Waarom stoppen de meeste na een zwangerschap met de pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door natascha25, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Het valt mij op dat een hoop vrouwen na een zwangerschap ziek worden van hormonsters. Dus gaan ze vaak op zoek naar alternatieven of slikken niets. Ik ben ook zo een vrouw haha. Ben benieuwd wat jullie reden is.

    Ik werd er neerslachtig van en kreeg enorme hoofdpijn. Voelde me gewoon ziek. Nu ik niets slik heb ik behoorlijke PMS klachten maar die neem ik voor lief.
     
  2. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Omdat door een zwangerschap je hele hormoonhuishouden 180 graden kan draaien ;) Dus waar je voor je zwangerschap bijv goed tegen de pil kon, kan het zo zijn dat je dat nu meer niet kan.
     
  3. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Dat was hier idd ook. Heb nu de implanon en dat gaat beter.
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Ongeveer 10 weken na mijn eerste bevalling ben ik vol goede moed begonnen met mijn vertrouwde pil, die ik al jaren voor de kinderwens naar volle tevredenheid had geslikt. Pakte dat even anders uit ;)...

    Binnen 2 weken werd ik ernstig ziek, een leverontsteking, heel zeldzame bijwerking van pilgebruik. Ben helemaal binnenste buiten gekeerd, maar geen andere oorzaak voor kunnen vinden, dus de pil is als boosdoener aangewezen. Ben bijna 3 maanden geel geweest, kilo's afgevallen, gek geworden van de jeuk, en het uiteindelijke herstel heeft zeker nog een half jaar geduurd. En nu mag ik nooit meer van mijn leven een anticonceptie pil gebruiken ;) (niet dat ik zelf het risico nog eens zou willen lopen!).

    Blijkbaar had de zwangerschap mij van 'binnen' zo drastisch veranderd dat dit zo kon gebeuren.

    Helaas met mijn eigen cyclus nu erg veel last van PMS :(, dus ik vind het echt hormonsters ja... Kleine troost dat het me in ieder geval instaat heeft gesteld mijn lieverdjes te krijgen.
     
  5. loekie1981

    loekie1981 Bekend lid

    1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Omdat ik geen hormonen meer wilde. De 1e zwschap heeft 2,5 geduurd. Ik geef oa de pil hormonen de schuld. Na de bevalling dus een koperspiraal genomen. Die beviel zo goed dat ik het áls ik nog eens mag bevallen, neem ik m weer. Hoewel ik de pil voorheen ook ideaal vond...
     
  6. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Ik vind het gewoon bende en we wilden misschien nog een tweede kindje.
    Na deze zwangerschap wil ik het ook nooit meer slikken.
     

Deel Deze Pagina