Wachtbankje adoptie

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Sanst, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanst

    Sanst Actief lid

    29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Ik heb maar een nieuw onderwerp geopend, omdat andere gesloten waren.

    Wij hebben oktober de 1e bijeenkomst gehad en nu is het wachten op de volgende 5 bijeenkomsten. Wij zijn erg enthousiast geraakt. Wie zit er ook op het wachtbankje. Lijkt mij leuk om ervaringen uit te wisselen.

    Gr Sanst
     
  2. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Oh spannend! Weten jullie al welk land?
    Ik ben niet zo bekend met de procedure van adoptie..
     
  3. Sanst

    Sanst Actief lid

    29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze voorkeur heeft China. We hopen in mei met de voorlichtingsbijeenkomsten te kunnen beginnen. Liever eerder natuurlijk, maar dat is afwachten.
     
  4. twoboys

    twoboys Fanatiek lid

    30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ons wachtbankje is al poosje terug hihi..

    In 2011 mochten wij met ons zoontje uit CHina terug komen..

    Heel veel succes met de VIA! Heel veel info om goed in je op te nemen.

    Vragen pb staat altijd open :)
     
  5. Sanst

    Sanst Actief lid

    29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo twoboys,

    We hebben vorig jaar eerder contact met elkaar gehad. Leuk dat je reageert. Ik stuur je een PBtje.

    Gr Sanst
     
  6. Sanst

    Sanst Actief lid

    29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    zit er verder niemand op het wachtbankje voor adoptie? Jammer.
     
  7. Kymmie

    Kymmie Actief lid

    15 apr 2014
    193
    1
    16
    Wij zitten nog niet op die bankbank. Moeten de eerste voorlichting nog doen want hebben pas vorige week de aanvraag op de post gedaan.

    Wel willen we sowieso graag adopteren. Ik ben zelf ook geadopteerd, en ben heel blij dat mijn man dit ook altijd al heeft gewild.

    Voor welk bemiddelingsbureau willen jullie gaan?
     
  8. twoboys

    twoboys Fanatiek lid

    30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    WIj zijn door Kind en TOekomst bemiddeld. Mijn ervaring is dat deze niet altijd transparant werken. Je krijgt geen inzicht in gemaakte kosten. Krijgt geen up to date medische dossiers en zijn amper bereikbaar. Wij hebben ons er niet aan gestoord maar weet uit de mensen die ik 'ken' via fb of in real life, dat zij daar nooit meer mee in zee willen gaan.

    Meiling en Wereldkinderen bemiddelen ook China.
     
  9. twoboys

    twoboys Fanatiek lid

    30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ook vermelden zij niet dat je met meerdere sn combinaties moet gaan denken aan sydromen. TErwijl dat bij hen gewoon heel duidelijk is. We hebben jheel wat spannende weken doorstaan om te achterhalen of ons zoontje dat wel of niet had.
     
  10. twoboys

    twoboys Fanatiek lid

    30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Sanst we hebben pb contact gehad, ben niet zo actief meer hier, beetje druk ;), maar ik ben blij je laatste berichtje gelezen te hebben :)
     
  11. Sanst

    Sanst Actief lid

    29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Kymmie,

    Leuk dat je reageert. Wij hebben oktober pas de eerste bijeenkomst gehad en wachten nu op de voorlichtingsbijeenkomsten. We staan op de planning augustus, dus dat is nog een eind weg. Onze voorkeur heeft China en waarschijnlijk Wereldkinderen, omdat we daar niet getrouwd hoeven te zijn. Bij Meiling is dit wel een eis, dus die valt af helaas. Je moet namelijk minimaal 2 jaar getrouwd zijn en indien eerder gescheiden, vijf jaar getrouwd. Die tijd hebben we gewoon niet meer.

    Gr Sanst
     
  12. Sanst

    Sanst Actief lid

    29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Twoboys,

    Bedankt voor je info betreffende de bemiddelingsbureau's. Helaas valt Meiling voor ons af, omdat we niet getrouwd zijn. Ik was inderdaad heel blij en opgelucht over het gesprek.

    Gr Sanst
     
  13. Kymmie

    Kymmie Actief lid

    15 apr 2014
    193
    1
    16
    Ik ben zelf 29 jaar geleden geadopteerd via wereldkinderen. En ik heb er ontzettende goede ervaringen mee. Ook in de jaren later toen mijn biologische moeder contact met me zocht. Wereldkinderen heeft dat heel netjes begeleid toen totdat ik aangaf zelf geen contact te willen met haar.

    Zelf willen wij via Meiling adopteren omdat we graag voor Taiwan willen gaan.
     
  14. Kymmie

    Kymmie Actief lid

    15 apr 2014
    193
    1
    16
    Het ziet er naar uit dat ik toch op een langere wachtbank terecht kom.

    Ik heb positief getest!! Dus ik zal wat langer moeten wachten nog voordat we verder kunnen met de voorlichtingen!
     
  15. Sanst

    Sanst Actief lid

    29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Kymmie!! Geniet ervan. Wat mooi.
     
  16. Wilma24

    Wilma24 Actief lid

    16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sanst,
    Wij zitten ook op het wachtbankje. Alleen hebben wij onszelf in de wacht gezet. We hebben in februari de eerste bijeenkomst gehad. In januari zouden de voorlichtingsbijeenkomsten beginnen. Wij kregen echter al in oktober bericht dat we in november al mee konden doen. Wij hebben onszelf toen in de wacht gezet omdat we nog 1 ICSI poging wilden doen. Die is inmiddels geweest met helaas geen zwangerschap als uitkomst. We staan nu voor de keuze of we ons weer op actief zetten voor de adoptie. Als we dat doen dan kunnen we hij de eerstkomende voorlichingsbijeenkomsten weer instromen.

    We komen er alleen nog niet aan toe om daar echt goed over na te denken ivm het overlijden van mijn vader. Het is een hectische tijd. Maar de klok gaat steeds harder tikken. Mijn man wordt volgend jaar al 40.

    Hoe weet jij al zo zeker uit welk land je wilt adopteren? Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen om daar meer duidelijkheid in te krijgen voor mezelf.
     
  17. Sanst

    Sanst Actief lid

    29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Wilma,

    Jij hebt ook al een heftig traject achter de rug. Wat ontzettend balen dat het niet gelukt is. Dan druk ik me nog zacht uit. Weet er alles van hoe vreselijk verdrietig dat is.

    Gecondoleerd met het verlies van je vader. Snap dat jullie hoofd er nu niet naar staat om over adoptie na te denken. Heel heftig allemaal.

    Ja, de tijd tikt door inderdaad. Voor ons ook. Wij zijn 41 en 43 jaar. Gezien onze leeftijd vallen al heel veel landen af. Wij zijn niet getrouwd, dus er blijven maar een paar landen over. Mijn vriendin heeft 2 kindjes uit China geadopteerd. Dit heb ik van dichtbij meegemaakt. Dit land spreekt ons het meeste aan en denk dat het goed bij ons past.

    Toevallig heb ik vandaag op de planning gekeken van de voorlichtingsbijeenkomsten. We staan helaas nog steeds voor augustus op de planning. Had zo gehoopt dat we opgeschoven waren naar mei. Misschien gebeurd dat nog en dat we dit in april horen. Net zoals als jij aangaf.

    Wens jullie heel veel kracht en sterkte toe.

    Groetjes Sanst
     
  18. twoboys

    twoboys Fanatiek lid

    30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik weet niet uit welk land je voorkeur gaat, maar voor China moet je minimaal drie jaar getrouwd zijn.
     
  19. twoboys

    twoboys Fanatiek lid

    30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    De bemiddelingsbureaus maken niet de voorwaarden waaraan je moet voldoen, maar dat zijn de landen waaruit de kindjes vandaan komen :(

    Maar misschien dat je als alleenaanvrager wel een kans hebt?
     
  20. twoboys

    twoboys Fanatiek lid

    30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Kymmie wat ontzettend geweldig dat je biologische moeder contact zocht, even los gezien van wat jij persoonlijk wil.. Klinkt anders dan ik bedoel denk ik...

    Bedoel, ik weet niet wat ons zoontje zou willen, hij zegt nu al, nog geen zes jaar, ik wil naar China, kijken waar ik geboren ben en kijken bij mijn papa en mama.

    Zou zo graag ook die puzzel voor hem (zoontje) en haar (en ms zijn vader) compleet willen krijgen.
     

Deel Deze Pagina