Wachtstraf ipv wachtbank

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mauzy82, 26 jan 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Wanneer het wachtbankje een wachtstraf word van een aantal maanden voordta je door kunt met de mmm en je wens. En de wereld om je heen doorgaat met mmm en elke pagina waar je komt en leest de mmm gewoon doorgaat en jezelf gewoon keihard stilstaat. Je zelf reflecteert en relativeert om maar positief te blijven. De geluukige positieve testen voorbij ziet komen en de ziels gelukkige zwangerschappen waarvan een ieder ooit droomd. En jezelf nergens meer aansluiting meer hebt omdat je gewoon weg moet wachten. Het begin o zo simpel joh is maar een paar maandjes of weekjes. Ja klopt ! Maar zit ze maar eens uit terwijl de rest doorgaat. Het moeilijk vinden om mee te kletsen in clubjes omdat je zelf gewoonweg niets te melden hebt. Eindeloze positiviteit naar alles en iedereen en zelf best telleurgesteld te zijn. Het blij zijn met een bloedprik momenteel want ja dan ben je even weer met je traject bezig. Het "vervreemden" van je clubje omdat je geen gesprekstof hebt. En dan word het wachtbankje al snel een wachtstraf. Ik weet wel dat wachten en geduld een heel ander beeld en invulling in mn leven hebben gekregen.

    Wie zit er nog meer vol in de mmm maar moet ook wachten en vind op dit moment ook geen aansluiting? Maar loopt ook met gevoel van doorstuwen en je komt niet door? Ik zou graag ervarigen willen delen en manieren om er mee om te gaan. Ben nog niet zo heel lang bezig toch ook alweer bijna 1 jaar. Zou graag willen weten en delen hoe jullie dat doen.
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.267
    7.828
    113
    Gelderland
    Ik hoef niet te wachten in de mmm maar wij hebben besloten niet de mmm in te gaan. Ik moet dus wachten tot we ooit een positieve test gaan krijgen terwijl alles in mij zegt dat dit nooit meer gaat gebeuren.
    Ook ik voel me overal buiten vallen en probeer positief te reageren of reageer even niet.
    Ik weet dus wel een beetje hoe je je voelt ;)

    Ik hoop dat je op korte termijn weer door mag en dat het lange wachten beloond gaat worden.
    Ik zie dat jullie bijna gaan trouwen. Zulke bijzonderheden doet de tijd een beetje sneller gaan. Heel veel succes met de laatste voorbereidingen.
     
  3. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    @Luna86 dank je wel voor je reactie. Dat is ook een heftige keuze om de mmm niet in te gaan en over laten aan het lot zeg maar. Is het een bewuste keuze geweest? Reageer soms ook gewoon even niet. Lijkt nog kort tot maart maar sta al stil vanaf vorig jaar november. Dacht die tijd dood ik wel maar nee toch niet. Maar merk nu daar waar ik ook wil mee kletsen je gewoonweg na dat je je hebt voorgesteld niets meer hebt te melden. En de rest draait door. Gelukkig wel hoor maar voor je zelf sta je stil wederom. Is voor mij allemaal de 1e keer dus heb echt geen idee hoe er mee om te gaan af en toe.

    Ja de bruiloft is een welkome afleiding haha een super posi puntje in de horizon.
     
  4. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    :(:(. Sterkte meid en dikke knuffel!
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  5. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Danke ♡
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ach lieverd, je hoeft allemaal niet positief te doen, het is gewoon superklote. Ik vond elke keer op ei en nod wachten al een crime dus kan me voorstellen dat dat voor jou voor 10 voudige geldt. Je mag hier gewoon ook heel verdrietig en boos om zijn hoor. Knuffel x
     
    Sabje333 vindt dit leuk.
  7. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ja ik weet dat het mag, maar op de een of ander manier durf ik het soms niet tot uiting te brengen daar ze al een cyclus gecreëerd hebben dat dat al een wonder opzich is. En denk ik toch van joh kop op ! Komt goed blijf positief. Maar merk dat als je zo lang wachten moet dat het dan opeens niet meer zo makkelijk gaat.

    Maar je hebt gewoon gelijk ! Je mag idd boos en verdritietig zijn.
     
  8. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Er is een wonder gecreëerd en dat is superfijn, want betekent dat je kans hebt op een kindje. Dat kindje is er alleen nog niet en dan duurt elke minuut wachten gewoon te lang, wonder of niet. Die emoties mogen er zijn en zijn heel normaal.
     
