Wachten op NIPT - gedeelde smart?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door 1982Eva, 5 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Eva

    1982Eva Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Vorige week maandag heb ik in Amsterdam bloed laten prikken om op eigen kosten de NIPT te laten doen. Is diezelfde dag naar Belgie gestuurd (en die sturen het naar VS volgens mij). Uitslag volgt binnen "7 tot 12 dagen" na afname... met andere woorden ergens deze week.

    Ik ben 34 en heb al een gezond kindje, maar begin me toch heel zenuwachtig te maken...! Zijn er meer mensen aan het wachten...?? En voor anderen die het al gehad hebben, hoe lang duurde de uitslag bij jullie?
     
  2. Lizinlondon

    Lizinlondon Fanatiek lid

    24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb het gedaan in het ErasmusMC Rotterdam. Het zou 15 werkdagen duren dus in feite 3 weken. Ik vond het wachten echt een verschrikking maar ik kreeg de uitslag dus na 9 werkdagen binnen per brief. Onze test werd wel gedaan door het ziekenhuis zelf. Had je aanleiding dmv een combitest of gewoon extra controle? Ik ben zwanger geworden via ICSI en ben 33 jaar. We hadden een slechte uitslag van de combinatietest 1op64 voor Down. Uiteindelijk was de NIPT helemaal goed. Maar was een pittige periode. Ik zal voor je duimen!
     
  3. 1982Eva

    1982Eva Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Nee hier geen aanleiding, wilde gewoon zelf voor de NIPT. Vorige keer combinatietest gedaan, was prima, < 1 op 5000, maar ik wilde nu geen minder resultaat en me dan afvragen waarom.
    Bij jou was het dus nog veel spannender!! Wat fijn dat het goed is afgelopen!
     
  4. Dizzy

    Dizzy Fanatiek lid

    23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik wil ook graag een NIPT laten doen, krijg je daar vanuit het ziekenhuis informatie over? Kan dit ook in Nederland? Dat ik het zelf moet betalen vind ik prima maar ik vind de kansberekening van de combinatietest zo weinig zeggend.

    Succes met wachten!
     
  5. Jellybean79

    Jellybean79 Bekend lid

    28 aug 2014
    508
    1
    16
    Hallo Eva(en de andere wachtenden :))

    Hier ook iemand die in de wachtbank zit n.a.v. de nipt.
    Vanochtend is deze gedaan omdat ik een verhoogd risico had bij de combinatietest ( 1:120 op trisomie 21, Down. Ben 36 en de bloedwaardes weken af van het 'gemiddelde'). Echo was trouwens prima, en mij is vanochtend verteld dat de waarden van de gemeten hormonen (papp en HCG) per dag wisselt bij een vrouw, dus hecht er net als de gyn niet teveel waarde aan.) . Het duurt ongeveer 2 weken, nou dan wordt veel leuke dingen doen en bezig blijven haha!

    Hoe gaat het met jou? Lukt het om je zinnen te verzetten?Bij jou was het geen medische indicatie toch? Niet dat dat uitmaak trouwens hoor :), afwachten is altijd lastig haha.
     
  6. 1982Eva

    1982Eva Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ha Jellybean,

    Nou kan me voorstellen dat het spannender is met een indicaite hoor!
    Hier duurde het wachten kort: ik kreeg zojuist de mail en alles wat goed! Toch wel heel opgelucht!

    @ Dizzy: je kunt even navragen in het ziekenhuis. Hier in Amsterdam zijn er verschillende ziekenhuizen en verloskundigen die het voor je kunnen doen - zij sturen je bloed op naar Belgie. Het is dan wel op eigen kosten. Wat ook kan, is eerst de combinatietest en pas bij verhoogd risico nipt - dat hoef je het niet zelf te betalen. Maar idd, die kansberekenign is een beetje gekke uitkomst he.

    Succes met wachten voor degenen die nog even moeten, ik duim voor jullie!
     
  7. Rose73

    Rose73 Actief lid

    7 jul 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanochtend in Amsterdam bloed afname gedaan
    Geen verhoogd risico
    Maar vanwege leeftijd van 43 toch graag zekerheid

    Hebben jullie ook geslacht van kindje opgevraagd
     
  8. Khaleesi

    Khaleesi Actief lid

    26 nov 2012
    295
    0
    0
    Hier donderdag de nipt test, dus ik moet nog langer wachten, samen wachten is uiteraard gezelliger!
    Geheel op eigen wens laat ik het doen, ik ben 28. Vrijdag nekplooimeting, maar we wilden graag toch net iets meer weten dan een kansberekening.
    Ik ben nù al zenuwachtig haha.
    Ik hoop vooral dat jullie snel resultaat krijgen en uiteraard dat alles gewoon prima is!
     
  9. Jumelle

    Jumelle Lid

    1 jun 2016
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de NIPT begin augustus laten doen en kreeg pas 3 weken later de uitslag. Dat waren zenuwslopende weken en ik gun ze niemand! Ivm mijn leeftijd van 37 en een licht verdikte nekplooi (3mm) had ik een kans van 1 op 121 op down. Gelukkig zijn er geen bijzonderheden / trisomieën gevonden in mijn bloed.

