waarschijnlijk toch kma

Discussie in 'Voeding' gestart door makey, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    hij had al vanaf zijn geboorte (aantal dagen erna) eczeem en ontzettende krampje over getsapt op omneo voor de krampjes ging beter dus verder nietmeer bij stilgestaan behalve dat hij ontzettende jeuk had ooveral eb erg krabte , smeerseltje hier van dokter en smeerseltje daar niks hielp.
    HA had al een keer gezegd misschien moe tjehet in de voeding zoeken ik tegen cb gezegd nou nee eczeem was niet erg genoeg :( :evil: :evil: , moest (preventieve ) ha gaan geven :( (staan op de verpakking alleen vanaf de geboorte anders heeft t helemaal geen zin maarja) deed dit al een week moet t 2weken doen. hielp natuurlijk niks (logisch) Heb toen intensief ha van fr*so gekocht en prompt na 1 week al veel minder eczeem , ik cb gebedl (moest ik na 2 weken doen en dan zou hij bepalen of ik op intensief kon overstappen) maar dat was ik al t duurde mij te lang (alles in de zorg duurt te lang :x )
    Ik vertelde dat hij er baat bij had ik moet nu doorgaan (eleminatie/provecatie) en moet begni sept terug en dan moet ik gaan provoceren (hij ging zeggen waarmee)
    Ryan had namelijk al eens een danoontje gehad en daar reageerde hij erg op met de eczeem dus km ligt voor de hand.
    wordt af en toe wel knetter van dat CB maar ja , het moet wel zo want anders krijg ik de voeding ook niet vergoedt, want van die prijs wordt je ook niet echt vrolijk, iemand ervaring bij sorgente? deze zit namelijk aangesloten bij mijn verzekering.

    Ergens hoop je natuurlijk dat dat t niet :cry: is maarja het heeft nu (waarschijnlijk) een naam en dan kun je er wel wat mee en rekening mee houden.

    :idea: ps heeft iemand tips wat betreft broob wasnt dan mag hij nu ook een deze maanden gaan krijge maar als t kma is is gewoon brood geen optie iemand tips? (wat ook eetbaar is voor een kind want bv glutenvrij kun je iemand zn hoofd vaak mee inslaan zo hard dat t is.)
     
  2. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    je hebt het cb niet nodig hoor om een kma aan te tonen. ga gewoon naar je huisarts en bespreek het met hem. Dat kan vaak veel sneller gaan.

    O even je brood vraag. er bestaat koemelkeiwit vrij brood, ik weet niet of je je boodschappen bij albertheijn doet, maar die hebben op hun site een lijst staan met koemelkeiwit vrije producten.
    Succes!
     
  3. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Wat is KMA?
    (ow sorry, nu heb ik het door, koemelkallergie.. :( )
     
  4. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ja bumbaloe dat klopt maar nm ha zei dat ik dat via het cb moest regelen zon verklaring voor de verzekering. ik betaal het nu gewoon zelf de voeding maar kan het als het aangetoont is dat het kma is vergoedt krijgen en aangezien we toch al mega veel premie betalen wil ik t wel vergoedt krijgen.

    oke dank je wel ah ik zal eens kijken in de schappen kom er regelmatig. Wanneer ga je eigenlijk brood geven maand of7?
     
  5. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Raar dat je huisarts dat zegt want ik kon nadat ik gestopt was met bv (bij 8 maanden) gewoon een verklaring van hem krijgen. Het Cb mag geen recepten uitschrijven.
    Hypoallergene voeding krijg je niet vergoed, maar nutramigen of neokate oid wel. Pepti of dezelfde variant van Friso daarvan weet ik niet of je hem vergoed krijgt.

    Als je kindje allergisch blijkt en zo wie zo ivm het eczeem zou ik heel voorzichting gaan bijvoeden. Brood kan met 7 maaden, maar je moet rustig aan introduceren zodat je kunt zien wat eventueel reacties geeft.
    Als het goed is kun je via het cb een bokeje/foldertje krijgen over voedsel introductie bij allergische kinderen.
     
  6. brennied

    brennied Fanatiek lid

    10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Makey, ik weet precies wat je doormaakt met al die cb's en huisartsen die het goed denken te weten. Milou had ook echt erge eczeem. Na 6 maanden eindelijk aan kunnen tonen dat het kma was en op de Nutramigen overgestapt via de kinderarts. Ze kwam ook niks meer aan. Na de Nutramigen kwam ze ineens weer in een week tijd 350 gram aan, inhaalslag dus. Maar goed...na een week of 6 was d'r eczeem zo goed als weg en nu een heerlijk babyhuidje :D . Wij krijgen nu de voeding van Sorgente thuisbezorgd en het ziekenfonds betaald de rekening. Wij zien er niks van. VAn de kinderarts moesten we eigenlijk ook weer na een maand Nutramigen gaan provoceren maar ik heb toen heel duidelijk gemaakt dat ik dat dus echt niet deed. Milou kwam eindelijk weer aan en d'r huid knapte op...duidelijker kon toch niet.

    We lopen ook bij een dietiste voor het bijvoeden. Brood mocht milou pas met 9 maanden. Gewoon brood hebben we gegeven en ze gaf in het begin een kleine reactie maar niet noemenswaardig. Na een paar dagen waren de plekjes weg en nu eet ze gewoon brood. D'r lichaam is blijkbaar sterk genoeg om het kleine beetje melk uit brood te verwerken. Met groenten en fruit moest ik eerst alles vers maken zodat er geen conserveringsmiddelen in kon zitten waar ze een reactie op kon krijgen. Anders weet je nog niet waar het eczeem van komt. Maar ook pas met 6 maanden begonnen met fruit en groente.

    Het komt echt allemaal goed! Ik voelde mee ook zo hulpeloos en machteloos. En er zelf hard achteraan lopen want al die doktoren denken het allemaal te weten maar jouw gevoel is het allerbeste! Sterkte!
     
  7. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Friso Intensief werd door mijn verzekering gewoon vergoedt.

    Wat betreft brood: Je hebt Alison brood, dat is zonder toevoegingen (dus ook zonder koemelk)

    Bij de AH heb je ook moutbrood (dat is op basis van soja, maar dat is uittesten omdat soja ook allergeen is)
     
  8. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    dank julie wel!

    De verzekering vergoedt ook friso intensief ha (zeg maar pepti)

    nu even afwachten, tis fijn dat je wat aan die eczeem kan doen maar dat t waarschijnlij kma is vindt ik toch minder je ontneemt m toch kwa voedingsstoffen toch?
     
  9. Gul

    Gul Actief lid

    27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Mijn zoon heeft ook een lichte vorm van kma gehad. Dus hij mocht gewoon brood (en later ook smeerkaas) eten.
    Je hebt op dit moment allerlei producten van soya bonen, die de zuivel kunnen vervangen.
    Je hebt lang houdbare vla, maar je hebt ook in de koelvak alpro "yoghurt" die dus van soya is gemaakt van de smaak perzik en bessen. Je hebt soya melk (wat ie dus vanaf 1 jaar kan drinken) met diverse smaken. Je hebt nu zelfs soya producten die je in het eten kunt doen of zelfs pannekoek van kunt maken. Dus wanneer je kleintje toe is aan meer vast voedsel heb je op dit moment genoeg alternatieven om te geven. Enige nadeel is wanneer je kleintje (zoals die van ons) alleen maar alpro perzik smaak lust bijvoorbeeld en die constant drinkt als de winkel waar je het constant koopt die net uit hun assortiment haalt. We moeten nu 15 tot 20 minuten rijden naar een grote AH om die melk in te kopen. Gelukkig is het lang houdbaar en doen we nu een paar dozen tegelijk kopen.
     
  10. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Quinn heeft ook KMA. Ik heb via mijn huisarts alles geregeld en het CB was zeer meewerkend en zij hebben een dietiste enzo geregeld.
    Quinn kreeg tot 9 maand Nutramigen, maar zijn eczeem was daar niet mee weg. Pas toen ik overstapte op soyavoeding verdween zijn eczeem zo goed als. (behalve in zijn knieholte)

    Brood bestel ik bij de Echte Bakker. Meestal een aantal halfjes die ik dan invries.
     
  11. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    zijn eczeem is dus verdwenen met de friso intensief (net als pepti) hij heeft alleen nog een erg droog huidje maar dat zal waarschijnlijk zo blijven en wat gevoelig bv met warmte heeft hij snel warmte uitslag (zelf heb ik ook een gevoelige huid dus zou hij t niet van een vreemde hebben)
    hij heeft (had!) eczeem op zn armen (niet in de ellebogen) borst buikje en boven been en soms op zijn onderbeentje en later op zn rug en met de ha voeding verdween het met 2 a 3 weken was alles weg,
    Ben dan toch bang dat het idd kma is.
    Hoe zit dat trouwens want hij is bijna 6 maanden en zou over mogen stappen op nr 2 maar dan mogen ze toch maar 600ml drinken?
    hij drinkt 4 keer 210/7 ook natuurlijk omdat hij verder nog geen bijvoeding krijgt (wil na het proveceren zeker ermee beginnen.
     

Deel Deze Pagina