Waarschijnlijk weer een miskraam (5 weken)

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nien92, 27 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

    Ik zit op dit moment in een rollercoaster en ben benieuwd of iemand zich in mijn verhaal herkent. In juni vorig jaar heb ik een MA gehad met ruim 11 weken (dacht zelf 14 weken te zijn). Uiteindelijk een hele lange nasleep met uiteindelijk een curettage. Voor deze MA-zwangerschap ook een hele vroege miskraam gehad. Nu heb ik vorige week woensdag positief getest, maar de aanloop naar nod had ik al roze verlies. Dat is na een paar dagen gestopt tot ik maamdag weer bruinverlies kreeg. Oud bloed. Dus eigenlijk meteen geaccepteerd dat het een miskraam zal worden (gevoel zei dat eigenlijk ook al toen ik de test in handen had). Nu is er nog steeds geen rood bloed te zien. Had echt verwacht dat het door zou breken. Het blijft bij bruin en dat wordt ook minder. Ik heb vanmorgen met de verloskundige gebeld (had al een afspraak voor 11 maart met 7 weken). Ik maak me toch zorgen om een bbz. Vanmorgen gaf de Clearblue test nog steeds 1 tot 2 (maamdag gaf deze 2 tot 3 aan wat ik zelf al wel snel vond)weken aan maar het streepje op de kruidvattest lijkt juist weer wat donkerder. Heel raar. Vooralsnog denk ik foute boel hoor, maar gezien de nasleep na mijn MA met een curettage word ik toch erg onzeker. De verloskundige was heel lief. Ze wilde ook het liefste vandaag een echo doen, maar het is echt nog te vroeg. Daarom hebben we afgesproken om aanstaande woensdag een echo te plannen en deze ook sowieso te laten staan ook al zet het bloeden toch door. Ik ben gewoon heel erg bang dat het niet op de juiste plaats zit, heb ook wel echt een trekkend gevoel t.h.v. linker eierstok. Ik weet ook niet welke rol de curettage hier nog in speelt. Echt moeilijk. Sinds gisteren verwacht ik gewoon rood bloed maar dat komt maar niet. Met de pech die ik heb kan ik op dit moment alleen maar aan een bbz denken.

    Wie heeft zoiets ook meegemaakt? En weten jullie hoe lang er tussen oud bloed en helderbloed kan zitten?

    Alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal..
     
  2. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hé ik zag je berichtje..
    Herken de onzekerheid heel goed en het weinige vertrouwen in je lichaam na miskramen en een MA. Heb zelf in 2019 2 vmk gehad en in mei een MA met 9,4 waar ik ook een curretage nodig had.

    Als ik het goed begrijp heb je dus al ongeveer 2 weken wat bloedverlies. Eerst roze en daarna oud.. Volgens mij zijn dat geen alarmerende tekenen van een dreigende miskraam. Je testen lopen wel gewoon mooi op toch? :)

    Ik had zelf ook een zeurend gevoel aan één kant begin van deze zwangerschap. Bleek achteraf een cyste te zijn. (Het geel lichaam zit nog in je eierstok waar het eitje uit kwam, dat kan ook erg zeuren en zeer doen) Daarnaast had ik ook de hele tijd een soort gevoel van dat ik ongesteld moest worden. Maar zoals je aan mijn banner ziet, gaat alles vooralsnog goed. Dus dit waren geen dingen die perse betekenen dat het verkeerd zit.

    De CB wekenindicator is moeilijk idd. Hij wil nog wel eens op de wipwap zitten en als je dan net even wat meer of minder gedronken hebt, kan dat nog een groot verschil maken zo vroeg.
     
  3. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Hee! Lief dat je reageert!

    Nee het bloedverlies is sinds vorige week maandag. Dus iets minder dan twee weken, maar het is begonnen met roze. Toen een paar dagen weggeweest en sinds dinsdag bruin. Nu weer bijna niks meer. Jij had geen bloedverlies met die cyste toch?

    Ik vind die CB echt raar. Het zou niet moeten kunnen toch een week na nod?
    Het lijkt me sowieso niet goed dat hij terugloopt van 2 tot 3 naar 1 tot 2. Kruidvattest geeft een knaller(meer dan de dagen hiervoor)...

    Proficiat met de zwangerschap! Ik ben blij om te horen dat het ook goed kan gaan met een soortgelijke voorgeschiedenis. Dat geeft mij ook weer hoop.
     
    spannend123 vindt dit leuk.
  4. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja die CB kan ik ook altijd weinig van maken. Bij deze zwangerschap gaf hij zelfs niet zwanger aan terwijl de kruidvat test al een duidelijke streep had. Baalde want deed hem juist zodat ik het mijn vriend kon laten zien. Maar paar dagen later zei hij wel 1-2. Het is volgens mij maar net hoeveel dat streepje binnenin oplicht. Ik heb toen die van niet zwanger open gemaakt en bekeken. Zag er wel een streep op maar blijkbaar net te licht voor het sensortje. Het is uiteindelijk ook geen hoogwaardige technologie die testen.

