waarschuwing baby luuf

Discussie in 'Meld onveilige producten en situaties' gestart door Paprikaas, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paprikaas

    Paprikaas Bekend lid

    16 jun 2013
    555
    5
    18
    #1 Paprikaas, 14 okt 2014
    Laatst bewerkt: 14 okt 2014
    Voor de ouders die baby luuf gebruiken. Wees gewaarschuwd als je kind het binnen krijgt kunnen er ernstige bijwerking ontstaan! L. had vanavond het potje luuf (wat ik net had gesmeerd en nog open stond) in zijn mond gestopt en er een lik van genomen. Je zou denken kan geen kwaad maar na de hapost gebeld te hebben die rivm hadden gebeld die weer de toxicoloog hadden gebeld moest ik me kind meteen uit bed halen en rechtop vervoeren naar de hapost. De tong neemt de oliën in de luuf zeer snel op, maar door de oliën kan je kind veel speeksel aanmaken (te veel!) Waardoor hij dus kan stikken..ook verwardheid benauwdheid en duizeligheid zijn bijwerkingen... arts was verbaasd over hoe gevaarlijk dit is en zei dat het met een sisser is afgelopen. wss omdat ik het snel van zijn tong heb geveegd.
     
  2. laura123

    laura123 Fanatiek lid

    18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo dat is wel schrikken zeg ! Gelukkig dat je er op tijd bij was en gelijk gebeld had!!! Nu alles goed met de kleine?
     
  3. Paprikaas

    Paprikaas Bekend lid

    16 jun 2013
    555
    5
    18
    Ja hij was wat stonend de eerste 1 1/5 uur mja kon ook doordat ie uit zijn slaap gehaald was...maar vandaag weer even vrolijk zoals altijd..
     
  4. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Gelukkig is alles goed gegaan.
    Wat zal dat eng zijn geweest.
    We zijn gewaarschuwd, wist niet dat het zo gevaarlijk was!
     
  5. Grootsgezin

    Grootsgezin Actief lid

    15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal

    Top dat heb dit hier meld! Ik zou dit ook niet 123 verwachten. Gelukkig is alles goed!
     
  6. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou zo'n reactie eerlijk gezegd juist wel verwachten op iets dat zo sterk ruikt.

    Gelukkig goed afgelopen!
     
  7. Miepske1980

    Miepske1980 Fanatiek lid

    29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Gelukkig dat het goed is afgelopen!
    Goed dat je het meld. Ik heb dat spul hier ook in huis voor mijn oudste dochter van 7. Gelukkig nog nooit geen ongelukjes mee gehad. Maar ik ga het nu niet meer gebruiken voor de jongste!!!
    Zijn er goede alternatieven eigenlijk?
     
  8. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Dat is schrikken zeg, Paprikaas. Inderdaad fijn dat het goed is afgelopen! We hebben het even met de NVWA overlegd en zij laten weten dat je het kunt melden bij het Nederlands Bijwerkingen Centrum (Lareb) via hun website: Lareb - Home. Mocht het daar nog niet bekend zijn, help je zo meteen mee aan de veiligheid van geneesmiddelen.

    In de bijsluiter van Luuf staan duidelijke waarschuwingen dat het product niet ingeslikt mag worden. Wanneer dat toch per ongeluk gebeurt, dan staan er aanwijzingen wat te doen. Direct raadplegen van een arts is zo'n aanwijzing en dat heb je ook gedaan. Prima gehandeld dus!

    Miepske1980, het lijkt me geen reden om Luuf helemaal niet meer te gebruiken, je moet er alleen op letten dat kleine kinderhandjes er niet bij in de buurt kunnen komen om er een lik van te nemen.

    Groet, Angela
    VeiligheidNL
     
  9. Paprikaas

    Paprikaas Bekend lid

    16 jun 2013
    555
    5
    18
    Idd staat erin dat je een arts moet raadplegen maar er ging toch wel een uur overheen voordat ik te horen kreeg dat de eerste 2 uur gevaarlijk zijn en hij had kunnen stikken. Mss handig om die waarschuwing duidelijk in de bijsluiter te zetten!..ik ga morgen even kijken naar die link...

    Je kan mss de luuf op de voetzolen smeren en er sokken overheen doen hoor dat dat ook schijnt te werken
     
  10. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Bed air voor de tip!
    Ik zal dus extra allert zijn.

    Goed dat je zo snel gehandeld hebt en dat je de hap had gebeld!
     
  11. sjanniee

    sjanniee Fanatiek lid

    15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Dat ze LUUF ooit hebben uitgevonden, kan ik met mijn pet niet bij. Het spul is zeer gevaarlijk voor kinderen, en ik heb het dan ook nog nooit gebruikt bij mijn dochtertje. Dat spul komt mijn huis niet in.
    Er zijn veel veiligere en betere middelen dan die hele LUUF>
    Gelukkig is het met een sisser afgelopen, maar ik zou je aanraden het gewoon nooit meer te gebruiken. Het is echt pure rot spul.
     
  12. Jolina

    Jolina Niet meer actief

    Jeetje..... Heftig hoor. Wist dit ook niet.
     
  13. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    Beetje overtrokken reactie. Ik heb dit altijd gebruikt zonder problemen, zolang je er maar op let dat er geen kinderhandjes in de buurt zijn.

    Gewoon gebruiken en als je er toch geen goed gevoel meer bij hebt, dan niet. Maar Luuf werkt verder prima.
     
  14. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit idd. Zelf altijd heel erg tevreden over Luuf voor kinderen.
     
  15. Eki

    Eki Fanatiek lid

    20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Mee eens. Werkt hier prima, je moet het alleen niet opeten, maar das wel met meer dingen ;)
     
  16. Wachtende

    Wachtende Fanatiek lid

    29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Altijd voorzichtig zijn met geneesmiddelen...kids mogen het dus niet kunnen eten...
     
  17. godblessed

    godblessed Bekend lid

    11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland

    Precies dat zijn meer dingen waar ze heel ziek van kunnen worden altijd uit bereik van kinderen houden . ben blij dat het goed is afgelopen
     
  18. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Wat een overdreven reactie zeg?! ;)
     

Deel Deze Pagina