Waar vermaken jullie de kinderen mee onderweg in de auto?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door ducky, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Nog leuke ideeën voor een verre autoreis?
    Mijn kids zijn 4 jaar en 20 maanden. Ik koop meestal wat nieuwe dingetjes die ik ze dan op een moeilijk moment geef. Sowieso een doeboek voor de oudste. Kindermuziek en natuurlijk wat lekkers. Ben verder een beetje inspiratieloos dit jaar :D
    Wat doen jullie om de kids te vermaken? Wat nemen jullie onderweg voor zoethoudertjes mee?
     
  2. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Id kadootjes, maar ook filmpjes
     
  3. Mamzb

    Mamzb Niet meer actief

    Wij nemen altijd een klein koffertje mee die dan op de achterbank ligt. Vol met tekenspullen, puzzeltjes, (doe)boekjes, maar ook klein speelgoed (maar net wat ze leuk vinden op het moment)
    En een dvd-speler en lekkere dingen inderdaad. Nu moeten we ook wel veel afwisselende dingen meenemen, het zijn lange autoritten van 48u (Turkije).
     
  4. Boekenwormpje

    Boekenwormpje Bekend lid

    1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak een tasje voor ze met speelgoedjes, kleurboek, kleurtjes. En vaak mogen ze ook nog wel even op de tablet.
     
  5. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Ik maak voor beide kinderenen een tasje.
    Hierin doe ik doe boeken, tijdschriften, potloden en verder koop ik voor beiden een nieuwe barbie... Daar kunnen ze altijd samen leuk mee spelen, rollenspel en haren kammen enzo.
    Daarnaast heb ik 2 tablets mee.
     
  6. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij hebben inderdaad ook twee iPads, had ik nog niet over nagedacht. Iemand nog tips voor leuke spelletjes die je offline kunt spelen? Meeste moet je online doentoch? Heb me er eigelijk nooit zo in verdiept 😉
     
  7. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Mamzb: dat is een flinke reis zeg! Dan ga je vast langer dan 3 weken 😉
     
  8. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Stickers..... mijn 2.5 jarige heeft serieus op slaapjes na de hele reis van 7 uur stickers geplakt. En leuke cd s mee om liedjes te zingen.
    Verder hadden we ook wat kadootjes mee. Nieuwe boekjes, reis ging uitstekend daarmee.
     
  9. Boekenwormpje

    Boekenwormpje Bekend lid

    1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jop, dr. Panda, toca boca. Zijn veel spellen van en die van mij vinden ze allemaal leuk.
     
  10. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Thnx meiden. En wat voor kadootjes kopen jullie dan?
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Luisterboekjes! Al 2 jaar een hit, hebben nu weer 10 nieuwe boekjes (via het ad).
     
  12. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.686
    3.468
    113
    Hier spelen we uren 'ik zie ik zie wat jij niet ziet', 'ik ga op vakantie en neem mee' en een zelfverzonnen dino-kwisje.
     
  13. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Ojah luisterboekjes! Dat is ook echt wat voor mijn oudste!
    Top ga ik meteen even voor kijken.
    Spelletjes zijn inderdaad een prima vermaak en houden ze gerust uren vol, vind ik zelf alleen zoooo irritant :D haha
     
  14. Mamzb

    Mamzb Niet meer actief

    Ja voor 3 weken gaan we niet met de auto inderdaad hahaha. Dit jaar gaan we overigens wel vliegen. Vanwege de jongste, die lang stilzitten verschrikkelijk vindt en verder niet zelf in slaap kan vallen (ook niet in de auto), leek me dat een zeer wijs besluit :D
    De oudste vindt het altijd geweldig. Maargoed, zij is dan ook een kind volgens het boekje. Zo makkelijk, vindt alles best.:p
     
  15. zwangerevrouw

    zwangerevrouw Fanatiek lid

    22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik heb veel gekocht, maar we moeten ook heel lang rijden

    Big Bazar

    een plastic eenhoorn met lange manen (speldjes, kammetje heeft ze al) 1,25. Kan ze mee spelen, kammen en versieren
    een flubberachtig beest van dat gekke plastic
    een Furby sleutellhanger die nog kan praten ook
    krijtjes, soort wasco krijtjes, hoeft niet de hele etui met potloden mee
    een plastic pistool met 3 schietelementen, kan ze zich op ons uitleven in de auto
    kleur/stickerboek, waarbij je de stickers op de juiste plek moet plakken
    een opwindbaar krabbetje, uiteindelijk ook leuk voor in het zwembad
    een prinses Sofia puzzel (voor als we op de helft zijn)


    bij de euroshop
    Frozen boekje met potlood erbij

    een biebboek met plaatjes die je open kunt klappen

    bingokaarten via google uitgeprint

    verder neem ik 1 barbiepop mee voor in het zwembad, met kleertjes en een zeemeerminstaart.


    O, ja en de klapper: zo'n ouderwetse gekleurde rood/gele radio met luisterbandjes op batterijen, kan ze zelf bedienen en met koptelefoon naar luisteren
     
  16. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Hier waarschijnlijk 378 filmpjes... :p Lezen worden ze misselijk van ( maar ik heb goede hoop dat het minder is als ze pilletjes nemen tegen reisziekte), tekenen, liedjes luisteren en kletsen met ons. Daarbij gaan wij begin van de nacht al rijden, dus ik hoop dat ze nog wat uurtjes 'lekker' zullen slapen. Oja tablet gaat ook mee!
     
  17. Lentes

    Lentes Niet meer actief

    Action heeft leuke raamstickers, was bij ons vorig jaar een succes.
    Had toen meerdere soorten gekocht, in 1 verpakking zat toen ook een plastic blad waar de stickers op konden dus die op schoot en plakken maar! (En bakje erbij doen waar ze dan weer in kunnen om vervolgens nogmaals te plakken)
     
  18. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    LuisterCD's (o.a. van de Efteling), kijk/raadspelletjes, liedjes zingen... We hebben nog niet echt lange ritten (>2 uur) gedaan.
     
  19. Saar22

    Saar22 Niet meer actief

    Liedjes luisteren, er kan precies een smalle bak met speelgoed tussen de stoelen in, voor de oudste zit daar een Nijntje-laptop in en voor de jongste een stuurtje van v-tech. Verder wat cadeautjes voor op de camping. Af en toe een snoepje etc. ik heb ook handpoppen (dieren) bij me van een spaaractie bij de emte. Dus we zullen ze zelf ook wel vermaken.
    Leuk luisterboek is trouwens Ibbeltje van Annie mg Smit. Is een hoorspel dus verhaal afgewisseld met liedjes.

    Verder stoppen we gewoon elke 2/2,5 uur een poosje om ze 'uit te laten' haha. Als we de deur achter ons dicht trekken hebben we vakantie.
     

Deel Deze Pagina