Waar voel je de wee?

Discussie in 'De bevalling' gestart door angela24, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Misschien een hele stomme vraag maar waar voel je de wee?
    Ze zeggen dat je het echt wel weet als je een wee hebt maar toch.... Ik ben echt niet kleinzerig van mezelf en heb tijdens de hele zwangercshap veel zeurende bandenpijn gehad. Ik vraag me dus af of ik het verschil voel.

    Doet je hele buik zeer? vanaf je ribben tot je schaambeen?
    Of alleen de onderkant?
    Bovenin net onder je ribben?
    In je rug?
    Kan je ook aan de zijkant van je buik een wee voelen?(had dit vanacht)
    In je benen?
    Is je buik altijd hard als je een wee hebt?

    Krijg je altijd voorweeen of kan je bevalling ook beginnen zonder dat je ooit pijnlijke voorweeen hebt gehad? (ik bedoel niet de harde buiken maar echt de pijnlijke voorweeen)
     
  2. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    De bevalling kan ook beginnen zonder voorweeën.
    Ik voelde de weeën in mijn buik en rug. Je merkt echt wel het verschil met bandenpijn (heb dit ook heel lang gehad).
    Ik heb ook veel last gehad van het voorwerk en dacht toen vaak dat het begonnen was, maar een echte wee dat merk je meteen.
    Ik ben ook niet kleinzerig aangelegd, maar ik heb me toen toch wel mijn hele bovenbeen open gekrabt om de pijn te verleggen.

    Het is heel verschillend waar je de weeën voelt.
    De een heeft rug weeën en de ander buik (of beide) en weer een ander voelt het in de bovenbenen.
    Maar geloof me je merkt het echt wel ;)
     
  3. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    idd, weeen kunnen overal zitten. ;)

    ik zelf had voornamelijk veel last van mijn schaambotjes.
    dus vooral onder in mijn buik...
     
  4. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    In je rug, bovenbenen.. Overal, is niet te voorspellen..
     
  5. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    En die wee doet die dan echt gruwelijk zeer of denk je: Ok, volgens mij is dt een wee maar het valt wel mee. Lig je krom van de pijn of is het meer een beetje een zeurend gevoel?
     
  6. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Eerst in het begin is het nog niet zo heftig.. Een zeurend gevoel misschien
    Maar dat loopt wel op totdat je op het laatst wel krom wil lopen..

    Succes meid! Gaat allemaal goed komen als het zover is merk je het vanzelf!
    Op een bepaalde manier is de pijn te dragen, anderen zijn je voor gegaan.
     
  7. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Oh ik ben ook helemaal niet bang voor de bevalling. Maar ik weet niet wat ik moet voelen en ik hoor elke keer mensen over voorweeen en dit herken ik niet.
    Ik heb af en toe een beetje een zeurende rug of een steekje hier en daar maar ik kan dit niet plaatsen.
    Ik hoop gewoon dat de bevalling snel komt en dat ik snel mijn kindje bij me heb.
    Mijn geduld is op! Heb er genoeg van!
    Heb al heel wat ananassen en bitter lemon op maar helaas zonder effect.
    Volgende week een CTG maar ik hoop dat het er voor die tijd al is.
    Helaas moeten we afwachten en dit duurt lang!
     
  8. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik ken je gevoel en was daarom ook de topic "wat zijn (voor)weeën?" gestart. Misschien vind je daar ook nog wat antwoorden, maar ik heb al begrepen dat alles spontaan kan komen, je de helft of meer van je ontsluitingsfase kunt missen of dat je juist weken al pijnlijke voortekenen hebt. Volgens mij is er geen zinnig woord over te zeggen, helaas...

    Succes!
     
  9. Denise19

    Denise19 Bekend lid

    17 jul 2007
    632
    0
    0
    zoals ik het ervaren heb, waren de eerste weeen nog wel te houden. Ik ben ook echt niet kleinzerig,dus kan heel wat hebben. Heb nog staan afwassen, maar de pijn werd wel meer. Tot ongeveer een ontsluiting of 6cm kon ik het "makkelijk" houden, daarna had ik het gevoel of mijn bekken uit elkaar getrokken worden, en dan heel langzaam ( wat ook gebeurd) Ik heb een uur van dat gevoel gehad, en daarna kreeg ik persweeen, die weer heel anders voelde, en veel minder pijn deden vind ik, en na 3 keer persen was mijn zoontje er. Het is bij iedereen anders, maar ja.. bij de meeste vrouwen doet een bevalling gewoon zeer! Vooral de ontsluitingsweeen
     
  10. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    God zij dank ben ik vergeten waar ik de weeën voelde en hoe ze aanvoelden... :D
    Wel weet ik nog dat ik voornamelijk rugweeën had, niet leuk.

