Waaraan merkte je voor nod dat je zwanger was?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Babywishh, 2 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    3 dagen voor nod in de nacht wakker worden en niet meer kunnen slapen. Heb daar nog steeds last van. Verder ook extreem veel natte afscheiding 1 dag voor nod. Zo erg dat het leek alsof ik in mijn onderbroek had geplast. Grootste symptoom was toch geen menstruatie krampen, die beginnen bij mij een week voor nod al.
     
  2. Belinea

    Belinea Actief lid

    6 jul 2008
    163
    57
    28
    Huismama
    Midden Holland
    Ik vond dat mijn tepelkloven groter waren geworden. Toen dacht ik hmm. Maar was nog niet overtijd, moest nog 2 a 3 dagen tot NOD. Toch de volgende dag een test gedaan en die kleurde licht. En erna constante vervelende hongergevoel. Ook wel 2 dagen hoofdpijn gehad. Gisteren weer getest, liep iets op. Morgen voor het laatst testen, kijken of t weer is opgelopen. Heb vorig jaar een missed abortion en een vmk gehad, dus vind dit heel spannend
     
  3. Dwaallichtje

    Dwaallichtje Fanatiek lid

    7 okt 2018
    1.099
    1.211
    113
    Vrouw
    Brabant
    2 en 3 dpo hoofdpijn. Ik weet het, je hebt dan nog geen hcg in je lichaam, maar ik heb 27 cycli in mijn app staan, 22 waarbij ik symptomen na eisprong heb bijgehouden. In 4 van die 22 cycli had ik hoofdpijn op 2 en 3 dpo en in 3 van die 4 bleek ik zwanger. Ik vind het opvallend. Het is waarschijnlijk een teken bij mij van een goede eisprong, waardoor ik een sterkere hormoonschommeling krijg.

    Verder heb ik bij mijn 2e en nu bij de 3e vermoedelijk de innesteling gevoeld op 5 dpo. Echt een zeer aanwezige ( niet te negeren) stekende krampachtige pijn. Bij mijn 2e duurde dat ongeveer een uurtje. Deze keer een paar uur.

    Vanaf 9 dpo vaak echt dat ik me heel bewust ben van mijn borsten die ik vooral aan de zijkant bij mijn oksels voel prikken en dan krijg ik ook vaak een opgeblazen rommelende buik.

    Maar goed vanaf 9 dpo heb ik meestal al een test gedaan. Voor de rest voel ik wel van alles, maar dat zijn dingen die ook wel vaak voorkomen als ik gewoon mijn menstruatie krijg (lichte steekjes ed).

    Mijn afscheiding is tot nu toe heel anders per zwangerschap. Ik heb zowel meer (bij mijn 2e) als veel minder tot grofweg droog (1e en 3e) gehad.

    Oh en een vettere huid vanaf 7 dpo ofzo. 1x kreeg ik er puisten van, maar normaal heb ik best een droge huid (en vrijwel nooit puisten) dus viel op.
     
  4. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Alle 3 de zwangerschappen op 9 dpo een positieve test. Alle 3 de keren had ik de nacht van 8 op 9 dpo extreme last van slapeloosheid. Ik kon gewoon niet slapen, het voelde alsof mijn brein niet uit kon. En alle 3 de keren was dat het moment waarop ik dus positief testte. Mijn hele zwangerschap blijft vervolgens de slapeloosheid en met de bevalling was het voorbij. Wel lekker duidelijk.
     
  5. Belinea

    Belinea Actief lid

    6 jul 2008
    163
    57
    28
    Huismama
    Midden Holland
    Zie dat we gelijk lopen! Spannenddd
     
  6. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ik was ZO moe. Alsof ik drie nachten had doorgehaald. Man kwam mij op zondag ophalen van mijn werk en ik viel binnen 1 minuut in slaap in de auto. Die dag erna had ik een positieve test.
     
