Waar wilde je bevallen en waar ben je uiteindelijk bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hoebie, 18 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waar gepland en waar bevallen?

  1. Thuis gepland -> Thuis bevallen

    17,6%
  2. Thuis gepland -> Ziekenhuis bevallen (Medisch)

    15,2%
  3. Thuis gepland -> Na bevalling alsnog naar ziekenhuis

    2,4%
  4. Ziekenhuis Poliklinisch gepland -> Ziekenhuis Poliklinisch bevallen

    19,2%
  5. Ziekenhuis Poliklinisch gepland -> Ziekenhuis Medisch bevallen

    40,0%
  6. Ziekenhuis Poliklinisch gepland -> Thuis bevallen

    4,0%
  7. Ziekenhuis Medisch gepland -> Thuis bevallen

    1,6%
  8. Ziekenhuis of thuis -> Totaal ergens anders (toelichting mag :) )

    0 stem(men)
    0,0%
  1. Hoebie

    Hoebie Actief lid

    19 dec 2018
    137
    140
    43
    Vrouw
    Hallo!

    Door alle ervaringsverhalen hier op het forum heb ik veel geleerd over hoe verschillend een bevalling kan gaan. Een bevalling gaat zelden zoals je het zelf graag wilt, je kunt het niet plannen. Waar je uiteindelijk bevalt blijft ook altijd enigszins een verassing.... Zo is hier een tijdje terug iemand bevallen in de ambulance op de parkeerplaats bij de Intratuin :p

    Ik vroeg mij af wie van jullie gepland had om ergens te bevallen, maar uiteindelijk toch ergens anders is bevallen, of waar het wel op de geplande locatie is gebeurd :)
     
    OumSou vindt dit leuk.
  2. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bij de 1e thuis gepland, in ziekenhuis bevallen. Werd medisch omdat vruchtwater groen was toen de vliezen braken. Gelukkig wel in het ziekenhuis waar we graag heen wilden.

    Bij de 2e weer thuis gepland en ook thuis geboren. Heerlijk vond ik dat.
     
  3. kellox

    kellox Fanatiek lid

    25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    2 x zkh medisch gepland en ook zo bevallen. Die optie staat er (nog) niet tussen :)
     
    Doltishlobster en Hoebie vinden dit leuk.
  4. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Wou eigenlijk wel in bad en had ks... :rolleyes:
     
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    1e thuis gepland, in zkh geboren omdat hij in het vruchtwater had gepoept.
    2e thuis gepland, thuis geboren
    3e thuis gepland, in ons eigen ligbad, maar omdat hij scheef lag ging dat voor geen meter, dus toch op bed bevallen, wel thuis
     
  6. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    2x thuis gewild en 2x moest ik naar het ziekenhuis omdat mijn ontsluiting niet vorderde.
    Deze keer is her medisch dat ik naar het ziekenhuis moet.( en wil )
     
  7. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    1e = medisch en moest in het ziekenhuis bevallen. Dit wilde ik zelf ook.
    2e = medisch en moet ook in het ziekenhuis bevallen, maar ook dit wil ik.
     
  8. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Ik wilde altijd in het ziekenhuis bevallen en dat is ook 3x gebeurd. 2x was het medisch.
     
  9. Hoebie

    Hoebie Actief lid

    19 dec 2018
    137
    140
    43
    Vrouw
    Ik kan helaas de poll niet meer aanpassen :( anders had ik ook beter mensen meerdere keren laten stemmen i.p.v. maar 1 keer.


    Leuk dat jullie jullie ervaringen willen delen :D

    Ikzelf heb ervoor gekozen om Poliklinisch in het ziekenhuis te bevallen. Ik hoop dat het niet medisch wordt maar dat moeten we maar afwachten..
     
    kellox vindt dit leuk.
  10. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Hier is alles volledig volgens plan gegaan! Ik ben daar nog steeds verbaasd over, omdat je dat eigenlijk nooit hoort. :roflmao: Ik wilde héél graag thuis bevallen, hurkend of op de baarkruk, en dit is ook exact zo gebeurd. De ontsluitingsweeën heb ik opgevangen in onze keuken en onze dochter is ter wereld gekomen op onze slaapkamervloer. In de kamer waar ze verwekt is, is ze uiteindelijk dus ook geboren. ♡ Beiden hebben we geen complicaties gehad. We hebben de navelstreng een halfuurtje laten uitkloppen en daarna werd de placenta ook zonder problemen geboren, ik heb geen oxytocine-injectie nodig gehad. Ik ben na de bevalling lekker gaan douchen en ben daarna in mijn eigen bedje gekropen om met man en baby te knuffelen. Heerlijk! Ik vond thuis bevallen echt geweldig, zoveel mooier nog dan ik van tevoren had verwacht. Wat een herinneringen heb ik nu aan dit huis! No way dat ik ooit nog ga verhuizen. :roflmao:
     
    Vogeltje90, sannekrul, miniVosje en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Hier 2x thuis willen bevallen. Beide keren gelukt maar 1x moest ik naar het zkh om gehecht te worden.
     
  12. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.688
    3.469
    113
    1e keer wilde ik poliklinisch in het ziekenhuis bevallen, tot op de laatste paar minuten ook het geval geweest, maar uiteindelijk een vacuumverlossing geworden, dus op de valreep toch nog medisch.

    De 2e keer wilde ik weer poliklinisch bevallen en dat is ook zo gegaan. Ik hoop dat de 3e nu ook weer op die manier verloopt.
     
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Poliklinisch gepland, maar wilde ruggenprik dus werd medisch.
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh en dit wil ik weer zo.
     
  15. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    2x medisch. Beide keren al in de zwangerschap medisch dus wist het van tevoren.

    En ik heb bij de tweede een droombevalling gehad. Precies zoals ik gehoopt had, zonder poespas. Dus deed niet onder voor een thuisbevalling.
     
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik wou graag medisch bevallen en ben dat ook :)

    Had al heel vroeg het idee en wens om eerder ingeleid te worden, zei al met 16 weken dat ik geen 40 weken zou aantikken haha

    Wil dit keer ook medisch bevallen, liefst met 39 weken
     
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik wou beide keren in het ziekenhuis bevallen. Het is te ver rijden vonden wij als er nood aan de man kwam

    Eerste keer werd t medisch omdat ik een ruggeprik wou en later bleek zoon in her vruchtwater te hebben gepoept.

    Bij dochter werd het medisch omdat mn vliezen braken en ook zij in het vruchtwater had gepoept. En ik wou later toch een ruggeprik.
     
  18. Deb89

    Deb89 Bekend lid

    4 jun 2019
    597
    575
    93
    Vrouw
    Ik wilde zelf in het ziekenhuis bevallen, maar toen de verloskundige thuis kwam checken had ik al volledige ontsluiting (door weeenstorm heel snel gegaan) en moest het dus thuis gebeuren. Achteraf gezien was dat wel heel fijn.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  19. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    1e wilde ik graag thuis, tijdens de bevalling voelde het niet goed ondanks dat er geen aanwijzingen waren dat er iets mis was. Daar pijnstilling gekregen (morfinepomp, geen aanrader) dus werd het medisch. Uiteindelijk bleek ze dysmatuur te zijn en moest ze de couveuse in om op temparatuur te komen en blijven.
    2e was vanaf het begin medisch ivm 1e bevalling ( had ook flink bloedverlies) maar die bevalling ging zo soepel dat get ook thuis prima was gegaan.
    3e weer onder controle bij verloskundige met extra groeiecho's ( was de voorwaarde van de gynacoloog) en die is ook in het ziekenhuis geboren. Het ging heel snel en ze is binnen 5 minuten na aankomst geboren, moest in de auto al persweeen wegpuffen.
    Ben bang dat we met een 4e misschien het ziekenhuis nog niet eens halen.
     
  20. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.164
    113
    1e x ziekenhuis gepland, maar dat hebben we niet gered, dus thuis bevallen. En dat beviel zo goed dat de volgende 2 gepland thuis geboren zijn.
     
    Salentein vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina