Waarom is het fijn om jou als vriendin te hebben?

Discussie in 'De lounge' gestart door LisbethSalander, 1 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Vanochtend stond deze vraag op mijn theezakje. Ik vind het een leuke vraag dus ben benieuwd naar jullie antwoorden.

    Voor mezelf denk ik dat ik een vriendin ben die erg hulpvaardig is. Ben van nature heel zorgzaam en verras mijn vriendinnen dan ook regelmatig met een lekker baksel. Maak onverwachts avondeten voor ze als ik weet dat ze het enorm druk hebben. Help ze uit de brand als ze oppasnood hebben.
    Maar buiten dat houd ik enorm van gezelligheid. Dus voor een lekkere borrelmiddag of avond ben ik meestal ook wel te porren.

    En waarom zouden we jou als vriendin willen hebben?
     
    einad en Manolito vinden dit leuk.
  2. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Ik ben zo’n type waarvan je later zegt: ‘ik dacht dat je een bitch was’ :roflmao:
    Ik zeg waar het op staat, laat je nadenken en kan hard maar rechtvaardig zijn.
    Daaronder zit een lief, aardig en rustig meisje/dame.
    Ik help je als je het moeilijk hebt, maar ook als je dat niet hebt, want ik hou van helpen.
    Ik bak regelmatig iets lekkers voor je en je vindt een kaart of cadeautje in je bus als je dat nodig hebt, maar ook voor zomaar.
    Ik krijg altijd terug dat ik heel geinig ben en enorm platvloers, maar prettig om mee om te gaan.
    Mijn manager zegt dat het niet hetzelfde is op kantoor als ik er niet ben en dat vind ik toch wel een groot compliment.
     
    einad en Manolito vinden dit leuk.
  3. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    989
    1.712
    93
    Vrouw
    Niet. Ik zou geen goede vriendin zijn, ben mensen snel zat. Heb enkel een vriendin waarmee ik 1 á 2 keer per jaar mee ga shoppen (met corona ook dat al niet meer) en eens in een half jaar dat we misschien grappige memes sturen naar elkaar, maar daar houdt het dan ook op. Het is wel altijd super gezellig als we elkaar weer eens zien of spreken, maar vaak is dat niet, wat voor mij en haar prima is.
    Ik heb er zelf totaal geen nood aan en als je mij als vriendin zou hebben, zou je echt niet veel aan mij hebben.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  4. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.123
    4.338
    113
    Home
    Omdat wat tussen ons is tussen ons blijft
    Je tegen me mag zeuren maar als ik het zat ben je dat ook vertel
    We elkaar niet elke week of maand te hoeven zien
    Ik help waar nodig 24/7
     
  5. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Ik ben eerlijk oprecht en zorgzaam en ik hou van korte afspraakjes
    Heb liever wat vaker korte afspraakjes dan heel lang
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Hahaha ik twijfelde of ik zo'n reactie er in zou gooien, maar ik ben dus precies zo. Ik ben het liefst alleen en ben heel snel flauw van mensen. Mijn man is precies zo, maar gelukkig kunnen we elkaar nog wel uitstaan:roflmao:
    Vriendinnenuitjes of weekendjes weg met andere mensen vind ik een gruwel. Avondje is prima, maar niet langer.
     
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Gelukkig kunnen we elkaar nog wel uitstaan :roflmao::roflmao:
     
    ButterflyPassion, Lies1611 en suus1983 vinden dit leuk.
  8. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Omdat ik heel loyaal, betrouwbaar en zorgzaam ben. Ik heb veel voor je over en als ik me veilig bij je voel, zal ik irritaties enzo gelijk uitspreken.
    En de deur staat 24uur per dag voor je open.

    En als je me 2 wijntjes geeft, kan ik hilarisch zijn :p
     
    Lies1611, einad en Anouk2005 vinden dit leuk.
  9. @Vergeten en @suus1983 zonder veroordelingen maar ik kan mij dit zo niet voorstellen.
    Ik heb mijn vriendinnen echt nodig voor:
    - ontspanning
    - fijne gesprekken
    - een spiegel voor te houden
    - waardering
    - even geen moeder en vrouw van
    Zonder vriendinnen ben ik niet compleet en ervaar hun ook echt als meerwaarde in mijn leven.

    Hebben jullie wel kennisen waarmee je af en toe afspreekt of bij wie kunnen jullie terecht voor bovenstaande?


    Ik denk dat ik een luisterend oor ben voor mijn vriendinnen, eerlijk maar niet veroordelend en hun graag verras.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  10. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Omdat ik zorgzaam ben. Net dat kaartje als je het moeilijk hebt of iets anders. Als ik je uit de brand kan helpen zal ii het doen ook al moet ik er zelf iets voor laten.

    Ik ben eerlijk maar weeg wel af of iemand dat aankan. Ik ben goed in organiseren dus als je iets leuks wil kom ik altijd wel met echt iets leuks organiseren.

    Ik kan goed luisteren maar ook heel kritisch zijn als het nodig is. En je krijgt van mij gewoon een schop onder je kont als het nodig is.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik vraag me echt af of je niet stiekem al oordeelt.
    Ik vraag jou toch namelijk ook niet waarom je er wel behoefte aan hebt, ondanks dat ik mij er helemaal niks bij kan voorstellen?
     
  12. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.941
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben als vriendin trouw en loyaal.
    Kom je bij me langs of ik kom bij jou dan bak ik altijd een heerlijke cake.
    Ik sta altijd open voor iets spontaans en ik doe graag spontane dingen met vriendinnen. Nu helaas was minder makkelijk ivm de Corona :(
    Ik ben zelden sjaggerijnig maar ben wel eerlijk en als we weer eens afspreken dan ben je niet voor de avondklok thuis ;)
    Nu ik dit schrijf ben ik wel echt weer een keer toe aan een vriendinnenavondje pfff ( ik mis het echt)
     
    einad vindt dit leuk.
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.941
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ze mag dit toch wel vragen?
    En ze geeft zelf al duidelijk aan waarom zij er wel behoefte aan heeft.
     
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.941
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier kunnen ze beter niet met die 2 wijntjes komen want dan ga ik zitten te knikkebollen haha
     
  15. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    989
    1.712
    93
    Vrouw
    Ik heb een hele goeie band met mijn moeder,zus, schoonzus en als ik iets kwijt moet of advies wil over iets,kan ik bij ze terecht,maar heb ik eigenlijk nooit nodig gehad. Het is ook niet zo dat ik geen mensen ken of dat ik een saaie eenzaat ben, ik kies er gewoon zelf voor om niet te veel om te gaan met mensen.
    Ik ben heel graag alleen en verveel me nooit. Ik spreek niet graag af,met niemand niet. Voelt zo gedwongen...en al heb ik in een gekke bui met iemand afgesproken, op de dag van het "uitje" zie ik er meestal echt tegenop. Zo close contact met iemand buiten mijn man/kinderen en moeder om vind ik heel vermoeiend en na een gezellig dagje uit met andere mensen, heb ik echt een week voor mezelf nodig om terug op te laden.
     
    Vero0504, wishfulthinking, Asil en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.028
    15.566
    113
    Vrouw
    Hier exact zo.
    Ik heb wel mensen waar het goed mee klikt maar ik hoef geen hartsvriendin ofzo.
    Op de sport van de middelste drink ik wel wat met dezelfde dames maar dat is dan leuk en erna ieder naar huis en klaar.

    We hebben wel een vriendengroep maar dat is toch voornamelijk mijn man zijn kliek.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Oh ja hoor. Vind ik geen probleem, wil ook best antwoorden, krijg alleen het gevoel, ondanks dat ze zegt geen veroordelingen, dat ze er al op een bepaalde manier over denkt.
    Als ik fout zit hiermee @einad geef ik graag antwoord.

    Voordeel van de twijfel, misschien is het mijn achterdocht.

    Uitjes geven mij geen energie, maar kosten mij energie. Ik vind dat soort dingen heel vermoeiend. We hebben wel kennissen etc en we zitten echt niet hele weekend binnen (corona uitgezonderd), maar de rest hoeft voor mij niet.
    Mijn man is mijn beste vriend en wij kunnen alles samen bespreken.

    Wat betreft moeder/zus/partner etc. Ik sta daar anders in. Ik ben "gewoon" Suzanne met al die rollen ineen. Zonder een van die rollen ben ik de rest ook niet als je snapt wat ik bedoel.
     
    Summerbelle, einad en Anouk2005 vinden dit leuk.
  18. Is er een stukje in mijn tekst waardoor je denkt dat ik je veroordeel? Dat is namelijk echt niet zo. Ik dacht dat ik mijn stukje verwoordde waarom ik er niet zonder kan.
     
    Waxinelichtjes, NiVa0230 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  19. Bedankt voor je antwoord, het lijkt mij ook erg veel energie/inspanning kosten als ik het zo lees. Gelukkig zijn er wel mensen om op terug te vallen.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  20. Bedankt voor je antwoord, ik snap wat je bedoelt en sta er zelf anders in.
    Maar fijn dat je even wat uitgebreider wilde reageren.
     
    NiVa0230, Anouk2005 en suus1983 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina