waarom gestript of ingeleid?

Discussie in 'De bevalling' gestart door desangel, 10 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. desangel

desangel Actief lid

14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    hoi hoi
    de kop zegt het al ...

wat is een reden waarom je ingeleid zou moeten worden of gestript?
    en wat is het verschil?
    (sorry tis mijn 1ste kleintje en heb dus totaal geen ervaring )
    groetjes!

2. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    spannend hoor de eerste, dan is ook alles echt nieuw voor je he, Ik liep van mijn dochtertje al 2 weken overtijd ze zouden mijn toen inleiden maar toen kwam ze toch vanzelf hihi
    dankzij het bubbelbad van mijn zus.

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik liep meer dan twee weken overtijd. Dit is te lang en dan wordt je bevalling ingeleid. Strippen hielp niet.

4. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hey,

Ik ben ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging..

Miekje

5. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    ik had op donderdag avond nogal pijnlijke nierkolieken (voor de volgens mij wel 100e keer in de zwangerschap)
    Daarvoor kreeg ik altijd stevige pijnstillers (dipidolor =opioïd) en moest ik 2 uur aan de ctg blijven liggen om te kijken hoe de kleine erop regeerde, zo ook dus die donderdag avond.
    Toen ik er net aanhing (ctg) had Bjorn een hartslag van 160 ...ik heb mijn spuitje gekregen en binnen 1a2 minutjes begon zijn hartje te zakken naar 50 en dat is echt niet zo heel erg mooi.
    Meteen werd er een echo gemaakt en verdween er vanalles tussen mijn benen.
    en opeens was zijn hartje er weer voor 130 slagen ....heel mooi dus.
    Maar ik moest wel de hele nacht daar gaan blijven want de gyn. had zich ook wel een beetje verschrokken.
    En smorgens is ze weer bij me gekomen en en zei dat ze met haar baas had overlegt en ik mocht kiezen om me te laten inleiden of de zwangerschap uit te zitten met het risico dat het nog een keer kon gebeuren en dan kon het wel eens zijn dat het hartje niet weer vanzelf terug kwam.
    Aangezien ik toch al 40.4 weken was heb ik gekozen voor inleiden .....4 uur later werd Bjorn geboren...zeer gezond en wel

6. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    strippen is de vliezen los maken van de baarmoedermond en inleiden is de weeen opwekken. Ik wordt vandaag ingeleid omdat de kleine een groeiachterstand heeft en niet meer goed groeit.

7. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Bij de 2e ben ik ingeleid omdat mn weeen steeds stopten.40,4w

En bij de 3e ivm bloedingen en ikzelf ging hard achteruit.39,1w

8. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    veel succes vandaag.

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging. Strippen was niet mogelijk, had nog helemaal geen ontsluiting.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.119
    34.205
    113
    2 keer gestript omdat ik overtijd liep. Dat hielp niks. Ik ben toen met 42 weken ingeleid omdat het anders te lang ging duren, Jesper had het het ook niet meer zo naar zijn zin in mijn buik.

11. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    inmiddels 2 keer gestript zonder resultaat

12. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Met 34 en 36 weken hebben ze mij opgenomen omdat de weeen begonnen, uiteindelijk zetten de weeen niet door maar liep wel met 1 cm ontsluiting rond. Na de 36 weken bleven de weeen maar niet sterk genoeg om voor verdere ontsluiting te zorgen. Aangezien ik een neurologisch afwijking heb, ging het op een gegeven moment steeds slechter met mijn gezondheid (ik was de laatste 5 dagen vd zwangerschap, ruim 1,5 kilo afgevallen). Met 37 weken hebben ze mij uiteindelijk 2x gestript, helaas zonder resultaat, verder als 1 cm ging het niet. Uiteindelijk heeft de gyneacoloog en de kinderarts besloten mij met 38.1 weken in te leiden dmv pillen. Na de derde pil hebben ze mij ook voor de laatste x gestript, dit was in het begin van de avond. Uiteindelijk ben ik 's nachts om 01.28 bevallen :)

13. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ben zonder resultaat gestript geweest, en dan na 15 dagen ingeleid.

14. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ik zou bij Darryl* ingeleid worden, omdat ik zelf helemaal niks meer kon en na ctg bleek de kleine het ook niet meer zo fijn te vinden in de buik. Maar die bevalling begon spontaan en is uiteindelijk een kz geworden.

Bij Dylano ben ik ingeleid. Dit wilde ik zelf omdat ik bang was voor de navelomstrengeling. Darryl* bleek bij de kz nl 3x strak omstrengeld.
    Bij de bevalling van Dylano bleek ook hij omstrengeld.

Maar nu wil ik de natuur de gang weer laten gaan.

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Bij Dean ben ik ingeleid met 38 weken omdat ik depresief werd, niets meer kon (extreem veel vocht) en omdat ie anders over de 10 pond heenging..

16. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    bij de eerste gestript met bijna 42 weken en weinig vruchtwater, paar uur na het strippen is ze geboren, bij de 2e en 3e ingeleid ivm groote van de meiden en erge bekkenklachten van mij, beide ingeleid met infuus en een paar uurtjes later bevallen.

17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben gestript omdat ik 9 dagen over tijd liep, een soort probeersel om een inleiding te voorkomen en het werkte!

18. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Strippen lukte niet (baarmoeder zat potdicht) en ik ben uiteindelijk ingeleidt (eindigde in een keizersnede). Liam is geboren bij 42,5 weken.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.134
    7.203
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vanaf 38 weken hebben ze telkens gekeken of ze konden strippen, ivm erge jeuk over mijn hele lichaam, waardoor ik nauwelijks meer sliep en mijn bloeddruk omhoog ging. Lukte telkens niet, zo ook die vrijdag niet, maar ben wel de zondag erop bevallen :).

20. gerda

gerda Actief lid

15 nov 2005
    242
    0
    0
    bij 41 weken 2 x gestript. ingeleid met gel nog niks en toen met tabletjes nog niks en toen met infuus en toen na 2 dagen bevallen met ruggenprik omdat ik veel pijn had en er vermoeid was en hoge bloedruk. bevallen met vacuumpomp en een zuster op mn buik niet echt lekker maar je vergeet het als de kleine er eenmaal is gr gerda

Deel Deze Pagina