    Hoop voor je dat er woensdag al iets te zien is!
     
    Nien92 vindt dit leuk.
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Die cb testen vind ik zo vervelend, heb ik nooit meer gedaan.

    T kan eigenlijk nog alle kanten op hoor, wil je heen valse hoop geven. Maar t kan nog steeds goed zitten. Bij mijn zoontje heb ik helse krampen en helderrood bloedverlies gehad met 5.3 wk. Op echo was wel n vruchtje te zien maar zonder hartactie. Moest 1.5 wk wachten of t vanzelf kwam of niet. Echo en toch kloppend hartje en hij is nu bijna 8! Overigens had ik bij die zwangerschap eerst bruinverlies gehad waardoor ik dacht ongi te zijn.

    Het kan dus ook goed gaan mer bloedverlies maar ik begrijp jouw gevoel heel goed. Bij mijn ma vorig jaar kwam er na de slechte echo een beetje oud bloed maar heeft nooit doorgezet. 6 wk gewacht en helemaal niks gebeurd, toen n curettage gehad.

    Deze zwschap aan t begin 2x lichtbruinverlies en hele nacht niet geslapen ondat ik dacht dat t weer mis zou gaan, maar ze is er en morgen 8 weken.

    Ik duim voor je dat t goed zit en je iig geen bbz hebt!
     
  6. applejo

    applejo Bekend lid

    14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Wat onzeker zeg en verevelend...
    Heb je ook een foto van je andere test?
    En op hoeveel dpo denk je te zitten
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Mijn voorgevoel bbz zat helaas goed, eerst bloedverlies, toen bruinverlies. Alleen bleven testen bij mij oplopen. En vanaf de eerste positieve test zei ik: dit zit fout, toen de knalpositieve test na bloedverlies zei ik: dit is een bbz. Ik hoop echt dat als je een miskraam krijgt, het een volstrekt normaal verlopende is. Dat t niet dubbel fout is zeg maar, t is al ellendig genoeg op zichzelf zonder spoedoperatie of mtx injectie.
     
  8. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    @sarah28 @applejo @GroeneBomen Lief dat jullie nog reageren. Inmiddels is er veel gebeurd in een week tijd.

    Ik ben gisteren naar de huisartsenpost gegaan, omdat ik toch verhoging had en me echt niet goed voelde. Die angst voor bbz was echt enorm. Bijna flauwvallen etc. Gelukkig namen ze het serieus en ben ik meteen doorgestuurd naar de gynaecoloog in het ziekenhuis. Ik wilde gewoon echt weten waar ik aan toe ben. Dat het geen zwangerschap meer was dat was duidelijk. Gelukkig ook geen bbz. Ze heeft ook goed naar de eierstokken gekeken, maar in de baarmoeder zag ze iets heeeeeel kleins. Ze nam me echt serieus en ik kon het gewoon niet geloven. Dit is een ander ziekenhuis dan toen met de nasleep van de MA en curettage en zo. Voortaan ga ik altijd naar dit ziekenhuis!
    Het was een hele prille zwangerschap die heel vroeg weer is beëindigd(Wat ik al wist). Ze kon me alleen niet vertellen of er nog meer bloedverlies aankomt of dat het bij bruinverlies zou blijven. Dit vond ik wel raar, want het moet er toch uit? Inmiddels is het bloeden ook begonnen en daar ben ik heel blij om. Ik ben in ieder geval opgelucht nu! We hebben wel een verwijzing gekregen voor de fertiliteitsarts aangezien dit dus de derde keer was dat het niet goed was(2 vmk en 1 ma). Ben benieuwd naar de onderzoeken etc.
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    @Nien92 wat ontzettend rot dat het toch fout is maar wat een opluchting dat het wel op de goede plek zit en dat het bloeden begonnen is. Ik hoop dat je snel schoon bent en vooral dat de fertiliteitsarts jullie verder kan helpen. Wel ontzettend verdrietig dat het weer mis is :(
     
    Nien92 vindt dit leuk.
  10. velena

    velena Bekend lid

    7 jun 2017
    750
    543
    93
    Vrouw
    Sterkte! En alle hoop houden hoor! Het kan na 2 vmk en een ma alsnog gewoon pech zijn en de volgende keer helemaal goed. Hier ook het nodige meegemaakt, weet hoe je je voelt. Liefs!!
     
    Nien92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina