Wachten en geduld is zooooo lastig

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kristel30, 11 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel30

    Kristel30 Actief lid

    7 jan 2014
    270
    2
    18
    Vrouw
    Kraamverzorgende en coach
    Landgraaf
    Goedemorgen dames!

    Ik ben vandaag 40.4 weken zwanger. De hele zwangerschap gedacht dat die kleine eerder zou komen, bang dat ze überhaupt veel te vroeg zou komen. En nu ben ik zo waar over tijd!
    En hoe?
    Ik heb de afgelopen weken veel voorweeën, indalingsweeën en harde buiken gehad. Harde buiken nu nog wel eens. Maar het zet niet door. Pfff. Inmiddels echt veel klachten, vocht overal en vooral pijn aan mijn bovenbenen! Als ik sta of iets doe voel ik het sinds afgelopen zaterdag flink in mijn onderrug.
    Ja en dan zegt iedereen 'de zware laatste loodjes' maar voor mijn gevoel zijn die laatste loodjes al een maand... Hoe gaan jullie hiermee om?
    Ik heb alle natuurlijke dingen geprobeerd om te bevalling op te wekken, maar niks.. Lastig hoor!

    Liefs Kristel
     
  2. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    Heel erg lastig he! Ik herken het van de tweede.
    Probeer waar het kan het los te laten, eeerg moeilijk ik weet het. Heb uiteindelijk de laatste dagen toen met de oudste en spelletjes gespeeld en tv gekeken. Ik had het opgegeven en me al neergelegd bij inleiding, kwam op het nippertje nog zelf.

    Veel succes! Einde is er sowieso bijna! Maar ik begrijp je, het is niet fijn op het einde :|
     
  3. schorpioen1981

    schorpioen1981 Actief lid

    7 jan 2019
    391
    478
    63
    Vrouw
    Irritant he..
    Ben 2x 2 weken over tijd gegaan en hou er nu weer rekening mee
    Maar toch... als je dan de 40 weken nadert word je ongeduldig ook door de omgeving hoor die blijft vragen of er al iets is...
    Heb je al wel een plan staan wanneer naar ziekenhuis voor controle enzo? En mag je vanaf 41 verzoek indienen om in te leiden?
     
    Niny vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.109
    113
    Vrouw
    Ze hebben 5 dagen gedaan om mij inleidbaar te maken. Wat mij uiteindelijk hielp op dag 2? Ik ging nergens meer vanuit. Klinkt deprimerend maar ik had zo tenminste niet meer dagelijk de hoop. 2 ballonen, 2 keer gel nodig gehad pff

    Vond dat het ergste, bij de eerste ballon dacht ik: morgen zal ik bevallen! Net als bij de eerste. En gewoon 0 0 ontsluiting. Ik was boos, teleurgesteld en heb een hele dag gewenteld in zelfmedelijden. Dat was heilzaam, even er flink aan toegeven

    Ik ben ook maar op pad geweest, man was de hele week vrij ivm zorgverlof voor mij dus rolstoel mee en toch even luchten buiten, nog even naar de mac voor een lunch etc.
     
  5. Kristel30

    Kristel30 Actief lid

    7 jan 2014
    270
    2
    18
    Vrouw
    Kraamverzorgende en coach
    Landgraaf
    Ik ga vrijdag op controle in het ziekenhuis, dan ben ik 41 weken. Ja het is moeilijk als je zo weinig kan. Staan en lopen krijg ik nu flink rugpijn van. Ik wil niet ingeleid worden of een andere interventie. Heb nog wel vertrouwen dat het gebeurd voor de 42 weken.
    Ik vind het wel lastig met mijn dochter van 4,5 in huis hoor.
    Verder veel tv kijken, gamen en slapen. Idd even naar de Mac zou leuk zijn!
     
  6. Fleur84

    Fleur84 Fanatiek lid

    27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Herkenbaar. Hier van de week enorme weeën gehad in de nacht. Ik dacht hoppa, het gaat beginnen! Gaan douchen enz.. En toen hield het na een paar uur op. En ze kwamen echt elke paar minuten.
    Je zit echt in de wachtstand. Vermoeiend!
     
  7. Kristel30

    Kristel30 Actief lid

    7 jan 2014
    270
    2
    18
    Vrouw
    Kraamverzorgende en coach
    Landgraaf
    Ja dat heb ik ook al vaker gehad, maar het zet niet door!
     
  8. Fleur84

    Fleur84 Fanatiek lid

    27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Als ik nu wat voorweeen heb, denk ik ook 'Jaja..zal wel :rolleyes:'
     
    Kristel30 en Niny vinden dit leuk.
  9. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hou op, schei uit. Beide keren ben ik met 41+0 bevallen. En ik heb beide keren bewust steeds gekozen om nog niet in te leiden en daar is het ook nooit van gekomen, omdat het beide keren zelf op gang kwam voordat ik de grens trok (die grens zat wat mij betreft bij wat verantwoord was voor de baby), maar man, die laatste week. De laatste zwangerschap iedere dag huilen bij het ontbijt omdat het nog niet was begonnen... Ik dacht echt deze blijft zitten, hoe irrationeel dat achteraf ook klinkt. En iedere avond oefenweeën en harde buiken.

    Je lijf oefent en bereidt zich voor. Er is wel degelijk al van alles aan de gang, je gaat alleen net niet die grens richting bevalling over. Eventueel kun je ervoor kiezen om je te laten strippen, als je min of meer klaar bent voor de bevalling is dat soms net dat laatste zetje. Een goed stuk wandelen wordt ook vaak aangeraden, maar zo te lezen ben je niet heel mobiel meer. Paar rondjes om het huis misschien? Het verzet ook de zinnen, en je kunt makkelijk stoppen als het te veel wordt.

    Ik voel met je mee. Verreweg de meeste kindjes zijn met 42 weken wel degelijk geboren! Succes!
     
  10. Kristel30

    Kristel30 Actief lid

    7 jan 2014
    270
    2
    18
    Vrouw
    Kraamverzorgende en coach
    Landgraaf
    Ben zo blij dat ik niet de enige ben! Strippen ben ik ook niet zo fan van, nou ja elke interventie eigenlijk. Hoop gewoon dat dit al flink voorwerk is en de bevalling wat sneller zal gaan? Lopen gaat echt heel slecht, ik loop op en neer in huis en naar boven en beneden, maar meer lukt niet meer, verga van de rugpijn dan.
    Denk dat het nog ff uitzitten is.
    De baby beweegt wel veel vanmiddag, maar ja dat is ook al vaker geweest. Voel nu weer die enorme druk, dus blijf toch maar even rondwandelen ;)
     
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Mijn eerste kwam met bijna 42 weken. Tot aan 40 weken ging aardig maar die 1.5 week daarna was echt mentale marteling. Ook veel gehuild toen ik de 41 aantikte, ik was er zó klaar mee! Ook alles geprobeerd natuurlijk, van ananas tot lange wandelingen. Met 41+4 mijn vriend gezegd dat hij het maar moest doen, dus toen de slechtste seks van mijn leven gehad :roflmao:
    En dat deed het ‘m hier! Een uur later begonnen de weeen. Ik was zo blij! Haha

    Iets van 12uur later vielen de weeen opeens weg. Wat was ik kwaad! Toen werd ik gestript en direct kwamen de ontsluitingsweeen hevig. Dagje later had ik dan eindelijk mijn kind :D

    Nu ben ik 37 weken en ondanks dat ik er vanuit ga dat ik weer tot 41-nogwat moet hoop ik heeeeeel stiekem dat deze met 38 weken denkt ‘mooi geweest!’.
     
  12. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    @Kristel30 Je bent al een paar dagen niet meer online geweest. Ben je bevallen???

    Ik ben zwanger van mijn eerste kindje dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Mijn gevoel zegt me dat ik overtijd ga. Mag ik met jullie mee wachten?
     
  13. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ik ben nu 5 dagen overtijd. De verloskundige wil bij een 1e zwangerschap niet strippen voor 41 weken. Vandaag weer controle, dus zal ze nog niet gaan strippen.

    Wie is er nog meer aan het wachten op de bevalling?
     

Deel Deze Pagina