    Maar een echte wee herken je wel hoor, als de weeën goed op gang zijn kan je tijdens een wee echt niet meer praten of lachen of wat dan ook!
     
  11. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik had de nacht voor het begon veel harde pijnlijke harde buiken, dit stopte weer en zo'n 8 uur later begon het echt! Ik had rugweeen en het voelde eerst als nare steekjes onderin mijn rug.
    Ik wist eerst ook niet dat het weeen waren......
     
  12. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Het is een heel andere pijn dan bandenpijn. Bandenpijn zit op een bepaald plekje die je kunt aanwijzen. Met weeën kun je niet echt aanwijzen waar de pijn nou precies zit (is mijn ervaring) Ik voelde ze in mijn rug en benen. Mijn hele rug eigenlijk, maar onderin het meest en in de bovenbenen van mijn liezen uitstralend naar beneden tot boven de knie.

    maar je weet het echt als je weeën hebt. Ik heb me dat ook heel lang afgevraagd en iedereen zei dat je ze zou herkennen. Ik dacht toen "ja, ja, dat kun jij wel zeggen....". Maar het is ECHT zo. Geen twijfel mogelijk....
     
  13. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ merel, hahah, en ik wist het dus echt niet! Pas na een uur of 5 had ik zoiets van, oh jee, het zijn weeen!
     
  14. Niet meer actief

    Mijn weeen kan ik het beste zo omschrijven:

    Op het moment van de wee verkrampte mijn lijf helemaal, mijn buik,rug en benen alles deed pijn. Ik kon niet eens meer fatsoenlijk ademen en kon alleen maar een wee hebben...

    Zolang je nog fatsoenlijk kan nadenken over het eten van vanavond, is het geen wee.

    Ook de eerste weeen doen veel pijn. Ze duren gelukkig nog maar kort en er zit lekker veel tijd tussen, dus je kan nog even bijkomen...

    Bij iedereen is het anders! Mijn schoonzus zei zelfs dat ze het prettig vond, een wee.

    Succes!
     
  15. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Ben vanmorgen getript! Ben benieuwd! Ik hoop zo dat het heeft gewerkt. Ik wil echt niet ingeleid worden volgende week! Ik voel nog niks maar t bloed ontzettend. Hoop dat dit een goed teken is.
    We wachten maar af.......
     
  16. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Bij mij begon het onderin mn buik.
    Het gevoel of ik een hele volle blaas had maar dat was niet zo haha.
    Daarna trok het door naar mn rug en liezen.
    Hoe heftiger ze werden hoe meer in het overal ging voelen.
    Benen,rug.onderbuik en liezen
     
  17. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Haha dat is wel lekker, had je er al 5 uur opzitten voor je goed en wel wist dat je op het punt van bevallen stond :D
     
  18. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Heb nu pijn in mijn rug en af en toe een zeurend gevoel in mijn onderbuik. Maar t is niet dat ik zeg van oohhh wat doet dit zeer! Ben benieuwd of dit nou een wee is en of het door gaat zetten.
     
  19. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ angela, ben benieuwd, hoop niet dat je rugweeen krijgt!


    @ merel, hihih dat was maar goed ook dat die eerste 5 uur nog niet zoveel voorstelde, daarna ging het al heel snel om de 3 min (ontsluiting ging mooi geleidelijk) en na 13 uur puffen om de 2 min en dat 34 uur! ( in totaal) Gelukkig kreeg ik een ruggeprik......(ontsluiting vorderde niet )
     
  20. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Dat zeurende gevoel komt regelmatig terug dus ik denk dat dit dan dus echt weeen zijn. Nu maar hopen dat het geen valse start is en het goed doorzet vanavond. t komt vanaf 18.00 om de 6-25 min. De pijn houdt alleen niet erg lang aan. Soms nog niet eens een halve minuut. We zullen zien. Please laat het eindelijk gebeuren!
     

Deel Deze Pagina