
     
  7. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Jullie hebben gelijk! We rijden mee! Opgelost:)
     
  8. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Waar gaan jullie heen in Duitsland als ik vragen mag?

    Wij zitten nu in zuid Duitsland en vandaag was het hier nog 16 graden ongeveer met vanmiddag een lekker zonnetje zelfs? We houden nu de voorspellingen in de gaten maar heb dit nog niet voorbij zien komen, dus ben wel benieuwd eigenlijk

    O niks gezegd, ik zie het nu staan ja, ik blij dat we er nu zijn nu het nog lekker weer is :D
     
  9. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Winterberg.. Best wel toeristisch ook! Maaaar we hebben toch besloten all season banden te nemen. Toch wel verstandig. Tis alleen zoveel geld:oops::rolleyes:

    Maar he.. Alles voor veiligheid;)

    Fijne vakantie nog. Hier schijnt het morgen ook 18 graden te worden!
     
  10. teigetje1

    teigetje1 Fanatiek lid

    18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij rijden veel in duitsland. En hier doen we standaard in oktober de winterbanden erop en in maart/april gaan de zomerbanden er weer op. Geen gezeur. Kost ons 2x 60 euro per jaar om ze te verwisselen.
     
  11. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.525
    113
    Vrouw
    Thuis
    All season banden worden niet als winterbanden gezien ,alleen als er een sneeuwvlok symbool op staat.Zonder dat sneeuwvlokje er op zijn het nog niet de juiste banden voor Duitsland.Dan is het toch slimmer om winter en zomerbanden te hebben ,all season banden slijten ook sneller dan "normale" banden dus heb je vaker nieuwe banden nodig.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  12. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Mijn man heeft het uitgezocht. De alle weather banden van Michelin zijn goedgekeurd voor winterse taferelen. Die hebben wij er standaard op zitten
     
    sannever vindt dit leuk.
  13. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    even goed kijken of deze ook mogen, de meeste gelden niet als winterbanden dus even dubbel checken.
    En eerlijk het is goedkoper om winter en zomerbanden te hebben omdat ze minder slijten, dus je minder snel nieuwe banden aan hoeft te schaffen.
     
    sannever vindt dit leuk.
  14. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.525
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat kan heel goed, dan staat er een "sneeuwvlok" op, ik bedoel er ook mee te zeggen dat niet alle all season banden geschikt zijn hiervoor.
     

Deel Deze Pagina