Waarom temperaturen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door maryflair, 13 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Hoi,

    Als je weet dat je eisprong op dag 13/14 wat is dan het nut van je temperatuur meten?
    Of is dat meer als.je onregelmatige bent.
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is om zekerheid te hebben wanneer je die niet weet als je bijv geen echo opvolging hebt.
    En ik kon ook altijd zien wanneer ik ongesteld werd dmv het tempen
     
  3. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    #3 maryflair, 13 mei 2022
    Laatst bewerkt: 13 mei 2022
    Wat bedoel je met echo opvolging?
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Dat je alleen zeker kan weten of er een eisprong heeft plaatsgevonden als er met een echo is bevestigd dat de eisprong heeft plaatsgevonden.
    Dit kan ook door progesteron te laten prikken (echter weet je dan niet de dag zeker) en dus dmv temperaturen, wanneer je dus wel bijna zeker de eisprongdag weet (mits op juiste eijze getempt uiteraard).
     
  5. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Ok maar je kan het dus niet zien aankomen alleen bevestigen dat deze is geweest.
    Volgens mij gynaecoloog heb je altijd een eisprong als je regelmatig ongesteld bent. Ik vraag mij gewoon af waarom ik zou temperaturen. Wil graag weten wanneer mij eisprong is maar dat kan niet met temperaturen maar beter ovulatietesten toch.
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Met temperaturen weet je achteraf wanneer je eisprong is.
    Ook weet je dan hoe lang je lf is en of die goed in lengte is.
    Met ovulatie testen weet je idd wanneer je lh piek is en naar verwachting zou je eisprong uiterlijk 2 dagen daarna moeten zijn. Echter is een lh piek geen zekerheid dat je eisprong ook daadwerkelijk gaat volgen.
    Soms volgt er geen eisprong, maar krijg je na een paar dagen een nwe lh piek waaruit de eisprong volgt.
     
    Fearfull en maryflair vinden dit leuk.
  7. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vind temperaturen ook echt niet nodig in het begin van zwanger willen worden. Dat kan altijd nog als het langer duurt. Ik wilde daar echt niet allemaal mee aan de slag toen we er niet voor gingen en het is meestal ook niet nodig.
     
  8. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.696
    113
    Vrouw
    Ik heb tijdens zwanger worden van mijn derde veel gelezen over temperaturen of andere methoden om je cyclus te monitoren. Daarin bleek afscheiding ook een heel goede methode. Temperatuur meten is vrij intensief en zorgt ervoor dat je wakker wordt met meteen de modus zwanger willen worden. Ik vond de data super leuk om te zien, maar het beïnvloedde teveel mijn stemming. En ook mijn nachtrust, haha.

    In de meeste gevallen volgt er "gewoon" een eisprong na een positieve ovulatietest. Dat je dan niet precies weet hoeveel dpo je bent is niet per se zo erg.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  9. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Ik heb het bij mijn derde gedaan.

    Mijn redenen? Bij mijn tweede had ik een regelmatige cyclus van rond de 29 dagen, maar uitgerekend de maand dat ik dus zwanger werd van haar een veel langere. Maar... dat wist ik natuurlijk niet. Ik ging me zwanger voelen bij dag 27, maar ik heb tot dag 40 (!) moeten wachten op een positieve test (en ben bij termijnecho ook een week teruggezet). Ik vond dat zo zenuwslopend (en verspilling van zw-testen) dat ik graag meer zekerheid wilde hebben over de eisprong toen ik daarna zwanger begon te worden, zodat ik zou weten wanneer het zin zou hebben om een test te gaan doen.

    En het had ook wel wat, dat ik aan mijn temperatuur ging zien dat het gelukt was ;)
     

Deel Deze Pagina