  7. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.264
    7.213
    113
    Brandende liezen!
     
  8. Paulaatje

    Paulaatje Nieuw lid

    30 nov 2022
    3
    2
    3
    Vrouw
    Voor NOD merkte ik zelf niks, maar achteraf bleef mijn 'pre-menstruatie blues' uit. Normaal krijg ik vlak voor de menstruatie migraine-achtige klachten. Die kwamen maar niet. Maar nog ging er geen belletje rinkelen want ik was een weekendje weg.

    Pas toen ik twee dagen overtijd was dacht ik: hmmm.... Misschien wat zwaardere borsten maar verder nog niks te merken. Wel een knaltest.
     
  9. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Niks gemerkt deze zwangerschap.

    Wel rond 9dpo wat menstruatieachtige krampjes 2x 5 min maar voor de rest niks. Legde de link ook niet met dat t iets zou betekenen. Ging ervan uit gewoon ongesteld te worden.

    Inmiddels 8 weken en voel nog steeds niks. Heb 0 symptomen. Soms moet ik snachts een keer plassen maar dat is het. Geen gevoelige borsten, niet misselijk.
     
  10. Chocoprinses

    31 jan 2009
    50
    13
    8
    Vrouw
    Rosmalen
    Op dag 9 na eisprong lichte bloeding (licht roze/bruin) en kort daarna gevoelige borsten. Af en toe een bittere nasmaak (ijzer) in mijn mond en met vlagen misselijk/brandend maagzuur.
     
  11. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.972
    1.661
    113
    Vrouw
    Oeeeh mijn eigen topic! Nu kan ik mijn ervaring ook delen :D

    Ik heb zware en gevoelige borsten, vooral als ik mijn bh uit doe. En pijnlijke tepels. Verder soms hele erge hoofdpijn. En rond de innesteling dagenlang hele erge rugpijn gehad, maar had daar verder niet bij stilgestaan omdat ik verwacht had dat het deze maand niet raak zou zijn. Maar 1 keer seks gehad.
     
    Roni7888 vindt dit leuk.
  12. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Op hoeveel dpo kreeg jij rugpijn? Ik heb het ook, lage rugpijn
     
  13. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.972
    1.661
    113
    Vrouw
    Ik weet het niet meer precies, maar ik denk 3 dagen voor mijn eerste positieve test ofzo. Dus rond 6dpo. Want 9dpo in de ochtend negatief getest, 's middags heeeeel licht positief. Hoeveel dpo ben je nu?
     
  14. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Vandaag pas 4 dus zal niks zijn
     
  15. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.972
    1.661
    113
    Vrouw
    Hopelijk over een dikke week toch een positieve test!
     
  16. Lies12345

    Lies12345 Lid

    15 dec 2022
    5
    8
    3
    Vrouw
    Ik had rond mijn nod onstilbare trek in broodjes pindakaas. Heel vreemd, dat eet ik namelijk nooit.
     
  17. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Hartkloppingen en pijnlijke borsten
     
  18. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.755
    1.339
    113
    Vrouw
    Pijn in m’n onderrug. Testte 4x 9 a 10dpo positief, 1x 12dpo. 3 miskramen gehad, waar de 12dpo er een van was.

    de eerste keer dacht ik huh heb ik nou nog een eisprong. Kan het gevoel niet goed uitleggen maar leek daar op, ovulatietest knalde, zwangerschapstest gaf licht streepje.
     
  19. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Algeheel blehhhhh gevoel en zo’n vermoeidheid die je totaal overneemt en niet kent als je niet zwanger bent. Ik had dit al bijna een week lang voor mijn positieve test(en)
     
  20. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bij de 1e niks gemerkt, en vond mn menstruatie wel lang uitblijven.. bleek al 9+6 weken ver te zijn.

    Bij de 2e en 3e rond nod heel koud hebben, en niet warm te krijgen.
     

Deel Deze Pagina