  9. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Een heeeeeeeele dikke knuffel voor mn vriendinnetje ♡
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  10. Shashabi

    Shashabi Lid

    3 jan 2019
    12
    39
    13
    Vrouw
    Ik zie bij vriendinnen hoe lastig het kan zijn om te moeten wachten en alle emoties erbij. Zeker als het bij anderen wel gebeurd. Maar blijf positief. Ik heb gezien hoe vriendinnen na twee jaar pas een keer een positieve test kregen, dat is het wachten zeker waard!!
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  11. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Dikke knuffel meiden!❤️ Ik herken mij enorm in de OP, helaas.

    Ik voel mij al een hele tijd een buitenstaander. Wij hebben begin juni onze eerste slechte uitslag gehad en in okt bleek mijn vriend onvruchtbaar. Ik was ook afgehaakt bij clubjes en schrijf momenteel nog maar in 1 clubje mee... mede omdat die verhalen daar allemaal zo verschillend zijn!

    Wij hebben dus nog nooit een schijn van kans gehad en hebben voor ons gevoel stilgestaan. En precies zoals in de OP, je ziet zoveel voorbijrazen van stellen die wel doorgaan en kansen benutten! En wij hebben nog nooit een kans gehad!

    Binnenkort hopen wij met een donor aan de slag te gaan. Eindelijk een kans!
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  12. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Dikke knuffel voor jullie allemaal. Ik denk aan jullie.
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  13. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    @Lisa280887 wat fijn om te lezen dat jullie binnenkort ook kunnen starten, fantastisch zeg wauw ! Ja bij jullie heeft het "lange" wachten nog een hele andere betekenis dan 3 a 4 maandjes wachten denk ik. En dan het idee nooit een kans gehad hebben is helemaal een druppel op een hete plaat. Wij hoorden bij de intake ivf dat de iui's eigenlijk ook kansloos waren dus ook wel een slag op dat moment. Heb me der mee afgevonden. Is geweest klaar. Nieuw hoofdstuk waarin in we wel een kans hebben. Hopelijk slaagd dit.

    T gevoel op moment is iets beter alleen het geen aansluiting hebben das nog erg moeilijk. Maar moet me der maar in vinden. Wanneer start voor jullie het avontuur?
     
  14. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    @Shashabi : Ja ben er ook zeker van dat het een keer moet lukken. Maar je weet maar nooit net als bij een ieder. Maar het wachten is het zeker waard absoluut.
     
  15. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Ik snap je frustraties heel erg goed.
    Bij ons gaat zwanger worden ook niet vanzelf, eerste zwangerschap dmv clomid. Na zwangerschap dacht ik weer wat regelmaat in cyclus te krijgen, maar naar verloop van tijd begon ik hiermee weer te kwakkelen. Nu na 2jr weer bezig in de mmm. Hiermee hebben wij ook al 3 rondes moeten overslaan doordat alle testen weer opnieuw moesten, terwijl alles al bekend was. Ben sinds gister begonnen aan clomid. Ik weet dat ik niet mag klagen, maar heb toch een gevoel gehad dat alles tegen zat door elke keer weer een cyclus “te verspillen”. Dan weer bloed, dan weet even een extra bloedtest, dan toch maar voor de zekerheid een kweek enz.
    Nu maar afwachten...
    Maar ik wil je vanaf hier alle geluk wensen en hoop voor jou dat je snel “vooruit” kunt
     
  16. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ik zit niet in de mmm. Ik zit al sinds oktober op mijn ei te wachten. Heb al heel wat testen verspilt en kan intussen nergens meer mee praten omdat er gewoon niets gebeurt. De positieve testen beginnen pijn te doen als ik ze zie.
    Ik snap je wachtstraf. En ik wil je graag een dikke digitale knuffel geven!
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  17. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Lieverd. Vanmorgen al even kort geappt.
    Als je gal wil spuwen, altijd welkom.

    Maar eerst richten op de prachtige datum 19 februari en dan tellen wij allemaal met jou mee af ❤️

    Rot, ik ken het gevoel. Hang on, ook jouw tijd komt. Dikke kus xx
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  18. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    En jij krijgt er ook 1 van mij! Sterkte ❤️
     
    Dinpin vindt dit leuk.
  19. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Jemig dat is lang... Ben je daar nog niet mee naar de huisarts geweest? Sterkte en knuffel!
     
  20. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ik heb al een dochter, ben nog jong en nog geen jaar aan het proberen. Hij kon nog niets voor me betekenen zei hij. :(
     

Deel Deze Pagina