Wachten op een adoptief kindje

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Koosje, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hai,

    Na een 5 jaar durende weg in de MMM ga ik nu voor adoptie van een kindje. Inmiddels leg ik die weg als alleenstaande af omdat mijn ex en ik nu al weer bijna 2 jaar geleden uit elkaar zijn gegaan. Wij haddens amen al een BKA nummer en hebben toen we uit elkaar gingen de procedure stilgezet. Vorig jaar heb ik deze weer geopend en na de VIA cursus en Raadsgesprekken, met tussendoor nog een eiceldonatiepoging die niet is geeindigd in zwangerschap, ga ik nu helemaal voor een Roma kindje uit Bulgarije. Kind en Toekomst heeft mij een intakegesprek aangeboden wat wilz eggen datz e er brood in zien mij te bemiddelen, ik ben erg blij!!
    Ik ben nu 43 jaar en hoop dat binnen nu en ongeveer 3 jaar ik een kindje in mijn armen kan sluiten, eindelijk mama!! Ik kom in aanmerking voor een kindje tussen de 24 en 72 maanden en het kan een kindje zijn met een lichte handicap, een handicap die niet te veel tijdsinvestering vergt omdat ik natuurlijk wel moet kunnen blijven werken.
    Ik heb een ticker gemaakt om enige richting te geven aan de wachttijd..zo voelt het als heel definitief en dat maakt dat ik nu intens kan genieten van de tijd (nog) zonder kindje!

    Wie wachten er nog meer op een adoptiekindje, stellen/alleenstaanden/jonger of ouder, en willen meeschrijven??

    Koosje
     
  2. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Fijn dat je nu in ieder geval iets hebt om naar af te tellen! Ik hoop dat alles snel en goed mag verlopen.
     
  3. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Prachtige banner!
     
  4. musicalfan

    musicalfan Fanatiek lid

    7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Kippenvel van je verhaal. Ik hoop dat je je prachtige kindje snel in je armen mag hebben. Pff...die wachttijden zijn belachelijk.
    Ik ben zelf geadopteerd en beter had ik het niet kunnen treffen.
    Ik weet niets van mijn biologische ouders, maar voor mij zijn dit mijn ouders en niemand anders. Mijn moeder zegt altijd jij bent uit mijn hart geboren.
    Mijn ouders hebben mij mede gevormd tot de persoon die ik nu ben. Jouw kindje krijgt ook de liefste mamma die het zich maar kan wensen dus dat komt vast helemaal goed.
     
  5. kickk

    kickk Actief lid

    3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een prachtige banner!!! Wat een geluk voor het kindje dat bij jou zal mogen opgroeien! Ik wens je alle geluk toe!!!
     
  6. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Musicalfan, wat ontzettend goed (een stukje van) jouw verhaal te horen!! En wat een wonder dat je nu zwanger bent geworden, spontaan!!, wauw!!
    Ik vind het mooi wat je schrijft dat jouw moeder zegt dat jij uit haar hart bent geboren..dat is toch waar het om gaat he??

    Kickk, Moontje en Tempus, dank jullie wel voor jullie reactie!!

    Koosje
     
  7. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat een aangrijpend verhaal Koosje.
    ik hoop dat je wens heel snel in vervulling mag gaan!
    jij zult een super moeder wezen!!!!

    Ik ben zelf ook geadopteerd. ik praat er liever niet over maar heb het er (soms nog) heel erg moeilijk mee (gehad).
    wat ik je wil meegeven is verzamel dan ook zoveel mogelijk achtergrond informatie over het kindje, familie etc. Dit heb ik ontzettend gemist namelijk. er is een stuk geschiedenis van mij waar ik zelf bij was ;) maar helaas niks meer van weet en waar ook geen info meer over te vinden is. dat maakt het voor mij persoonlijk moeilijk.
    Ik heb heel lang het idee gehad namelijk dat ik tweede keuze was , omdat mn ouders het zelf ook eerst hebben geprobeerd (meer als 10 jaar) om kinderen te krijgen. Een hele tijd gehad dat ik dat heb ''getest '' zeg maar , maar nu ben ik ervan overtuigd dat ze van mij houden alsof ik een biologisch kind ben. Ik heb super ouders! Ze gaan voor mij door het vuur.
     
  8. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    en idd , een prachtige banner!!
     
  9. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Heel veel succes Koosje! Hopelijk mag je snel op intake!

    Groetjes Herma
     
  10. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Lieve Ella, jij omschrijft waar ikz elf nog wel eens bang voor ben dat mijn kindje dat zou gaan denken..weet je, eigenlijk ook omdat ik ook graag en ja, misschien ook wel liever, een eigen kindje had gehad. Nu is het wel zo dat ik ook naast een eigen kindje heel graag een adoptief kindje had gekregen maar ikz ag daar toch ook wat tegenop omdat er toch vaak ook wel problemen zijn met hechting etc.
    Weet jij wat jou geholpen zou hebben, wat jouw adoptief ouders, hadden kunnen doen om jou (nog meer) het gevoel te geven dat jij voor hen erg belangrijk was?
    Aan de andere kant, ik ben er wel van overtuigd dat ook al zou mijn kindje dat gaan denken of voelen we daar wel uitkomen, misschien zoals jij omschrijft met strubbelingen of opstandig gedrag, maar ik ben tegen kinderen (binnen grenzen natuurlijk) vaak zo gevoelsmatig open als het maar kan dus ik hoop dan dat ze/hij mijn oprechtheid voelt.

    Herma, dank je wel!! De intake is morgen over een week, dan formulieren verzamelen en dan stuurt Kind en Toekomst alles naar Bulgarije!!..en is het wachten op het bij mij passende kindje:)

    Wat een lieve reacties allemaal..terwijl dit, omdat ik er zo ingegroeid ben, voor mij zo als nu eenmaal zo gaand en (bijna) normaal aanvoelt.

    Koosje
     
  11. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Koosje , nee zeker niet , mijn ouders (ik noem ze liever niet adoptief ouders het zijn gewoon mn ouders!) konden niks beters doen. Ze waren altijd erg open , ik daarin tegen niet. Mijn ouders wilden ook er naar toe , maar ik wilde niet....
    Tja was echt een lastig kind :) ik wilde het wel , maar ook weer niet snap je? Het zal zeker ook de leeftijd zijn geweest!!! Het is achteraf gezien iets waar ik zelf door heen moest gaan. HELAAS heb ik mijn omgeving daarmee pijn gedaan. maar dat is vergeven en vergeten!!!
    Zoals jij omschrijft dat je open en eerlijk zal zijn , dat is genoeg! Dat waren en zijn mn ouders ook (geweest) en achteraf was dat genoeg.

    Wb 2e keuze, dat gevoel heb ik nog steeds wel eens. maar ik voel er geen pijn meer bij. Ik begrijp dat ik in die zin een 2e keuze ben , omdat NATUURLIJK mn ouders eerst zelf hebben geprobeerd om kinderen te krijgen! Ik snap dat nu ook beter nu ik zelf een zoontje heb. waar ik heel veel aan had is dat mn ouders altijd hebben benoemd , wat ik ook deed , dat ze ontzettend veel van mij houden en mij nooit'' weg zouden doen''. Ik denk dat dat zo belangrijk is om te zeggen tegen je kindje dat je van haar/hem houdt ondanks alles. (maar dat ga je vast doen!!!)

    wat ontzettend spannend Koosje , bijna de intake!


    Je bent een super moeder dat merk ik in je schrijven.
     
  12. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Dank je wel Ella, het raakt mij dat je zegt dat ik vast een superlieve moeder zal zijn..gewoon omdat ik de wens al zo lang heb, ik denk ook dat ik wel een leuke mama zal zijn, geniet zo van kindjes dat dat al bijna niet stuk kan...ik geniet nu nog even (zeg maar zo'n 3 jaar ;)) van kinderloos zijn en de tijd aan mijzelf hebben om straks de volgedne stap te maken. Nu ben ik allerlei boekjes aan het verzamelen over adoptie, adoptie en hechting, ik maak een map aan met al mijn stappen (voor mijzelf maar ook voor het kindje), ga een weblog schrijven..moet toch iets doen om de tijd te overbruggen haha.

    Fijn dat het tussen jou en je ouders nu helemaal goed is!

    Koosje
     
  13. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wauw wat goed zeg!!
    heel goed die voorbereiding en ook voor jezelf!
    En denk dat je toekomstige kindje daar ook heel veel aan gaat hebben!
    je hebt ook al een heel traject meegemaakt , zo lang in de mm en dan nog steeds kinderloos. wat moet dat moeilijk zijn.

    Straks eindelijk een prachtig kindje in je armen waar je voor gaat zorgen en heel veel van gaat houden.
    en precies zoals er in je banner staat ''mama ben je in je hart en niet in je buik''.....
    En zoals iemand dat hier ook al zei ''geboren uit je hart''! Hou dat maar voor ogen!

    Succes met verzamelen van info!
    als je weblog gaat schrijven mag ik die ook lezen?
    Of schrijf je die echt voor je eigen?
     
  14. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ha Ella,

    Die weblog schrijf ik voor familie en vrienden..ben niet zo van alles delen op het web...juist ook weer voor uiteindelijk de privacy van het kindje en die van mij natuurlijk.

    Maar ik blijf hier nog wel even posten hoor :)

    xx
     
  15. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    snap ik hoor!!
    dacht miss schrijf je hier op het forum weblogs oid!
    ik blijf je hier volgen!
    heel veel succes met de intake en het wachten! en natuurlijk heeel veel plezier met alle voorbereidingen!!

    ik zal snel ff naar mn kleine snoesje die zit lekker te spelen in de zandbak (zie ik hier vanuti het raam) maar begint nu zand door de hele tuin te gooien ;)
     
  16. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Wat fantastisch om te horen Koosje. Nog even wachten, maar het komt allemaal goed. Heel veel succes.
     
  17. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ella, snoesje met zand gooien...stouterd! :D..(*go kleintje go* ..hihi)

    Elvira, thanks! WAUWWWW...trowuen in Vegas..toe maar!!!
    Heel veel plezier!!!
    Zit jij zelf nog in een beebjestraject?

    Koosje
     
  18. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hi Koosje,

    We hebben nog 2 cryo's en dat is ook het laatste wat we doen. We zijn moe van alle behandelingen, miskramen, emoties en alles wat er bij hoort. Het gekke is, we hebben er allebei vrede mee. Het is tijd om te genieten van het leven, deden we al hoor maar het had zoveel beter gekund. Voor ons is adoptie geen optie momenteel, mijn aanstaande ziet het echt niet zitten.

    Na 15 jaar samen zijn gaan we nu eerst trouwen, gewoon op onze manier in Las Vegas. Gelukkig gaan er wel heel veel leuke vrienden en familie mee. De thuisblijvers kunnen live mee kijken, dus ook erg leuk.

    Ik wens je heel veel succes met een prachtig zigeuner kindje. Jammer dat het proces zo verschrikkelijk lang duurt, maar uiteindelijk kan je geniet.

    Groetjes,
    Elvira
     
  19. musicalfan

    musicalfan Fanatiek lid

    7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @ella, mag ik vragen hoe oud jij was bij de adoptie?

    Ik ga overigens hard voor je duimen dat een van de 2 cryo's een plakkertje mag zijn (of allebei natuurlijk). Ik gun het iedereen zo.
     
  20. musicalfan

    musicalfan Fanatiek lid

    7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Lieve koosje,

    Idd het draait om de liefde, je geliefd voelen en vooral ook open er eerlijkheid naar je kindje toe. Ik heb nooit de behoefte gehad om terug te gaan oid. En nog steeds niet.
    Ik was een vondelingetje en heb geen gegevens van biologische ouders. Misschien was het anders geweest als ik die wel had gehad.

    Maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik spoorloos kijk, ik snap dat de "moeders" zo emotioneel worden, maar van de kinderen die zochten snap ik dat niet zo. Misschien omdat ik het zo goed heb getroffen. Ik weet niet beter. Maar ik mis niet wat ik niet ken. Dat betekent niet dat ik nooit nieuwsgierig ben geweest, dat is denk ik logisch. Maar nooit gehad ik "mis" iets. Ik denk altijd als ik naar spoorloos kijk, je een "volstrekt" vreemde in de armen omhelst. Tuurlijk is mijn biologische moeder degene die mij op de wereld heeft gezet, en geen andere keuze had w.s dan mij af te staan. Maar wat ik al eerder schreef degene die mij hebben gevormd tot de persoon die ik nu ben zijn mijn ouders.

    Voor iedereen zal dat idd anders voelen.
    En tja, veel mensen beginnen pas aan adoptie als het "zelf" niet lukt. Adoptie is een "kostbaar,jarenlang slopend proces", waar je ook nog eens behoorlijk "gescreend" wordt. Dat doe je niet zomaar even. Maar die kindjes zijn vaak zo ontzettend gewenst.


    Wat goed van je dat je een weblog hebt en zo familie e.d. op de hoogte houdt. Ik wens je echt al het geluk van de wereld toe en ga je zeker in de gaten houden. Het duurt helaas nog even maar jouw kindje heeft straks een prachtmamma en jij een prachtkindje.
     

Deel Deze Pagina