waarom 's nachts om de 3 uur en overdag niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door zonnetjes, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hoe komt het dat thijs 's nachts om de 3 soms 2,5 uur komt en overdag redt hij makkelijk de 4 uur, soms moet ik hem zelfs na ruim 4,5 uur wakker maken.

hij weegt 4520 gram, drinkt vaak per keer 120+4, soms wil hij nog een beetje en dan krijgt hij nog 30+1.

even ter verduidelijkheid, ik snap dat hij nog een nachtvoeding nodig heeft/moet krijgen. maar snap niet dat er 's nachts zo kort op zit.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Begrijp ik dat jouw baby kunstvoeding krijgt? 120+4?? Is dat de hoeveel heid water en de schepjes?

Het is niet duidelijk waarom baby's soms vaker 's nachts komen en soms vaker overdag. Feit is dat het zo is en dat het ooit veranderd in een goed dag- en nachtritme. Hoe meer je je baby in dit ritme wilt dwingen hoe lastiger dat gaat.

Als je het los laat en meegaat met je kind komt het in de meeste gevallen vanzelf goed. een logische verklaring voor dit gedrag heb ik niet. Sorry,

groet
    Linda

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hoi linda,

ja thijs krijgt idd kv, ik vind het ook niet erg het ritme wat hij nou doet. hij is nog erg jong, dus vind het nog prima. maar vind het vreemd overdag wel om de 4 uur en s nachts niet.

maar nu ik deze vraag heb gesteld, heeft hij om 19 uur zn laatste voeding gehad en 's nachts om 2 uur weer en toen om 6 uur weer. beide voedingen waren 150+5.

Deel Deze Pagina