Wachtlijst amc PEG sonde

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Donutlover, 12 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik vroeg me af of er hier ouders zitten waarvan het kind langdurig neusmaagsonde heeft, en de prognose is dat deze nog lang nodig gaat zijn en toen over zijn gegaan op de PEG sonde in het AMC. hoelang hebben jullie moeten wachten?

    Mdl arts wilde er geen uitspraken over doen:oops: snap ik natuurlijk maar dacht wellicht kan ik een beetje inzien wat het gemiddelde is :D
     
  2. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.321
    1.053
    113
    Hebben ze geen gemiddelde wachttijden op de website staan?

    Het ziekenhuis hier in de buurt heeft dat voor allerlei behandelingen en consulten wel namelijk.
     
  3. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Nee kon t niet zo gauw vinden
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Geen ervaring met peg sonde. Wel met vervangen van sonde onder narcose. Wachttijd hangt in wkz af van ernst en omvang van de ingreep. Doorgaans hadden we een wachttijd van een 3 mnd voor operatie, tot 1 mnd voor her plannen ivm ziekte. Sondes een maand. Die moeten ongeveer om de 8 weken. Dus dan horen we een week te voren wanneer ze kan komen. Meestal hoor ne twee weken voor opname wel een datum. Anders kun je zelf ook naar de planning bellen of jullie al op de lijst staan.
    Sterkte. Het is wat he....
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Je zorgverzekering bellen? Zij kunnen ook aan wachtlijst bemifdeling doen.
     
  6. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ja volgens mij zei de mld arts wel dat hij direct naar de planning gestuurd werd.
    Miss idd handig dat ik de zorgverzekering eens ga bellen of die een indicatie kunnen geven.
    Het is wel fijn om te weten (ongeveer) aangezien hij zo’n 4 dagen moet blijven en we nog twee kids hebben.

    En idd wat een gedoe he! Waarom gaan jullie niet over op de peg als de sonde elke keer onder narcose geplaatst moet worden?
     
  7. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    jaa ga ik maandag meteen doen! Kijken of hun ongeveer kunnen aangeven hoelang het duurt
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  8. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Krijgt hij eerst de peg en dan de mic-key. Ik vond die laatst het fijnst verzorgen bij de kindjes.
     
  9. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Het is voor haar tijdenlijk. Sterker nog, heeeeel misschien mag de sondes er donderdag uit. Ze eet nu dik vloeibaar. En dat lijkt de maag goed te kunnen verdragen/ verlaten. Morgen contact met de dieetist of ze voldoende ml en kcal zo krijgt. En dan donderdag controle bij e chirurg. Als die het ook goe vind wil de arts de sondes er uit. Maar ik vind het vreselijk spannend maar weer. Want ook al is haar maag hersteld, weefsel weg, en loopt contrast door, het is voor mij geen garantie dat het niet over twee weken weer foute boel kan zijn. Maar ik duim en hoop dat dit de laatste sonde gaat zijn. Hoe wel het makkelijker is dan elke maaltijd pureren en bijhouden.

    Hier kon ik het planingsbureau van het ziekenhuis zelf bellen. Best handig.
     
  10. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ja we wachten tot de peg vervangen moet worden en dan de button!
     
  11. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    oh wat goed! Snap idd dat het spannend is.. kids kunnen zo snel veranderen haha. Fijn dat ze wat eet.
    Hier is hij gek op eten en wil altijd van alles proeven haha
     
  12. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Ja hier ook
    Hier ook gek op eten. Maar door de maagperforatie en aangeboren afwijkingen die nu gecorrigeerd zijn mocht ze een tijd enkel sondevoeding via de darm. Nu voorzichtig opbouwen over de maag. Maar ze moet weer erg aan smaken wennen van groenten

    Ik hoop dat jullie snel een datum hebben
     
  13. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    @Iris86 - ik doe soms wat opvolgmelk erdoor, maakt het wat smeuiiger en zachter. Hier ook een slechte groente eter. Potjes gaan er wel zo in, maar wil af en toe ook vers aanbieden.
     
  14. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Dank voor de tip. Ze moet koemelk vrij eten voor als nog. Dus inderdaad scheutje soja room. En zoeken. Potje Olvarit gaat wel die met pompoen en met pasta’s. Vooral de oranje kleuren gaan goed. Verse prak van bieten ook. Ach we zijn mog maar met weer begonnen. Zal wel weer komen
     
  15. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb de biologische potjes van de albert heijn. :)
    Of een beetje gekookte appel er door/bij doen.
     
  16. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    idd beetje zoeken weer..
    hier ook elke dag gaat weer anders. Hij zit nu nog op 5 melkvoedingen per dag en een potje groente. en nachts dan continu voeding. Mijn andere twee waren met 1 jaar volledig van de fles af en dronken koemelk uit een beker haha dus dit is wel andere koek. Heb wel geleerd dat alles komt met de tijd.. als hij 2 is zijn er vast wel een paar voedingen afgebouwd haha
     
  17. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Oh op die manier! Dus niet vanwege de groei of het weigeren van eten. Dat dacht ik sorry!
    Hopelijk kunnen jullie het langzaam weer opbouwen, zou niks overhaasten ieder geval
     
  18. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Geeft niks hoor ;)
    Dieetist vind het niet genoeg om de sonde er uit te halen. Ben benieuwd wat een chirurg gaat zeggen donderdag.

    Heb je al kunnen bellen of er al een datum bekend is, of hoelang de wachtlijst is?
     
  19. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    ah jammer! wel goed op gewicht verder?

    Heb het zilverenkruis gesproken maar die zegt dat ze dat niet weten en ik dan dus de arts moet vragen in het amc maar die willen daar ook geen uitspraken over doen
     
  20. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord

    O dat is jammer zeg....
    Veel geduld heb je nodig is me afgelopen jaar wel opgevallen.

    Ja ze is goed op gewicht. Helaas vandaag ziek. Dus gelukkig had ze de sonde nog. Ze heeft weg weinig gegeten uiteraard. Dus nu iets meer via sonde in de nacht
    Soms denk ik, geef haar tweelingzus ook een sonde want due kan wel wat extras gebruiken. Juist die eet weinig Haha. Maar als ik dat bij een arts aankaart dan ‘is het de leeftijd’ ;)
     

Deel Deze Pagina