Waarom moet ik meer zijn dan moeder?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Summerbelle, 21 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Vaak als ik het met vriendinnen of kennissen heb over moederschap hoor ik vaak andere vrouwen / moeders over tijd voor zichzelf, alleen dagjes weg willen met vriendinnen, het moeten werken oid.
    Of (en deze vind ik persoonlijk vreselijk) “je bent toch meer dan alleen moeder”.

    NEE, nu even niet en dat wil ik ook niet. Zelfontplooiing kan ook zeker samen met kinderen.

    Ik heb heel bewust gekozen voor het ouderschap. Ik heb die “me-time” behoefte niet zo en ik vind t heerlijk om de “mama van” te zijn. Ik werk wel, maar als het financieel voordeliger zou zijn thuis te blijven had ik hier ook geen moeite mee. Ik heb gereisd en genoeg leuke dingen gedaan vóór de kinderen. Nu wil ik alles mèt mijn kinderen doen. Waarom moet ik mij daarvoor steeds verdedigen?

    Herkenbaar?
     
  2. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Ik hoef geen me-time, mijn kindjes zijn mijn 'hobby' en ik vind het heerlijk om dag in dag uit jaar in jaar uit met ze te zijn.. Ik ben op eerste en belangrijkste plaats moeder en daar ben ik blij om en trots op :)
     
    conejita en Summerbelle vinden dit leuk.
  3. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    802
    1.081
    93
    Vrouw
    Nou ik begrijp totaal niet wat je hieraan stoort. Ik krijg bijna zelf het gevoel mij te moeten verdedigen waarom ik juist aangeef ooit me time te moeten hebben en ook vrouw van mijn man ipv altijd moeder. Ik heb een kind wat erg druk is en door momenten voor mezelf te hebben kan ik juist een betere moeder zijn.
    En ook ik heb heel bewust gekozen voor het ouderschap maar dat betekend niet dat er je er alleen maar voor je kind moet zijn….