Waarom duurt het zwanger worden zo lang?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jasmijne, 10 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Hoi meiden. Ik heb niet echt een vraag, maar wil gewoon even van mij af schrijven.

    Ik wil al jaren moeder worden, maar het duurde 3 jaar voordat mijn vriend ook wilde. En je raad het al, nu wil hij ook aan kinderen beginnen en lukt het niet zwanger te worden. Ik ben inmiddels als 1 jaar en 3 maanden verder en nog niet 1 keer zwanger geweest. Niet dat een miskraam leuk is, maar dan zou ik in ieder geval weten dat ik zwanger kan worden.

    Ik heb er vooral heel veel moeite mee dat ik gewoon niet weet of het ooit lukt om moeder te worden. Ik ben nog niet naar de huisarts geweest voor een verwijzing naar de gyn, omdat ik toevallig net een nieuwe baan heb en even wil wachten tot ik daar een beetje gewend ben. Daarnaast kan je het ook niet maken direct telkens vrij te moeten nemen voor onderzoeken. Ook ben ik heel angstig voor onderzoeken in het ziekenhuis. Kan daar heel slecht tegen (flauwvallen ed).

    Het is zo vervelend dat het maar niet opschiet. Van de week weer 2 mensen die ik ken zwanger. Ik wil het niet maar ben zo jaloers dat ik amper blij kan zijn voor hem.

    Wacht nu op nod, ik dacht symptomen te hebben maar voel nu niks meer. Zal wel weer niks zijn deze maand. Pfff ben er even zo klaar mee.
     
    Sara190, Spectre en Stresskipje vinden dit leuk.
  2. angela22

    angela22 Bekend lid

    7 apr 2016
    782
    572
    93

    Je moet vertrouwen in je lichaam houden. Ik weet hoe moeilijk het is.. en het niet blij kunnen zijn voor een ander omdat je er zelf zo zo naar verlangd. Maar ook voor jullie komt de tijd.