waarom doe ik dat toch steeds????

Discussie in 'De lounge' gestart door jessi, 3 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

    jessi Fanatiek lid

    15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik verveel me en dan ga ik rustig zitten internet shoppen. Meestal koop ik niets maar ja dan kom ik bij Asos en dan word ik hebberig en verliefd! Nu al weer 5 jurkjes gevonden die in nu MOET hebben. Ik weet het zoek die site dan niet op zou je denken maar het is een soort van aantrekkingskracht. Hebben jullie dat ook of ben ik de enige. Net zoals de zeeman en wibra ik kan niet de winkel in lopen of ik zie iets wat ik wil hebben. Nu kon dat vroeger prima maar nu ik geen salaris meer krijg is het echt wel krap en dan baal ik daarna. Nu kan ik de ASOS redelijk vermijden met veel pijn en moeite maar ja de zeeman en wibra zitten hier om de hoek waar ik mijn boodschappen doe.
     
  2. Billy60

    Billy60 Niet meer actief

    Geen geld en pas mee, enkel net genoeg voor dat wat je nodig hebt. En de knop om zetten, heb je het geld eigenlijk niet, waarom doe je het dan. Sterk zijn en je omdraaien!
     
  3. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ook als je het wel financieel kunt missen is het zonde om allerlei prullerij te kopen. Ik kies liever voor duurzame, dure en écht mooie kledingstukken of spullen voor in huis dan goedkope kleine dingetjes die financieel toch aantikken en je niets aan hebt.

    Dus ik zou zeggen spaar voor de mooie dingen die je echt wilt hebben en mooi blijven.
     
  4. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.628
    3.754
    113
    Ja hoor! Koop zo enorm veel jurkjes die ik prachtig vind maar in de praktijk weinig draag :D:cool:. Vooral als iets afgeprijsd is. Das mijn weakness, sale...
     
  5. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik internetshop heel veel! En dan bij de checkout klik ik het weg, want ik weet dat ik het niet nodig heb. Dan kan ik er een nachtje over slapen en als ik, nadat ik er over heb nagedacht, besluit dat ik het wil hebben, is het geen impulsaankoop.
     
  6. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Lees eens wat artikelen over minimaliseren en consuminderen. Dan lees je over een hele andere kijk op shoppen. "Iets moeten hebben" voor de zomaar kan nog steeds, maar dan niet zo dwangmatig.

    Sochicken.nl is een erg leuke site en luchtig geschreven.
     
  7. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik geef bij de kruidvat altijd teveel geld uit. Ik ga erheen voor luiers of tandpasta en geef er dan met gemak weer 20,- uit. Klinkt niet veel maar wel als dat elke week is zeg maar. Nu ontwijk ik de winkel maar gewoon, is goedkoper...
     
  8. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

    Ja dat heb ik vaak bij de action. Dan denk je ooh lekker goedkoop totdat je bij de kassa staat.
     
  9. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Wtf is asos:)
     
  10. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Daar ga ik dus bijna nooit heen want moet ik eerst met de auto naar de stad en vervolgens teveel kopen. Kan ik beter niet doen. Soms hebben we wat nodig en geef ik mn man een boodschappen lijstje mee naar de action.
     
  11. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Ja herkenbaar... ik was van de week bij de action voor bodylotion en kwam uiteindelijk thuis met nieuwe kussentjes, een deken voor op de bank en nieuwe kaarsenstandaards. Ter plekke in de winkel bedacht ik me dat het tijd is voor een andere kleur in de woonkamer. Ook heb ik deze maand 4 paar nieuwe schoenen gekocht terwijl ik vooraf bedacht had dat ik 1 paar zwarte laarzen wilde hebben. Ik ben er super blij mee, dat wel. Alleen denk ik aan de andere kant ook wel dat het verstandig is om er nog even over na te denken. Zo is er altijd wel iets te vinden wat leuk is om te kopen terwijl ik het totaal niet nodig heb.
     
  12. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    Nee echt geen last van.

    Ik draal al 1,5 maand bij een jurkje van € 20,00 en heb al bedacht dat ik graag 5 nieuwe grote kaarsen bij de action wil kopen en dat is dan ook alles wat ik koop.

    Alleen aa batterijen is nog wel eens een impuls aankoop, of eigenijk als duracell ergens in de aanbieding is en ik kom ze tegen neem ik ze mee.
     
  13. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Ik doe dat op Ali Expres :) vreselijk...
     
  14. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik heb dat bij de Ikea en het Kruidvat. Ik loop regelmatig bij het Kruidvat te snuffelen door het speelgoed en haal dan meestal wel wat. Vooral als ik moe ben dan geef ik meer uit dan achteraf handig is. Ik kom er nooit mee in de problemen omdat ik altijd zorg voor een buffer. Maar ik had zoveel meer kunnen sparen als ik er iets meer een rem op zou houden.
     

Deel Deze Pagina