Waarom is er zo weinig info over een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door MijnMiskraam, 5 nov 2020.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke informatie mis jij over een miskraam online?

  1. Echte verhalen

    33,3%
  2. Wat kan je verwachten

    91,7%
  3. Tips

    33,3%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. MijnMiskraam

    MijnMiskraam Nieuw lid

    5 nov 2020
    1
    0
    1
    Lieve allemaal,

    Helaas hebben we te horen gekregen dat we een miskraam hebben. Ongelooflijk en wat doet dat veel verdriet. Na de echo sta je ineens buiten met een flyer van een miskraam in je handen... En nu? Ik heb gelukkig een fijne verloskundige die me veel tips gaf. Maar een hoop heb ik uiteindelijk toch zelf moeten ondervinden. Ik vond het zo oneerlijk dat er weinig informatie online beschikbaar was over 'echte miskraam' verhalen. Dat ik dus besloot om mijn verhaal te publiceren zodat ik andere vrouwen kan helpen.

    Helaas is mijn verhaal te lang om hier te kunnen plaatsen. Het staat op www.mijnmiskraam.nl!
    Liefs, Bobbi
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wat vreselijk van je miskraam. Je link en je Website doen het niet.
    Ik ben wel benieuwd wat je dan precies aan informatie mist?
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.250
    113
    wat bedoel je met 'echte miskraam' verhalen?

    sterkte!
     
  4. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.829
    3.602
    113
    heel veel sterkte met je miskraam. Vreselijk.

    Ik heb juist online heel veel informatie en ervaringsverhalen gevonden en ook in mijn omgeving na het delen van het nieuws. Ik heb er 4 gehad en heb al je 3 de punten voldoende ervaren, echte verhalen in mijn omgeving, en er zijn er vele online te vinden, tips ook online en via het ziekenhuis/verloskundige, en wat je kan verwachten.. tsja.. al mijn 4 miskramen liepen volledig anders.

    Goed dat je je hebt aangemeld op deze pagina, hier kan je heel veel ervaringen vinden!

    Nogmaals, sterkte met jullie verlies.
     
  5. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte gewenst.

    Ik heb ook online juist veel kunnen vinden. Niet alleen op websites van de verschillende ziekenhuizen (praktische info), maar ook op fora en blogs genoeg ervaringsverhalen gevonden.

    Uiteindelijk ervaart niet iedereen het hetzelfde. En ook jij zult je draai erin moeten vinden... Knuff
     
  6. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Naar mijn mening is genoeg te vinden. Ik heb 2 laten miskramen gehad en geen probleem gehad met informatie te vinden of te verkrijgen online of via ziekenhuis..

    sterkte
     
  7. Lola83

    Lola83 Actief lid

    6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Zelf heb ik ook twee miskramen na elkaar gehad, heel verdrietig om mee te maken. Maar zeker niet als een onbesproken onderwerp ervaren! Juist het tegenovergestelde, zodra ik vertelde van mij miskraam deed de ander ook haar verhaal! Online ook superveel te vinden en alleen al op deze site kan volgens mij iedereen haar verhaal kwijt.

    dus ik deel je ervaring niet maar wil je veel succes wensen met je website.
     
  8. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.757
    113
    Overijssel
    Ten eerste veel sterkte!
    Ik sluit me bij de rest aan. Online is er heel veel informatie te vinden. Kijk alleen maar eens op deze pagina hoeveel verhalen er helaas over miskramen zijn.
    Daarbij kon ik ook prima hier informatie vinden over hoe verder.
    Emotioneel zal iedereen het op zijn eigen manier proberen te verwerken.
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    #9 Zoe123, 10 nov 2020
    Laatst bewerkt: 10 nov 2020
    Ik heb zelf 2 x een miskraam gehad, met 7 en met 12 weken.
    Sluit me ook aan bij bovenstaande verhalen.
    Heel veel steun gehad, geen taboe.
    Wat bedoel je precies met “echte” verhalen?

    Als ik je verhaal lees, denk ik dat jij wellicht net ff een niet gemiddelde voorgeschiedenis hebt.
    Welke hulpvraag is er bij jou niet beantwoord? Je schrijft dat je aan je lot wordt overgelaten maar wat had jij dan graag anders gezien? Niet zozeer op medisch gebied dan (want wat jij beschrijft, zo ging het bij mij ook, meer kunnen artsen ook niet doen natuurlijk) maar op een andere manier wellicht?

    Succes met je website
     
  10. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Heel verdrietig om een miskraam mee te maken. Je schrijft op je website dat je het taboe rondom het onderwerp wil doorbreken, maar tegelijkertijd wil je niet vertellen wie je bent. Het klinkt voor mij vooral een persoonlijk ding, dat je zelf een taboe ervaart rondom het onderwerp miskraam. Ik ervaar dat persoonlijk niet en heb vrij makkelijk gedeeld met mensen om me heen over de miskraam. En er werd altijd fijn op gereageerd. Bovendien kon ik er juist veel informatie over vinden.

    Sterkte met het verwerken van jullie verlies.
     
  11. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    @Rabi zo heb ik het ook ervaren hoor.

    Ik denk niet zozeer dat er taboe op rust. Het is eerder zo dat veel stellen het niet aan de grote klok willen hangen dat het mis is gegaan, omdat zij de kinderwens liever voor zichzelf houden (ook om opmerkingen van anderen te vermijden als het oa wat langer duurt voor het lukt). Tot het lastige eerste trimester is geweest.

    Wij zijn heel open in onze kinderwens (geweest) en ook met alle ups en downs. Nooit opmerkingen gehad die ongepast waren. Wel veel steun als het mis ging. En nu weer de steun van iedereen die hoopt dat het deze keer wel goed gaat.
     
  12. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Het is duidelijk dat de ts wil “gratis” verhalen “hoosten” om Meer bezoekers te trekken oo haar website.

    Er is genoeg over miskramen geschreven En gezegd, kijk eens bij instagram enkel. Ik ben zelf influencer en ik heb het gedeeld openlijk met foto’s en alles. Ik heb het beide keren als iets niet ergs ervaren al was het al bij 15wk. We hebben echt enorm veel steun Begrip en informatie gehad van ziekehuis en andere mensen. Ik hoef juist geen medelijden of blijven erin hangen.. juist positief afgesloten.
     
    RoGiJuLi en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  13. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je gelijk hebt aangezien ze helemaal niet reageert..
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  14. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Ik herken helemaal niet wat jullie hier boven allemaal in de reacties schrijven en ik miste tijdens mijn miskraam juist enorm veel betrouwbare informatie: zowel online maar vooral van de hulpverlening. Ook ik werd met een flyer naar huis gestuurd en er werd gezegd: het is een soort menstruatie. Mijn miskraam was net zo heftig als mijn bevalling. Ik kreeg enorme weeen stormen, ik bloedde als een rund waardoor de badkamer een grote horrorshow was en legde loodje bijna door het vele bloedverlies. De vruchtzak en het kindje waren ongeveer 10 weken oud en kwam er volledig intact uit; ik ben mij rot geschrokken hoe erg dit al een kindje was. Rationeel weet je het misschien maar de impact is emotioneel enorm als je je kindje zo ziet. Daarnaast heerste er bij ons in de omgeving een enorme taboe op. Vooral reacties als: het is maar goed ook, want het was vast ongezond. Of “gelukkig was het zo vroeg in de zwangerschap en niet pas later”. Ik had helemaal geen bekenden die heel prettig gingen delen wat hun ervaringen waren. Ik heb ervaren dat mensen compleet voorbij gaan aan wat het werkelijk is: rouw en verlies van iets waar je al van hield.

    Ik ben blij om te horen dat er ook vrouwen zijn die een miskraam wel op een positieve manier hebben ervaren en doorlopen. En ik gun dit iedereen, want ik heb mij echt ellendig gevoeld puur door hoe mensen er op reageerde.

    Ik kan dus wel volgen waarom TS dit op haar manier heeft ervaren en waarom ze de pagina is begonnen. Als het voor jou helpt TS, vooral zo delen!
     
    AliceBlue vindt dit leuk.
  15. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    @Chechi wat vervelend dat jij niet de juiste begeleiding hebt gehad en ook in je omgeving niet de juiste hulp c.q. emotionele bijstand. Helaas gebeurt dat nog steeds te vaak.... Ik was gezegend met een fijne vk die ik overal voor kon bellen. Ook mijn mk was een bloedbad, maar mijn vk was gewoon stand-by en heeft me super geholpen. M.b.t. opmerkingen... Tja, mensen weten gewoon niet altijd wat ze moeten zeggen en grijpen dan naar cliché uitspraken. Ik heb het maar aangenomen als medeleven, al wist ik zelf dat het kindje 100% goed was (het is hier door een hormoon tekort misgegaan). Ze bedoelden het goed. Natuurlijk is het een proces van rouwverwerking. En als je hier nog steeds hinder van ondervindt, kan het helpen om hierover met een professional te praten.
     
  16. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Lieve reactie; dankjewel. Ik heb er zelf geen last meer van maar ik kan mij voorstellen dat TS dat wel heeft.. vandaar :)
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  17. AliceBlue

    AliceBlue Actief lid

    13 feb 2020
    107
    49
    28
    Vrouw
    #17 AliceBlue, 16 nov 2020
    Laatst bewerkt: 16 nov 2020
    Ik reageer ook even want heb ook een slechte begeleiding gehad. Ik was 12 weken zwanger toen we in het ziekenhuis op de termijnecho zagen dat ons kindje overleden was. Ik voelde het al aankomen want ik had al 2 dagen geen symptomen meer en mijn buik groeide elke dag en na 2 dagen voor de echo niet meer. Ik weet nog dat ik dat tegen mijn moeder vertelde. En bang was.

    Afijn ik kreeg ook zo een tablet mee naar huis wat je moet doorslikken en cytotec maar helemaal geen naproxen. Ze vroegen nog of ik niet in het ziekenhuis wilde blijven maar ik had zoiets van: liever naar huis toe.

    De volgende dag die cytotec ingebracht en nog even met man in het bos gaan wandelen. Toen we thuiskwamen zag ik het eerste bloed. Man ging een dutje doen,ik wilde hem er ook niet zo nodig bij hebben. Wat ik alleen dus NIET verwachtte was die ongelooflijke pijn! Daar hadden ze me zeker voor mogen waarschuwen! Ik was heel blij dat ik bij de huisarts nog naproxen heb gehaald! Ok het vieze gedeelte,,ik heb de hele tijd moeten peopen. Het was in het begin ook alsof ik ongesteld moest worden en door die pijn moet ik ook altijd veel peopen. Maar het werd echt gigantisch erg dit en ik had al iets van 5 naproxen achter m'n kiezen! Ik was goed in paniek maar had zoiets van ik kijk wel hoe het verder gaat. Ineens voelde ik dus echt mn baarmoeder opengaan en er iets heel groots uitkomen en ik gilde het echt uit. Ik durfde echt niet te kijken naar het kindje en heb gewoon doorgespoeld (spijt!) Daarna was eigenlijk alles rustig maar ik heb wel een maand ofzo moeten vloeien. Ik vond dat het ziekenhuis me wel pijnstillers had mogen meegeven en me vertellen dat zoiets echt heel veel pijn kan doen. En dit was pas met 12 weken! Het was echt een nare ervaring.

    Oh ja en er mocht nauwelijks over gepraat worden want het was maar een miskraam en ik vervloek mijn ouders nog steeds dat ze het met 10 weken tegen iedereen verteld hebben wat ik niet wilde. Ik had wel lieve vriendinnen die me allemaal gebeld hebben. Oh en de idiote opmerking van: nu weet je tenminste dat je zwanger kunt worden.

    Bobbi oftewel TS je mag mijn verhaal wel gebruiken als je dit nog leest. Zet maar gewoon op je website als AliceBlue.
     
    Chechi vindt dit leuk.
  18. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Volgens mij is het best wel ook persoonlijk hoe je het zelf ziet/opvat naast de termijn. Ik heb dus echte bevallingen gehad in ziekenhuis met ruggenprik met 15wk. Twee keer een beide keren wist iedereen al dat ik zwanger was. Tweede keer zelfs tienduizenden mensen. Of ik het moeilijk vond vertellen erna over miskraam , nee juist niet. Met zwangerschap van nu heb ik ook vergeld met 6/8wk iedereen het al.
    Of je juiste begeleiding krijg hangt ook van jezelf natuurlijk, ik zou nooit in mijn leven zeggen: nee liever thuis dan in ziekenhuis. Ik heb fotograaf ook ingehuurd en heb waardevolle foto’s van ontvangen. Mijn beide kinderen waren Bij de bevalling en erna aanwezig. We hebben het als gezin heel positief ervaren.
    En tja miskraam op dit termijn is veel heftiger dan met 5-6wk: puur omdat het echt al kindje is van 14cm die je ziet. We zijn beide keren gelijk goed bovenop gekomen en gelijk weer gingen proberen zwanger worden.


    Elk situatie is anders en je moet in met de informatie meedoen wat je vindt en krijgt. Ik Heb twee verschillende zh gehad en beide waren met hetzelfde beleid. En tja het miskraam is jammer en pijnlijk maar ze kunnen er ook niets aandoen en je moet je maar zelf gaan verwerken op manier wat je kan. Uiteindelijk miskraam met vroege termijn is veel beter dan je kindje verliezen laten of iets ontdekken met 20wk. Vaak gaat het inderdaad om de toeval of pech bij celdeling pas als miskraam herhaling is zit het iets niet goed in stolling vitamine dna of what ever pas dna vinden ze inderdaad iets.
    En ja als je miskraam heb gehad weet je tenminste dat je zwanger kan raken.. sommige mensen kinnen dat niet eens.

    Enige wat ik nadelig heb ervaren is dat na eerste miskraam doen ze geen onderzoeken bijna en vertellen ook niet dat het kan zoals stolling etc. Dat zou ik persoonlijk als standaard willen zien naar het dna onderzoek maar goed als je genoeg zelf informatie zoekt vind je het ook wel.

    Ik heb dus echt positieve ervaring gehad en kijk erna positief op. Maar is ook dus erg persoonlijk.
     
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier sluit ik me helaas volledig bij aan.
    Bij alles dus. Ook al is dikgedrukte hetgene wat me het meest is bijgebleven.
    Bij mij was de bevalling van mijn mk zelfs nog erger dan m'n twee bevallingen van onze zoon/dochter.

    @MijnMiskraam spijtig dat je een mk hebt moeten doorstaan.
    Maar echt netjes om op deze manier lezers voor je site binnen te halen is het niet vind ik.
    In je post kom je over alsof je gelijkgestemden zoekt om hier op het forum erover te praten, maar helaas laat je website duidelijk een ander beeld zien. Dat moest me toch even van het hart.
     
  20. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113

    Wat maak jij een k*t opmerkingen in deze reactie zeg!
     
    Palmpje, Mim89, Summerbelle en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina