Waarom alternatieve behandeling?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door JournalistSanne, 23 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JournalistSanne

    JournalistSanne Nieuw lid

    23 dec 2021
    4
    0
    1
    Vrouw
    Dag allemaal!

    Mijn naam is Sanne, tweedejaars student Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Ik sta op het punt op een groot verhaal te maken over alternatieve vruchtbaarheidsbehandelingen en ik ben ontzettend benieuwd naar waarom men hiervoor zou kiezen.

    Dus, mijn vraag aan jullie: hebben jullie al eens gebruik gemaakt van alternatieve vruchtbaarheidsbehandelingen (acupunctuur, massage, kruiden, paranormale geneeswijzen, etc.)?

    En zo ja: waarom hebben jullie hiervoor gekozen?
     
  2. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Yes! Hier omdat ik het gevoel wilde hebben er alles aan gedaan te hebben. Daarnaast werd ik ontzettend rustig en ontspannen van acupunctuur, iets wat je sowieso heel goed kan gebruiken in zo'n ontzettend slopende, emotionele tijd.
     
  3. rossi1

    rossi1 Actief lid

    9 okt 2012
    246
    154
    43
    Niet het antwoord wat je zoekt, maar toch wil ik even reageren.

    Ik heb het wel overwogen, uiteindelijk niet gedaan. Het hele idee van 'dan hebben we er in ieder geval alles aan gedaan' spookte hier door het hoofd, enorm.

    De reden waarom niet:

    Het is wetenschappelijk niet bewezen, zou het wel helpen dan hadden artsen het wel aangeraden.
    Daarnaast zijn een hoop alternatieve wijze echt een hoop geldklopperij. En ik vind dat dat zelfs aan banden gelegd moet worden. Geld verdienen aan wanhopige paren, moreel zo ontzettend verkeerd.

    Gebruik je alternatieve geneeswijzen zoals acupunctuur of massage om te ontspannen, helemaal prima en waarschijnlijk heel goed in zo'n traject. Claimen dat het helpt bij onvruchtbaarheid, nee.
     
    Fennec en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  4. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Nee; de meeste zaken zijn niet wetenschappelijk bewezen en ik ben niet bijzonder gevoelig voor kwakzalverij, dus ik voel me niet verleid om dat soort dingen te doen. Van zaken die mogelijk wel werken, zoals kruiden, zou ik geen gebruik maken gezien het per ongeluk negatief de medicijnen/hormonen die je neemt zou kunnen beïnvloeden.

    Ik was niet bang voor een 'dan hebben we er alles aan gedaan' want ik vind het gros van het alternatieve circuit onzin, dus dan zou ik alleen het gevoel hebben mijn geld over de balk hebben gegooid.
     
    rossi1 en Fennec vinden dit leuk.
  5. JournalistSanne

    JournalistSanne Nieuw lid

    23 dec 2021
    4
    0
    1
    Vrouw
    Dag allemaal,

    Dank voor jullie reacties!
     
  6. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.395
    6.934
    113
    Vrouw
    Ik ben wel naar ontspanningsmassages gegaan. Het heeft tot nu toe niet geholpen bij het zwanger worden maar het helpt me wel om even volledig te ontspannen, iets wat moeilijk voor me is met alle stress en zware baan etc.
     

Deel Deze Pagina