Wagenziekte (kind)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door aicirtap, 9 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ondanks de tips op internet ten spijt was het vandaag weer raak :(

    We hadden ergens gelunchd voor moederdag (zoet en hartig) met oma. Rustig terug naar oma’s huis gelopen, daar even gezeten. Toen naar de volgende bestemming, 20 minuten in auto ging goed. Bij het graf van mijn moeder een half uurtje geweest. Toen weer terug naar station 25 minuten, en we waren bijna bij station en hop alles er uit. Ik had uit voorzorg al een plastic zak onder de kin.
    Ze had haar jas uit, raam op kiertje, speentje in, ze was afwisselend wakker maar lag ook af en toe lekker te slapen in de auto. Ze was wel moe door overslaan middagslaapje.

    Ze heeft het ook in de bus. En het is dan zo goed plannen en opletten. We reizen namelijk altijd met OV.
    Maar ik vind het ook zo sneu en ze is dan zo verdrietig. :( Ze wil nu ook soms niet eten / drinken omdat ze weet dat ze dadelijk in de auto/bus moet. De trein gaat prima.

    Iemand tips qua pilletjes, bandjes of andere middelen?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Suprimal! Mag vanaf 3 jaar

    Bij mij werken alleen pillen.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  3. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Sea bands! Ik had als kind zijnde ook altijd last van wagenziekte. En nog soms wel. Dit was het enige dat daarbij hielp.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  4. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    aicirtap vindt dit leuk.
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.075
    283
    83
    Emmeloord
    Hier voor onze oudste twee sea bands, lijkt goed te helpen. En lange ritten Dede we vaak als ze of net wakker en uitgerust waren en dan terug rond middag slaap tijd. nu vallen ze vaak nog in slaap in de auto ‘s middags. Heel naar hoor reis ziekte. Misschien kan een ergotherapeut helpen. Ik meen dat het ook te maken kan hebben met een stukje sensorische integratie. Daar kun je vast verder in duiken of dat klopt of niet/ zou kunnen helpen.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  6. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.819
    1.673
    113
    Vrouw
    Hier. Werken de sea bands voor kortere stukjes. Voor de langere ritten toch wel de primatour pilletjes.

    Ook wil het helpen om voorin te zitten, kijkend naar de weg.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.848
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier hadden de oudste kinderen altijd erg veel last van wagenziekte en bij langere ritten toch wel een Primatour en als het even kon voorin zitten. Het is echt heel naar. Hier hebben ze bij wijze van spreken echt weleens groen gezien van ellende. Gelukkig zijn ze er hier redelijk overheen gegroeid.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  8. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Mijn jongste heeft er ook last van, net als ik zelf trouwens.

    Vooruit rijden en kijken, niet lezen in de auto en af en toe een biscuitje eten helpt soms. Maar soms ook niet helaas.

    Ik heb zelf wel eens van die bandjes en pilletjes gebruikt. Bandjes deden niks, van de pilletjes werd ik erg slaperig.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  9. Angeliquek

    Angeliquek Actief lid

    24 mei 2011
    156
    50
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook een kind met wagenziekte zelfs op korte stukjes. Wij gebruiken altijd een tabletje tegen wagenziekte. Op dit moment een halve cetirizine een uur voor aanvang van de rit en bij voorkeur tijdens een licht ontbijt. Als er meer dan 6 uur tussen de heen en de terugweg zit dan krijgt ze na 6 uurtjes nog een halfje. Werkt perfect. Reisziekte tabletten zijn verkrijgbaar bij de drogist ook van eigen merk. Dochter zit ook altijd voorin de auto en mag lezen oid want dan gaat t alsnog mis. Raampje een beetje open en zakje op schoot voor t geval dat :)

    Sterkte. Reisziekte kan erg vervelend zijn.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de tips!
     
  11. Aries

    Aries Niet meer actief

    We gebruiken primatour bij langere ritten en sowieso altijd een spuugbakje mee. Ons leven is een stuk makkelijker geworden sinds ze daar in kan mikken. ;) Voordat dat lukte en ze reispilletjes mocht was het helaas altijd afzien en heeeel vaak auto schoonmaken.
    Verder het raam een klein stukje open, rustig rijden en even een paar minuten stoppen en eruit als ze zich ziek begint te voelen.
     
  12. Jezz84

    Jezz84 Actief lid

    30 dec 2012
    455
    111
    43
    Ik heb zelf heel veel last van wagenziekte. Als kind al maar nu helaas nog steeds. Wat helpt: Primatour gebruiken (voor een kind is een halve vaak al genoeg, ik word er altijd slaperig van). In de auto voorin zitten zodat je goed op de weg kan kijken, of anders achterin in het midden zitten.
    In de bus ook zoveel mogelijk voorin gaan zitten. Een pepermuntje eten wil ook nog wel eens helpen.
    Sterkte ermee! Het is zo ontzettend vervelend!
     
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Had ze toevallig ook iets van melkproducten op? Onze zoon moet altijd....altijd spugen als hij iets van melkproducten heeft gegeten voor we de auto in stappen. Ook als er 1 uur tussen zit.

    Bij ons staat er eigenlijk ook altijd een kinder emmertje in de auto, werkte bij ons beter dan zakjes.... Iets met wegslaan en vieze ramen..:eek::rolleyes:
     
  14. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.068
    471
    83
    Wat vervelend is dat zeg!

    Hier ook 3 kinderen die last hebben van wagenziekte. Primatour helpt hij hun nog enigszins.

    Ik heb er zelf ook last van. Rij daardoor nooit graag met iemand mee. Als ik zelf auto rij heb ik er geen last van. Toen mijn oudste dochter voor het eerst op schoolreisje ging mocht ik mee als begeleider. We gingen uiteraard met de bus. Kon mij niet meer heugen wanneer ik daar voor het laatst had ingezeten en dat heb ik geweten. Na 5 minuten wist ik niet meer waar ik het zoeken moest en dan nog een bus vol met stuiterende kinderen
     
  15. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Naast de bekende Primatour (heel vies!) is er ook Suprimal, deze pilletjes zijn smakeloos en je wordt er niet suf van. Zowel mijn dochter als ik zijn wagenziek, bandjes helpen niet, voorin zitten enigszins. Mijn dochter krijgt altijd een halve, ik een hele. Toen ze klein was plette ik het pilletje en loste het op in heet water en deed ik het in haar drinken (siroop ofzo, iets met kleur). Dit ging altijd goed.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  16. Zizzy

    Zizzy Actief lid

    16 feb 2021
    160
    86
    28
    Vrouw
    Onze dochter is ook wagenziek. Ze gebruikt sea bands voor korte stukken. Voor lange ritten een halve suprimal.

    Wat haar ook helpt is een koptelefoon op met muziek (of luisterverhaal) Ik had eens gelezen dat je bepaalde geluiden filtert door het gebruik van een koptelefoon waardoor je minder wagenziek wordt of zoiets. Geen idee verder maar onze dochter vindt het fijn.

    En we letten op wat ze eet bij een lange rit. Geen zuivel. Geen nuchtere maag maar ook niks zwaars eten. Het liefst eet ze een paar droge crackers.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    Ik had het als kind vreselijk, van primatour moest ik al overgeven voor die doorgeslikt was. Seabands werkten perfect.
    Waar ik ook op lette voor ik de auto in ging: geen melkproducten, geen ei, geen sinaasappelsap, dat was gegarandeerd overgeven.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  18. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Ik gebruik voor onze dochter bij korte ritten antimetil (op basis van gember) en voor langere ritten R-calm (kan vanaf 2 jaar). Zorg ervoor dat de maag niet leeg is! Dus beter een droog koekje bij de hand. Gesuikerde drank (zonder prik) help om na het braken weer wat 'bij te komen' als de rit nog langer duurt. Melkproducten voor de rit vermijden, helpt bij ons ook.
    Op de site van R-calm staan ook niet wel wat bruikbare tips: http://rcalm.be/reisziekte/
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  19. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Heb het ook nog steeds. Ik rijd daarom altijd zelf en als kind primatour (smerig). Ik kan in de trein of metro niet achteruit zitten. In een taxi achterin met mijn hoofd uit het raam. Word al misselijk als ik op de schommel zit. Ga ook de bandjes overwegen. Hoop dat de tips helpen TS.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  20. Loulou12

    Loulou12 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    2.389
    1.886
    113
    Vrouw
    Ik heb nog altijd wagenziekte in best erge mate vanaf kinds af aan. Mijn moeder deed altijd een half pilletje in stukjes door de chocolade vla heen verkruimeld, omdat ik het niet kon doorslikken. Klinkt heel goor maar dat zou evt nog een tip kunnen zijn. (Hier werken alleen de cinnarizine pilletjes, huismerk van kruidvat of gewoon de apotheek. Doe maar niet te primatour, dat is zoooo vies!)
     
    Asil en aicirtap vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina