Waarom denken mensen dat ik gek ben?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marianne1987, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marianne1987

    Marianne1987 Actief lid

    14 sep 2012
    156
    0
    0
    Hallo,

    Sorry maar moet even van me af schrijven!!
    Ik ben nu 26 weken zwanger van ons derde kindje, heb al een zoontje van 4 en half en een dochter van 2.
    Ik ben 26 jaar en elke onbekende die aan me vraagt hoe ver ik ben en de hoeveelste het is vraagt natuurlijk ook hoe oud ik ben en dan kijken ze me net aan of een klap van de molenwiek gehad heb...
    Nou nee... ben bewust jong moeder en ben er trots op!!!

    Vind die reacties zo vervelend sorry moest het even kwijt!
     
  2. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ene oor in...... andere oor weer uit! Niet naar luisteren zeker niet als het wildvreemden zijn!
     
  3. Emmanuelle82

    Emmanuelle82 Actief lid

    9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuke reacties zeg....:S

    Gefeliciteerd, super leuk toch, lekker jong moeder? Ik kreeg onze eerste "pas" op m'n 25e, maar merk op het schoolplein dat ik ook wel een van de jongere moeders ben...

    Ik zou zeggen, trek het je niet aan en geniet lekker van je gezin!
     
  4. Sensa

    Sensa Bekend lid

    22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Oh daar maak ik mij niet meer druk om! Eerst wel eens mee gezeten, maar ik geniet zo van ons meisje en nu de zwangerschap! Ik was 23 toen ik moeder werd. Ook een bewuste keuze! Nu trots!!
     
  5. justxme

    justxme Bekend lid

    27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Schoonzus van mij was geloof ik 28 toen ze beviel van de 4de;)
    Mijn vriend had de eerste op zn 18de, hij is nu 21 en krijgt een kindje van mij (20).

    Trek je niets aan van die bevoorordeelde mensen. Jong mama (willen) worden heeft in tegenstelling tot wat die mensen denken óók een hoop voordelen!
     
  6. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier zo ongeveer hetzelfde!
    Wordt in september 26, oudste wordt volgende maand 4, middelste is bijna 1,5 en de jongste komt over 2 maandjes.

    Inderdaad die blikken als ze horen dat het de 3e is.... Alsof ik net verteld heb dat ik geen kinderen maar kikkers baar. En de mensen met een beetje lef vragen dan ook nog of ze alledrie wel gepland waren.
     
  7. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Ik heb het nog niet gehad eigenlijk, ik ben 23 en 17 weken zwanger van mijn derde, de eerste is 4,5 de 2e is bijna 3

    Er zijn altijd wel mensen die overal wat op aan te merken hebben,
     
  8. femke1987

    femke1987 Actief lid

    11 jun 2009
    416
    0
    0
    Ik was 23 toen ik bevallen en van mijn eerste kindje ook bewust voor gekozen nu zwanger van nummer 3 en in middels 26 ik krijg ook vaak te horen jij was er vroeg bij heb je geen spijt zo jong kinder te krijgen en ga maar door krijg ook nog geregeld te horen jij hebtook niet stil gelegen ik heb de kindjes dicht op elkaar zitten er zit ver al zon anderhalf jaar tussen in 3 jaar tijd 3 kindjes niks van aan trekken als jij gelukkig bent
     
  9. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier ook net 26 en bijna 3 kids. Nou dat kan echt niet hoor!
     
  10. beccie86

    beccie86 Actief lid

    12 sep 2012
    299
    0
    0
    Wat er al gezegd word ene oor in andere oor uit.
    Ik ben ook 26 en heb een kereltje van 5 en 1 van bijna 2.
    En nr 3 is op komst. Word er soms ook wel raar op aangekeken.
    En dan de vraag " was het dan een ongelukje"
    Van vreemde maakt het me niks uit.
    Alleen nu helaas van familie van me mans kan ook zulke rare reacties.
    Echt zo van, nog 1. Vonden jullie 2 niet genoeg of waarom nu al jullie hebben nog genoeg tijd.
     
  11. Blemma

    Blemma Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Ik hoop alleen maar dat ik dat ook voor mijn 26ste red ;)
    Ben nu 22 dus heb nog even haha.
    Geniet ervan dat je zoveel geluk hebt!
     
  12. Spitsmuis

    Spitsmuis Niet meer actief

    Ik herken het zo goed helaas.
    Ik ben 28 en dit word ons 4e kindje (we hebben helaas 1 engeltje)
    Als mensen vragen hoe ver ik ben en hoe oud ik ben valt hun mond zowat open.
    Als ik erbij vertel dat mijn oudste dit jaar 7 word ligt hun onderkaak zowat op de grond.
    En dan ook de vragen: Goh,had je niet liever eerst lekker willen werken en uitgaan?
    Uhm nee,ik ben wel klaar met dat uitgaan en werken ga ik echt nog wel doen maar ik ga nu eerst lekker mama zijn,daar geniet ik het allermeest van!!!
    Blijkbaar is dat raar.... Maar ik vind het super en wat andere denken boeit me dan ook weinig.
    Als ik maar gelukkig ben:)
     
  13. Mammamuis

    Mammamuis Fanatiek lid

    8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik kan me wel voorstellen dat je jong moeder wilt worden. Ik ben 36 en voor het eerst zwanger; ik heb eerst gestudeerd, gewerkt, etc. Het is een keuze die je maakt en zolang je achter die keuze staat is er niks mis mee. En geloof me, er kleven heel wat meer nadelen aan het moeder worden als je tegen de veertig bent. Ik heb er geen spijt van hoor, dat niet, maar ik kan me de keuze om jong moeder te worden gewoon wel voorstellen.
     
  14. MirandaV

    MirandaV Fanatiek lid

    30 dec 2010
    2.363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Heeel herkenbaar indd.. jammer genoeg..
    Hier ook bewust jong moeder..
    20 toen ik beviel van me zoon.. nu 21 en zwanger van de tweede en nog steeds 21 als ik ga bevallen.. schelen straks 18 maandjes..

    Ik krijg ook vaak nare reacties.. en de meest nare reactie vind ik .. was het gepland???

    grr.. bij me zoon 10 maanden over gedaan en dan is het niet leuk als dat gevraagd word.. maar goed het gaat bij mij t ene oor in en t andere oor weer uit.. Ik weet dat het jong is maarja wel bewust.. en ik geniet ervan :D
     
  15. dupje87

    dupje87 Actief lid

    27 nov 2012
    122
    0
    0
    Ook ik ben een een jonge mama, ben 25 en zwanger van nummer 3!
     
  16. Spitsmuis

    Spitsmuis Niet meer actief

    Ja vreselijk die reactie's zoals: Was het gepland.
    Die vraag heb ik nu ook al weer zo vaak gekregen.
    Dat vind ik eigenlijk ook een hele brutale vraag.
    Ik vraag dat dus echt nooit aan iemand die jong zwanger is of jong moeder is geworden.
     
  17. sadieraven

    sadieraven Fanatiek lid

    2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Wat een onzin zeg...
    Ik was 20 van mijn dochter en nu 24 met de 2de. Mensen kijken je idd raar aan en heb genoeg te horen gekregen bij mijn 1ste zoals: dat kan nooit goed gaan, jeugd van tegenwoordig, heb je weer een jong grietje wat dr zwanger laat trappen, zal het wel verwaarlozen en nog meer onzin maar nooit in me smoel helaas!
    Niks van aan trekken hoor meis, jouw leven, jouw keus, jullie zijn gelukkig dus klaar!
    Nog niet veel weten het van mijn zwangerschap en kreeg van mijn mentrix al: 'ow jeej' en ik grrrrrr laat maar. Dus van nog meer mensen zal ik het ook wel te horen krijgen :)
     
  18. MusPoes

    MusPoes Actief lid

    17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben 25 en dit wordt mijn eerste kindje, en iedereen, echt iedereen heeft gevraagd of het gepland was. :((ik heb zelfs al 5 jaar een gelukkige en stabiele relatie mocht dat uitmaken)
    Eh. bemoei je er niet mee?.. Wat maakt dat nou uit. :x Als ik het heel blij vertel dan lijkt me dat compleet irrelevant.
    Misschien is het gewoon om iets te zeggen te hebben.. ;)
     
  19. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Belachelijke reacties die mensen geven zeg!
    Ik ben 20 en in verwachting van ons 1e kindje, maar tot nu toe alleen maar positieve reacties. Iedereen is dolenthousiast. Zowel mijn familie als op mijn werk.
    Maar ik vind dat anderen er niet mee moeten bemoeien. Als jij en je vriend een huis en een baan hebben en alles is op een rijtje en stabiel, dan snap ik het probleem niet van jong moeder zijn.
    Kijk woon je bij je ouders en heb je geen baan en kan je niet op eigen benen staan, dan vind ik het wel onverantwoord.
     
  20. MirandaV

    MirandaV Fanatiek lid

    30 dec 2010
    2.363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Jaa ik trek me er ook niks van aan hoor..
    Vind het ook ontzettend brutaal.. ik vraag het ook nooit aan iemand ik feliciteer diegene gewoon en als diegene wil vertellen hoe het zit merk ik het vanzelf wel.. Maar nja is gewoon jammer dat er zo gereageerd word.. Tuurlijk het is snel zo snel 2 na elkaar maar dat is onze wens gewoon.. kreeg ook reacties indd zoals ach nja als dat maar goed gaat en ze zal wel veel hulp nodig hebben .. ach ze is zelf nog een kind bla bla bla.. heel irritant maar nu bij de 2de ga ik overal boven staan :)
     

Deel Deze Pagina