Waar word jij tegenwoordig voor uitgemaakt?

Discussie in 'De lounge' gestart door mae, 7 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mae

    mae Actief lid

    12 sep 2006
    156
    0
    0
    de Wijk
    Gekkkkkkkkkkkkkk word ik er soms van.

    Vroeger was ik een aantakl kilo's te zwaar en niemand die er wat van zei, kreeg juist extra complimentjes als ik mij ff wat onzeker voelde.

    Nu ben ik zwanger en mensen denken je voor van alles uit te kunnen maken :confused:

    bijv. op het werk begon het eerst nog netjes met dingen als heee bolle
    heee pinquin.
    Daarna toen ik een maand of 5 zwanger was kreeg ik dingen te horen als heee dikkont ff aan de kant he :(
    Afgelopen woensdag spande een collegaatje de kroon, ik had haar al 6 weken niet gezien vanwege de vakantie , en ze ziet mij en het 1e wat ze blert is potver wat ben jij een vet varken geworden :confused: :confused: :evil:
    Op dat moment lachte ik er maar om, maar sávonds heb ik toch ff een potje zitten janken.

    Snappen mensen dan niet zwanger of niet dat opmerkingen gewoon niet leuk zijn, je voelt naarmate je dikker word door het zwanger zijn toch onzeker.
    Mn vriend die al minder aan me zit, ben ik ook al onzeker over al zegt hij mij erg mooi te vinden.

    Valt mij trouwens op dat juist mensen zulke opmerkingen maken die of man zijn of vrouwen die zelf nog geen zwangerschap mee gemaakt hebben.

    Ben benieuwd of ik de enige ben die voor van alles uitgemaakt word.

    Groetjess
     
  2. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Tja.. Ik ben vrij tenger en heb echt alleen een buik gekregen.. verder helemaal nergens aangekomen. Sta ik afgelopen vrijdag in de snackbar zegt een man die achter me staat tegen zijn dochtertje: "Kijk, die mevrouw hoeft niet meer te bestellen, die is al dik genoeg!"

    JEEEEETJE! Ik heb 'm echt met een vernietigende blik aangekeken, wat een rótopmerking zeg, bah!
     
  3. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Nope je bent niet de enige die overal voor uitgemaakt word... hier al de bijnaam moeder gans omdat ik dus al waggel vanwege de pijn in mn bekken... Dikkertje en bolle zijn ook niet weg te denken hier... en idd ook al de opmerking gekregen van: SOW hee jij bent dik geworden... je ziet de kilo's eraan vliegen... (was toen in totaal 2 kg aangekomen :confused: )
     
  4. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    tegen mij is "nog" niks gezegd, maar dat moet ook niet gebeuren want dan krijgen ze meteen een woordje terug!

    Gewoon van je afbijten hoor!
     
  5. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Ja idd dat is wel het beste om te doen...
    (en van de schrik snauwen ze terug... oh jee nu al hormonen die zo op-spelen bij je) GRRR
     
  6. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    na echt absurt gewoon! gewoon van je afbijten hoor!

    Ik had een maatje 44 en had die mijn hele zwangerschap ook ben 3kilo aangekomen, en ineens: hoeveel weeg je nu ben je al aangekomen? jee jullie vonden me dus dik?
    En nu zeggen ze tegen mij zo jij bent nog niks vergeleken die en die! terwijl je ook nog zwanger bent geweest, en ja dat buikje blijf je wel houden!

    Nou zul je denken dat die 1e een compliment is maar ik dacht meteen oh zo denken jullie dus over me jullie vergelijken me met nog een maatje meer...terwijl ze altijd zeiden nee hoor staat je goed oid :confused:

    als je zwanger bent of geweest kom je er volgens mij niet meer vanaf.
    je bent dik geweest met of zonder extra kilo's en daarna gebruiken ze je buik als onderwerp :evil:

    weet niet of je er nog een touw aan vast kan knopen, maar ben het wel ff kwijt hihi ;)

    meid wees trots op je mooie tummy en je kleine dadelijk, mijn tip: ik dik? ik ben zwanger wat is jouw excuus? :evil: :D
     
  7. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik ben maar heel tenger, maar toen ik zwanger was noemde 1 collega (die zelf vrij 'gezet' is) mij telkens 'spekkie' :(
    Ik zei toen 'gelukkig is het bij mij maar tijdelijk' :)
     
  8. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Zo dan sta je ook wel ff met je oren te klapperen als je dat soort dingen hoort!

    Hier gelukkig geen last van, er is laatst wel een onbenul geweest die vroeg of ik teveel bier had gedronken maar verder alleen leuke reacties als 'mooie buik' of 'wat zie je er mooi uit'..
     
  9. lieniej

    lieniej Actief lid

    24 mei 2007
    497
    0
    0
    Heel herkenbaar......
    Mensen kunnen echt tactloos zijn en verbaas me er echt over dat ze niet doorhebben dat het helemaal niet leuk is om al die opmerkingen naar je hoofd te krijgen. Toen ik zwanger was kreeg ik ook wel s de bijnaming "bolle", "walvis", "zeekoe" en "tientonner" te horen, of "zo jij wordt ook dik, dat komt nooit meer goed" En dat zijn dan je "vrienden" die dat zeggen! Ik heb t een hele tijd met een glimlach aangehoort maar op een gegeven moment was ik t zat en ging ik ook rake opmerkingen uitdelen over hun uiterlijk, en nee dit werd niet gewaardeerd, dus zei ik er maar gelijk achteraan dat ze dan weten hoe t voelt...gna gna, heb lekker de hormonen de schuld gegeven van mijn opstandige gedrag!
     
  10. mae

    mae Actief lid

    12 sep 2006
    156
    0
    0
    de Wijk
    hahahahaha
    geloof dat ik ook eens opstandig ga worden en dan idd lekker mn hormonen de schuld geven:)

    Krijg overigens ook veel leuke complimenten gelukkig;) maar dat zijn dan toch weer vaak complimenten van vrouwen die zelf al moeder zijn dus weten hoe het soms kan voelen en al die onzekerheden:)
     
  11. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jezus is toch niet normaal! Ik zou ook van me afbijten

    [​IMG]
     
  12. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Jeetje zeg!
    Dat heb ik nog nooit meegemaakt!

    Ik zou het echt niet accepteren!
    En al zeker niet van mensen die je kent!
     
  13. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik maak me er totaal niet druk om. Ik werd op een praktijkschool, dus ik krijg soms best rare dingen naar mijn hoofd geslingerd door de leerlingen, maar het is niet slecht bedoeld.
     
  14. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    "Vet varken" niet slecht bedoelt?

    Ik vind het absurd als je een zwangere vrouw een vet varken noemt..
     
  15. Milla

    Milla Niet meer actief

    Ik vind dat echt veel en veel te ver gaan dat mensen dergelijke dingen durven te zeggen.. Ik zou dat niet over me laten zeggen, en de grens aangeven!
    Je moet niet verdrietig zijn hoor, meestal is het de onzekerheid van een ander of juist jaloezie. Sommige mensen kunnen heel jaloers en gefrustreerd reageren als ze zelf nog niet zwanger zijn weet ik uit ervaring..
     
  16. Niet meer actief

    Toen ik bij m'n eerste zwangerschap bij mijn huisarts kwam met een maand of wat zei die "Hé bolle" toen ik binnen kwam... stond toen echt stom te kijken, zoiets verwacht je niet van je HA
     
  17. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik vind het absurd als je je een vet varken laat noemen ;)
     
  18. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ja dat is ook wel weer waar :p
     
  19. Niet meer actief

    inderdaad meteen een dreun verkopen, en dan de hormonen de schuld geven van die dreun :p
     
  20. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik weet nog dat ik het idee had; als je zwanger bent zijn mensen extra aardig voor je; nou vergeet het maar, ja, alleen je vriend en sommige familieleden, maar bij mij waren de meesten ronduit onbeschoft en in die 9 maanden zijn er maar 2 mensen voor mij opgestaan in de metro. 2! Terwijl ik elke dag ruim een uur moet reizen en ik overduidelijk hoogzwanger was, niet dik, het zat alleen op m'n buik! Onvoorstelbaar.

    En ja, ik werd ook uitgemaakt voor bolle, moeke, dikkie dik. Gelukkig waren er ook wel leuke reacties, maar ik had het idd af en toe wel es gehad en dan zei ik er wat van zoals 'ik vind dat niet leuk/grappig' en dan zeggen ze : zo last van je hormonen of je bent wel erg gevoelig. Aaaarggghhhh!
     

Deel Deze Pagina