    Ik wens jullie veel sterkte/succes met wachten en hopelijk worden er geen afwijkingen gevonden.
     
  10. Jellybean79

    Jellybean79 Bekend lid

    28 aug 2014
    508
    1
    16
    Klinkt als mijn verhaal :), wat fijn dat alles in orde is, Jumelle! (en een kleine opsteker voor een wachtende hier haha...;) )
     
  11. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wat fijn dat de uitslag goed is!
    Nu weer lekker genieten :)

    Jellybean, zie ik jou ineens hier. Dat is even schrikken. Hoe was de nekplooi?
    Ik zal voor jullie duimen!
     
  12. Jellybean79

    Jellybean79 Bekend lid

    28 aug 2014
    508
    1
    16
    Hoi Diaz!

    Ja joh, we houden de boel spannend, of eerder, het prulleke hier ;).
    Nekplooi was 1.7, waarden van het bloed wat afwijkend vandaar de verhoogde kans.(icm leeftijd uiteraard ;) :S)
     
  13. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik zou me met zo'n mooie nekplooi wat minder zorgen maken. Maar het blijft spannend natuurlijk. Ik zal voor jullie duimen!
     
  14. Khaleesi

    Khaleesi Actief lid

    26 nov 2012
    295
    0
    0
    Net bloed afgenomen voor de nipt, ben benieuwd hoe lang ik moet wachten!
     
  15. 2boyss

    2boyss Actief lid

    29 jan 2015
    133
    13
    18
    NULL
    NULL
    Killing dat wachten.

    Twee keer de NIPT test laten doen hier, eerste keer in België op eigen kosten, na een verdikte nekplooi. Hier binnen twee weken uitslag van gekregen die niet goed was. Onze jongste zoon heeft het downsyndroom.

    Door mijn leeftijd en het feit dat we al een gecompliceerde zwangerschap hebben gehad, kon ik nu de NIPT test doen via het Erasmus ziekenhuis. Na 15 dagen dan toch eindelijk de brief dat alles goed was. Maar de tweede week was wel een van de langste en spannendste weken van mijn leven :D

    Veel succes, hoop op goeie uitslagen!!
     
  16. Jellybean79

    Jellybean79 Bekend lid

    28 aug 2014
    508
    1
    16
    Tumtidumtidum..... De eerste dagen vlogen voorbij, maar nu.... ;)?? Van heel relaxed nu even naar A-relaxed; laat wachten nu sowieso al niet mijn sterkste kant zijn haha...

    Rose73, hoe is het met jou? Volgens zijn jij en ik nu samen met Khaleesi de enige 'wachtenden' hier toch? En Khaleesi, wat was voor jullie de aanleiding voor de nipt? Duim uiteraard ook bij jou voor een positieve uitslag!

    Merk toch dat ik niet durf te gaan babyshoppen; voelt echt even als een reservebank haha.

    groetjes vanaf de wachtbank.... :)
     
  17. Khaleesi

    Khaleesi Actief lid

    26 nov 2012
    295
    0
    0
    Jellybean; hier wachten we ook met shoppen voordat we een goede uitslag hebben! Geen aanleiding, we mochten kiezen of we voor de gewone combinatietest gingen of de nipt, en hebben nipt gekozen.

    Gisteren goede echo gehad, en die gyn was ook al aan het ranten over het onnut van de nekplooimeting (volgens hem moeten babies echt perfect liggen en 9/10 keer is dit niet zo, en dus meten ze het verkeerd) en dat de nipt dé toekomst was, en dat ze over x aantal jaar combinatietest volledig gaan vervangen door een (nog uitgebreide) nipt test.
    Dus ik ben wel blij dat we voor de nipt zijn gegaan, toch iets meer zekerheid ipv een kansberekening!
     
  18. Rose73

    Rose73 Actief lid

    7 jul 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ook nog steeds aan het wachten
    Ook nog niets geshopt. Kijk elke dag mijn ongewenste mail na.
    Heb ook het geslacht gelijk maar opgevraagd. Daarna kan ik los gaan met shoppen
     
  19. Jellybean79

    Jellybean79 Bekend lid

    28 aug 2014
    508
    1
    16
    Ja inderdaad Khaleesi, hier begon de gyn ook het gesprek meteen met: de combinatietest is meest onzekermakende test die er is om een zwangere helemaal gestresst te krijgen' haha. Die nipt moeten ze maar snel gaan invoeren als standaard!

    Grappig te lezen dat het shoppen bij jullie ook even on hold staat.

    Fijn zonnig weekend! (mijn gyn verwachtte na ongeveer 1,5 week te bellen. wel fijn, bij jou niet dan Rose?(omdat je je mail nakijkt iedere dag :))
     
  20. Rose73

    Rose73 Actief lid

    7 jul 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij bloedAfname dachten ze waarschijnlijk aankomende maandag id dinsdag
    Kijk elke dag even stiekem. Misschien zijn ze supersnel &#128516;
    Hier ook verloskundige die vond dat nipt zo snel mogelijk voor iedereen beschikbaar moet zijn.

    Zodra ik de mail krijg zal ik vast vreselijk nerveus zijn
    Ben ik nu al
     

Deel Deze Pagina