Waar voel je de wee?

Discussie in 'De bevalling' gestart door angela24, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

    Milla Niet meer actief

    Als je een echte wee hebt, dan twijfel je niet meer hoor ;)
    Bij mij voelde het als menstruatie kramp maar dan minimaal 50 x zo erg.

    Een wee duurt een aantal minuten, eerst begint het gevoel van pijn, het wordt erger en erger totdat je het niet meer kunt verdragen, dan wordt het nog erger, en dan zakt hij langzaam weer af. Na een aantal minuten of sneller krijg je de volgende wee. Een wee kun je zowel in je buik als in je rug of benen voelen. De pijn komt vanuit je samentrekkende baarmoeder, het is eigenlijk kramp maar dan van je baarmoeder...
    Het is geen pretje, als je echte weeen hebt, keer je helemaal in jezelf van de pijn.
     
  2. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ angela, ben benieuwd of het heeft doorgezet! Misschien ben je nu al mama of ben je nog aan het puffen......spannend hoor!
     
  3. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik voelde de weeen alleen in mn onderbuik,het voelde als een zeurderig gevoel(soort menstruatiepijn) en om de paar minuten voelde ik ongeveer een minuut lang een kramp gevoel..het was wel een beetje pijnlijk maar ik had in eerste instantie niet door dat het weeen waren.
    en toen ik de dokter belde en die langskwam bleek dat ik al 8 cm ontsluiting had. :confused:
    had ik niet eens in de gaten... :D
     
  4. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @angela 80, je lijkt m'n buurvrouw wel, die had ook al 8 cm zonder dat ze echt door had dat ze weeen had! Heerlijk lijkt me dat zeg!
     
  5. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ja patje,was er zelf ook verbaasd over,
    ik moet zeggen dat de laaste 2 cm wel een stuk pijnlijker was dan alle 8cm samen.
    misschien kwam dat ook wel dat je dan pas beseft dat je gaat bevallen.
    heb een vrij vlotte bevalling gehad.alles met elkaar heeft het 4 uurtjes geduurd.
    dus mag niet klagen :D
     
  6. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Toend de bevalling bij mij echt begon na heel veel loos alarmen voelde ik een hele brede band rond mijn boven benen , buik en rug. Ik heb een hele hoge pijngrens en je voelt je wee echt wel ik denk ook dat de uiting van je is als je een wee hebt totaal per persoon anders is. Ik raakte heel erg in me zelf en maakte iedere keer een heel erg zacht geluidje. maar een ander schreeuwt het uit omdat zei zich niet anders kan uiten.
     
  7. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @angela 80, jee zeg 4 uur? IKKE JALOERS!
    Wat fijn voor je zeg, ik heb er 34 uur over gedaan, was eigenlijk een helse bevalling, maar ik zou het zo weer doen.
     
  8. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    En toch.... Iedereen zegt steeds: een echte wee herken je wel....
    Nou mijn verhaal was toch iets anders! Ik stond op met al vanaf 6 uur in de ochtend pijnlijke terugkerende krampen (was toen 34 weken zwanger dus dan verwacht je natuurlijk nog geen weeen). Ik had die ochtend controle bij de gyn dus dacht: ik zal het gelijk eens vragen, wat dat kan zijn!
    Zij hoort mijn verhaal (terwijl ik daar zit nog een keer of 2, 3 pijnlijke krampen wegzuchtend) en zegt: oh dat zijn oefenweeen! Heel normaal voor jouw zwangerschapsduur! En zonder te toucheren ofzo stuurde ze me weer naar huis.
    Daar werden de krampen alsmaar erger, maar ja, iemand die er verstand van had, had tegen mij gezegd dat het oefenweeen waren, dus dat zal dan wel zo zijn toch!
    Ben maar in bed gekropen en me heel zielig gaan voelen. Tot ik naar de wc ging en daar ineens een bloeding kreeg. Toen dacht ik: zoek het maar uit met je oefenweeen, ik bel gewoon het ziekenhuis weer!
    Dus ik weer terug naar het zkh, aan de ctg en bij het toucheren bleek ik gewoon 3 cm ontsluiting te hebebn! Aan de ctg bleek ook duidelijk dat ik weeen had en dat mijn zoontje het tijdens elke wee erg benauwd had.
    Het werd dus uiteindelijk een spoedkeizersnee.
    Wat ik maar wil zeggen is: laat je niet afpoeieren als je twijfelt! Ze kunnen wel van alles zeggen maar als ze het niet controleren weten ze ook niet altijd waar ze het over hebben. En bovendien ben ik ook niet direct iemand die het hele ziekenhuis bij elkaar schreeuwt dus kwam het op de gyn misschien ook niet zo over alsof ik echt pijn had. Terwijl het heus wel echt pijn deed hoor!

    Nou ja, in ieder geval veel sterkte en trek aan de bel als je denkt dat dat nodig is!
     

Deel Deze Pagina