hoe kom je tot de diagnose PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suza, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suza

suza Lid

22 apr 2007
    12
    0
    0
    Hallo dames,
    Ik vraag me af of de diagnose PCO ook aan de hand van bloedonderzoek gesteld kan worden. Ik ben namelijk, nadat ik met de pil gestopt was, in totaal 8 maanden niet ongesteld geweest. Toen mijn vriend en ik bij de fertiliteitsarts terecht kwamen heeft hij alleen bloed onderzoek gedaan bij ons beiden en sperma onderzoek bij mijn vriend. Hij zij dat het allemaal normaal was en toen ben ik met de clomifeen begonnen. Kan ik nu PCO hebben of is dit al uitgesloten met het bloedonderzoek?

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden....

Liefs, Suza

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Bij mij wees de bloeduitslag, mn verhaalen een inwendige echo naar pco. Heb heel veel eiblaasjes!

3. Bij mij is bloedgeprikt en is er een inwendige echo gemaakt.

4. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    vanaf het moment dat ik bij de gyn liep vroeg ik heel regelmatig wat het nou kon zijn .... de gyn gaf daar nooit antwoord op , alle onderzoeken waren gedaan behalve hsg , op een gegeven moment had ik een inwendige echo bij een collega van de gyn die had een stagiare bij dr en die zegt ineens tegen die stagiare , kijk dit is nou een echt pco voorbeeld :confused:
    ik zat recht overeind in mijn stoel ...... en vroeg hoe ze aan die diagnose kwam toen liet ze mij allemaal eiblaasjes zien op de inwendige echo .....

ik ben er verder niet van geschrokken of zo , het was meer zo dat het meer een opluchting was ...... was blij dat ik wist wat ik had ....

L>sybje

5. Milla

Milla Niet meer actief

PCO kun je niet direct aan het bloed zien. Met PCO is het vaak zo dat de hormoonwaardes van bepaalde hormonen wat verhoogd of verlaagd zijn, maar dit hoeft niet!
    PCO is vooral te constateren aan de hand van een inwendige echo. In mijn geval zie je bij allebei de eileiders enorm veel blaasjes..
    Als je twijfelt aan PCOS vraag dan om een inwendige echo, dat is de enige manier om het echt vast te stellen, een bloedtest kan het alleen maar bevestigen, maar dit hoeft niet.

6. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Bij mij is PCO doorrmiddel van een inwendige echo vastgesteld. Het bloed onderzoek erna bevestigde dit alleen door afwijkende hormoon waardes.

7. Oleole

Oleole Niet meer actief

door een tijdje inwendige echo's te ondergaan. Je zag dan telkens weer die kralen ketting aan eiblaasjes die niet groter werden.mijn bloed onderzoek wees uit dat ik wel eisprong had maar dat kwam vermoedelijk doordat al die eiblaasjes samen genoeg hormoon afgeven dat de hersenen denken dat er een eisprong gaat plaats vinden of zo. Zo ben ik aan de clomid geraakt inmiddels al enkele kuren verder nog steeds geen gewenst resultaat maar wel een cyclus van 32 dagen en een eisprong met een mooi ei dat zie je dan ook weer op inwendige echo's

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben de 8 maanden na de pil ook niet ongesteld geweest, werd de eerste keer ongesteld door het op te wekken.
    Bij mij is er eerst bloedonderzoek gedaan, het lab had er al bij gezet: PCO?
    Toen een inwendige echo gehad waarop heel veel eiblaasjes in mijn eierstokken te zien waren, PCO dus.
    Bij mij was het dus wel duidelijk aan mijn bloed te zien, ik geloof dat mijn LH te hoog was.

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.072
    2.214
    113
    Brabant
    bij mij is het bij inwendig onderzoek gebleken. daarna is pas bloed geprikt, weet niet eens waarop of wanneer ik de uitslag krijg..

Deel Deze Pagina