Waarom wordt je vruchtbaarder door HSG?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vruchtje24, 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    12.958
    408
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

    Waarom word je vruchtbaarder door HSG? Mijn gyn zei dat maar ben vergeten te vragen waarom. Misschien dat jullie het weten?

    gr vruchtje
     
  2. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Omdat misschien je eileiders beter open zijn. En het schijnt dat de vloeistof die ingespoten wordt, je vruchtbaarder maakt. Bewezen is het volgens mij niet.
     
  3. Niet meer actief

    Aha dat heeft de gyn vanmiddag bij ons nog uitglegd. Door de vloeistof die ingespoten wordt worden de eileiders " door geblazen" Hierdoor worden de eventuele blokkades door bloedpropjes van de menstruatie ( die daar per ongeluk komen) weggewerkt en kan het ei beter de eileiders passeren . En inderdaad de kans dat je dan sneller zwnager raakt is groter.
    De contrast vloeistof bevorderd niet zelf je vruchtbaarheid maar het kan helpen bij het open maken van de eileiders.
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Er is inderdaad een vloeistof die je vruchtbaarder zou maken, maar verder is het niet bewezen.
     
  5. bengel

    bengel Niet meer actief

    mijn hsg was eind april en nog niet zwanger....dus hoeft neit
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nee, idd. mijn hsg was in oktober en ben in Juli zwanger geworden.
     
  7. Sara1976

    Sara1976 Actief lid

    11 jul 2006
    233
    0
    0
    Mijn gynaecoloog vertelde mij ook dat veel vrouwen binnen 3 maand na een HSG zwanger raken, maar ik heb ook niet gevraagd waardoor dit kwam.
    Mag ik vragen waarom jij zo'n onderzoek krijgt? Ik zou het krijgen, omdat ik een jaar na mijn miskraam van vorig jaar nog niet zwanger was. Maar net voor het onderzoek bleek ik zwanger. Helaas is ook dit weer misgegaan, dus zullen we wel weer een jaar moeten wachten voor de gynaecoloog iets wil gaan doen. Want ik heb immers bewezen dat ik zwanger kan worden.
     
  8. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had dit toen ook gehoord voordat ik zelf de HSG had gehad. Zoals anderen al zeggen kan het zijn dat er evt iets kleins in de weg zit, wat er met doorspuiten van die vloeistof uitgaat. Dit kan natuurlijk de kans wel vergroten na je HSG áls dit het geval is. Wb die vloeistof.....geloof dat je 2 soorten hebt...1 op waterbasis en 1 op oliebasis (zeker weten doe ik dit niet). Volgens sommigen zou die op oliebasis de kans verhogen, maar dit is zeker nooit bewezen. Mijn gyn vertelde toen dat ik hier niet van uit moest gaan. Tuurlijk eigenwijs en stiekem hoop je dat je in die maanden na de HSG zwanger raakt, maar helaas....bij mij ook niet het geval. Ben ruim een jaar later zwanger geraakt via IVF.
    Heel veel succes met het onderzoek...hopelijk ben je snel daarna zwanger!

    Eva.
     
  9. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    12.958
    408
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bedankt allemaal voor de reacties en informatie! Ik reken er zelf ook zeker niet op, maar het zou leuk zijn natuurlijk.

    sara: ik krijg zo een onderzoek omdat wij nu 2 jaar bezig zijn en slik nu 6 maanden clomid en dit is de volgende stap hsg. Misschien komen we in aanmerking voor IUI over 3 maanden maar dan moeten we sowieso eerst hsg gehad hebben.

    gr vruchtje
     
  10. Sara1976

    Sara1976 Actief lid

    11 jul 2006
    233
    0
    0
    Hoi Vruchtje!

    Nou ik hoop voor je dat het snel weer gaat lukken voor je!
    Het is je gegund!
    Zie in je onderschrift dat je in mei een miskraam hebt gehad? Wij zijn nu bijna 2 jaar bezig, maar heb 2 miskramen gehad, en moet het steeds weer een jaar proberen na de miskraam, daarvoor geen MMM. Gek dat gynaecologen er zo verschillend mee omgaan.
    Wens je heel veel succes!

    Liefs Sara
     
  11. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    12.958
    408
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Sara,

    Ja klopt heb inderdaad in mei miskraam gehad! Maar ben daarvoor en erna niet meer zwanger geraakt.

    Is bij jou man alles verder goed?

    Ook ontzettend erg voor jou dat je al 2 keer miskraam hebt gehad. Hoop dat het snel lukt en dat het dan ook veilig 9 maanden blijft zitten.

    liefs vruchtje
     
  12. Sara1976

    Sara1976 Actief lid

    11 jul 2006
    233
    0
    0
    Omdat ik een jaar na mijn 1e miskraam zwanger ben geraakt (2e miskraam) krijgen wij i.p geen onderzoeken. Gynaecoloog gaat ervan uit dat alles gewoon goed is. De tijd die we bezig zijn, bijna 2 jaar, telt voor hem niet, ik kan immers zwanger worden zegt hij.
     
  13. Sara1976

    Sara1976 Actief lid

    11 jul 2006
    233
    0
    0
    Zie in je onderschrift dat het HSG onderzoek goed was, fijn!
    Is verder ook alles goed bij jullie? Heeft je man ook onderzoek gehad?
     
  14. Oleole

    Oleole Niet meer actief

    Wat herkenbaar allemaal. Ik ben nu ook iets meer dan twee jaar bezig en 5 rondes clomid verder. Mijn volgende stap is ook HSG al de uitslagen goed zijn krijg ik voor wederom 6 maanden clomid en dan pas volgt een volgende stap. Ik zit nu op mijn duivels te wachten dan pas mag ik de rongenafdeling bellen. Zie er wel tegen op omdat fert. arts zei dat het pijnlijk kan zijn.....

    Succes!
     

Deel Deze Pagina